adozona.hu
Ettől őrülnek meg a könyvelők – botrány az ügyfélkapunál
//adozona.hu/altalanos/Ettol_orulnek_meg_a_konyvelok__botrany_az_u_U1ACKV
Ettől őrülnek meg a könyvelők – botrány az ügyfélkapunál
Az elektronikus közigazgatás magját jelentő ügyfélkapu tárhelyét a múlt péntektől levélszemét árasztotta el. A jelenleg még önálló KEKKH és a fejlesztés informatikai feladataiért felelős NISZ Zrt. vezetői úgy gondolták, hogy széles körű egyeztetés nélkül, egyetlenegy elektronikus hivatali beadványról rögtön 3 választ küldetnek vissza – írja honlapján a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete.
Külön e-mail érkezik a feladásról, az átvételről és a letöltésről. Ezen kívül még keletkezik egy nyugta is, sőt ezt még az adóhatóság meg szokta fejelni egy sikeres feldolgozásról szóló saját értesítéssel is. A fentiekről se a KEKKH, se a NISZ nem tartott egyeztetést egyetlen civil szervezettel, de széles lakossági körben se végeztek felmérést. A NISZ főtanácsadója szerint jelenleg is jellemzően a 1818-as kormányzati ügyfélvonalra érkező panaszokból tájékozódnak, de ő se tudott előzetes egyeztetésekről beszámolni.
Az elektronikus közigazgatás jó és hasznos dolog, mindaddig, amíg a megrendelő a magyar emberek érdekeinek megfelelő fejlesztéseket tud elérni. Sajnos jelenleg úgy tűnik, hogy kicsúszott a kormány kezéből ez a terület – vélik az egyesületnél.
Az MKOE tiltakozik a jelenlegi levélszemetet eredményező fejlesztés ellen és azzal kapcsolatosan azonnali, elektronikus úton történő egyeztetéseket javasol. Első lépésként az ügyfélkapu 10 éve változatlan formájú tárhelyét kellene fejleszteni, amely jelenleg semmilyen szűrést, keresést, rendezést nem engedélyez, a tartós tárhely bővítését pedig a KEKKH letiltotta.
Hozzászólások (4)
Kb. 4 órája várom a 1041-s elfogadó nyugtáját. Ez aztán a fejlesztés.
Az ügyfelek meg kétségbeesve hívogatnak és írnak emailt, hogy milyen át nem vett dokumentumok vannak? 6 bevallás után 36 értesítőt mentettem le és töröltem ki, pedig még a havi bevallásokat le sem adtam. Nem tudom, ha beküldöm a járulékbevallást, akkor mi lesz a postámban, tárhelyen?? :( A kiküldött levél tárgyában minden benne van, ami egy informatikusnak megfelelő információ egy adatbázis felállításához, azonban nekem könyvelőként egyáltalán nem érdekes, hogy milyen érkeztetési számon jön dokumentum, viszont egy cégnév, bevallás szám, vagy bármi sokkal hasznosabb és kezelhetőbb lenne. Botrányos ez az újítás.
Bizony ám, nagyon zavaró az új rendszer, már ha lehet annak nevezni, mert inkább káosz az egész. Az elfogadó nyugtát bezzeg nem tudták betenni a levelezés mellékletébe.
Igen, épp ma őrültem meg attól, hogy egy bevallás beküldéséről megkaptam a hetedik igazolást is, ebből 2x hibátlan bevallásról, amikor ezt mindkettőt megnéztem, akkor mindkettőről olvasási üzenetet, amit meg eredetileg nem nyitottam meg, mert ismertem a tartalmát, arról felszólitást kaptam, hogy öt napon belül nyissam meg, és akkor nem irtam még az eredeti beküldésről szóló alapból 2 visszaigazolási értesitőről, szóval már azt sem tudom egy bevallásról hány értesitőt kaptam, de majdnem ugy jártam, mint Rottenbiller!!! Ilyesmire mennek el az adóforintok?