adozona.hu
Enyhén csökkentek a casco díjak az első negyedévben. Az éves összeg 210 ezer forint fölötti
//adozona.hu/altalanos/Enyhen_csokkentek_a_casco_dijak_az_elso_neg_7O4SG7
Enyhén csökkentek a casco díjak az első negyedévben. Az éves összeg 210 ezer forint fölötti
Az első negyedévben megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 210 200 forint volt a személygépkocsik körében, ami 1,5 százalékkal marad el a 2024 hasonló időszakában tapasztalt 213 400 forintos szinttől – írja sajtóközleményében az Insura.hu biztosításközvetítő. Szintén néhány százalékos csökkenés tapasztalható a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíjában is, melynek aktuális szintje 66 400 forint.
A hazai autók mintegy 80 százalékát nem védi casco A lopáskárokra, a saját hibából bekövetkező töréskárokra, illetve az egyre gyakrabban bekövetkező elemi károkra (vihar, jégverés, áradás stb.) kizárólag a casco biztosítás nyújt fedezetet. Ennek ellenére a forgalomban lévő hazai személyautók mindössze ötödére kötnek casco biztosítást. az Insura.hu adatai szerint az első negyedévben megkötött casco biztosítások 26 százalékát legalább 8 éves járművekre kötötték, ami azt mutatja, hogy a biztosítók az idősebb autóknak is kínálnak már megfelelő casco fedezeteket. Minderre nagy szükség is van, mivel a személyautók átlagéletkora Magyarországon tavaly már meghaladta a 16 évet. |
Tavalyhoz hasonlóan idén is az Allianz és az Uniqa biztosítóknál kötik a legtöbb új cascót, ezúttal azonban harmadikként az Alfa helyett a Signal igyekszik felzárkózni a listavezetőkhöz. Az említett három biztosítóhoz összesen az új szerződések 59 százaléka kapcsolódik.
A megkötött casco szerződések mellé a szerződők 33 százaléka köt valamilyen kiegészítő biztosítást is, közülük számosan több plusz fedezetet is igényelnek. Az év elején messze a leggyakoribb kiegészítő fedezet volt az üvegkár-önrészbiztosítás, ez tette ki az összes ilyen szerződés 20 százalékát. Szintén igen népszerű az avulásmentes térítés (12%), az autóban található értékes elektroakusztikai berendezések lopás- vagy más casco-kárát fedező szolgáltatás (9%), a hibás tankolás biztosítása (8%), a gumiabroncsdefekt-biztosítás (7%), illetve a műszaki hiba assistance (7%) is.
Ma a díjfizetésre már szinte senki nem használ sárga csekket a casco esetében sem: két év alatt 9-ről 3 százalékra esett a csekkes befizetések részaránya, ami a különféle kártyás fizetési formák további terjedése mellett a csekk elhagyásával járó díjkedvezményeknek is köszönhető. Szintén a kedvezmény és a kényelem az oka annak, hogy a legnépszerűbb díjfizetési gyakoriság, az egyösszegű éves befizetés részaránya elérte az 53 százalékot.
A kötelezőnél is csökkent az átlagdíj
Az Insura.hu adatai azt mutatják, hogy nem csupán a casco, hanem a kgfb esetében is csökkentek az átlagdíjak az idei első negyedévben: jelenleg személygépkocsik esetében egy szerződés éves díja 66 400 forint, ami 5 százalékkal alacsonyabb a tavaly ilyenkori értéknél. Az online csatornán létrejövő kötések átlagdíja ezen belül 60 900 forint. Településtípusok tekintetében igen jelentős a különbség az átlagdíjakban: míg a fővárosban ma átlagosan évi 97 600 forintért kötnek kötelezőt, a megyeszékhelyeken 63 600, a kisebb vidéki településeken pedig 60 300 forintért lehet felelősségbiztosítást szerezni az autókra.
„Fontos tudni, hogy az új szerződések átlagdíjai mind a kgfb, mind a casco esetében jelentősen eltérhetnek az egyes biztosítói ajánlatoktól. Ezért az ügyfeleknek célszerű a biztosítási évforduló közeledtével alkuszi összehasonlító portálon megismerni a számukra elérhető lehetőségeket, lehetővé téve az optimális döntés meghozatalát – tette hozzá az Insura.hu vezérigazgatója.
Hozzászólások (0)