adozona.hu
Elbukik a cég, ha nem áldoz digitális fejlesztésekre
//adozona.hu/altalanos/Elbukik_a_ceg_ha_nem_aldoz_digitalis_fejles_LQAA0D
Elbukik a cég, ha nem áldoz digitális fejlesztésekre
A vállalatvezetők 91 százaléka szerint az a cég, amelyik nem fektet digitális fejlesztésbe, nagy eséllyel elbukik. Ennek ellenére – noha a magyar kkv-k fele aktív digitálisan – több mint felének nincs honlapja – derül ki a KPMG kutatásából.
Noha a ’90-es években a magyarországi telekommunikációs fejlődés a kis- és középvállalkozásoktól (kkv) indult el, a digitális technológiák integrációja csak lassan haladt a szektorban, a folyamat azonban a következő években jelentősen felgyorsulhat – mondta mai sajtótájékoztatóján Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese.
Annak ellenére, hogy a kkv-szektor számára a digitális technológiák jelenthetnék a hatékonyság és a versenyképesség kulcsát, sok vállalkozásnál pont a megfelelő digitális kompetencia hiánya nehezíti az átállást – jegyezte meg Sere Péter, a KPMG infokommunikációs szektorért felelős igazgatója.
Király István elmondása szerint a teljes digitális átalakulás több egymásra épülő mozzanatból álló folyamat, amely minden szervezetnél eltérő lépésekből áll, és az eddigi felmérések alapján az első lépés megtétele a legnehezebb a kkv-k számára. A Vodafone Magyarország ezért elindította a Ready Business Index online kérdőívét, amely a digitális fejlesztés előtt álló kis- és középvállalkozásoknak nyújthat segítséget. A kérdőív kitöltésével a vállalkozások felmérhetik fejlettségi szintjüket, és szakértői javaslatot kaphatnak az átalakuláshoz.
Sere Péter a digitalizációt olyan lehetőségnek nevezte, amelyet a vállalkozások értékteremtésre használhatnak, ugyanakkor figyelmeztetett rá, hogy a jelenség a lemaradás veszélyét is magában hordozza. A kkv-k számára különösen nehéz, hogy a szükséges szakképzett munkaerőt és pénzügyi forrásokat előteremtsék. Ahhoz, hogy elinduljanak a digitalizációban, első lépésként digitális érettségüket és hiányosságaikat kell felmérniük, hogy meghatározhassák a szükséges fejlődési irányokat.
Többek között a modern infokommunikációs megoldások ismeretének hiánya okozhatja, hogy a Bell Research tavalyi felmérése szerint a digitalizációt a magyarországi vállalkozók csupán 10 százaléka tartja fontosnak. Mátrai Gábor, a Bell Research stratégiai tanácsadója elmondta, a vállalkozások számára az egyik legnagyobb kihívást az új ügyfelek elérése, illetve a versenyképesség növelése jelenti, ennek ellenére nem érdeklődnek intenzíven a korszerű IKT-eszközök és alkalmazások iránt, és gyakran megszokásból vonakodnak azok bevonásától a napi szintű ügymenetbe. Ennek megfelelően sok magyar kkv a digitális technológiák integrációja terén egyelőre jóval az európai átlag alatt van.
Hozzászólások (1)
Magyarországon nem a digitális fejlesztésekre kell áldozni, hanem jó fideszes kapcsolatokkal kell rendelkezni és "alkotmányos költségekre" áldozni.