adozona.hu
Az Aldi és a Lidl nagy bejelentése: egyre több magyar termék lesz a boltokban
//adozona.hu/altalanos/Az_Aldi_es_a_Lidl_nagy_bejelentese_egyre_to_22K8BF
Az Aldi és a Lidl nagy bejelentése: egyre több magyar termék lesz a boltokban
Tovább bővíti magyar beszerzésű termékei körét az Aldi Magyarország: az áruházlánc az alapvető tejtermékeket magyar beszállítóktól vásárolja, jövő év elejétől pedig az üzleteiben kapható valamennyi tojás is csak magyar forrásból érkezik – jelentette be sajtótájékoztatón a cég. A Lidl pedig közölte: kizárólag magyar termelőktől szerzi be a baromfi- és sertéshúsból készülő termékeit.
Pusztai Ádám, az Aldi Magyarország beszerzési igazgatója bejelentette, tovább bővítik a magyar alapanyagokból, hazai feldolgozóüzemek által készített termékeik körét: 65 alapvető tejtermékük magyar gazdáktól érkező tejből, Magyarországon készül, és hamarosan újabb magyar forrásból érkező tejtermékeket vezetnek be. Jövő év elejétől pedig az összes, a cég által értékesített – éves szinten mintegy 90 millió darab – tojást, köztük a biotojást is magyar forrásból szerzik be – közölte.
A cég által értékesített évi több mint 40 millió liter tej, 1000 tonna rögös túró, 2800 tonna trappista sajt, mintegy 10 millió darab tejföl, 7 millió darab kefir és 3,5 millió darab natúr joghurt mind magyar forrásból érkezik, ami a hazai agráriumban több ezer embernek biztosít stabil hazai felvevőpiacot és megélhetést.
Pusztai Ádám bejelentette azt is, hogy cégük tovább kívánja erősíteni a magyar agrárium és a hazai élelmiszer-feldolgozók exportlehetőségeit. Céljuk, hogy az Aldi Magyarországon, illetve az Aldi Észak és az Aldi Dél vállalatcsoport 8500 európai üzletén keresztül minél több magyar cég jusson el a 430 milliós lakosságú európai piacra.
Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács elnöke az Aldi döntését méltatva felidézte: a terméktanács és az élelmiszerlánc öt éve fogalmazta meg azt a célt, hogy a hazai tejtermelők és a feldolgozók hazai tej és tejtermékekkel tudják kiszolgálni a magyarországi kiskereskedelmi láncokat. Az ágazat eredményeit ismertetve beszámolt arról, hogy a fejenkénti tejfogyasztás "húsz év után újra átlépte a bűvös 200 kilogrammos határt", és 16 év után ismét 2 milliárd kilogramm felett van a megtermelt nyerstej mennyisége.
Szép Imre, a Magyar Tojásszövetség elnöke szintén gratulált az élelmiszerlánc döntéséhez, egyúttal az együttműködés és a párbeszéd folytatását javasolta, hogy a termelők az átlagos önköltséget és minimális hasznot megkapják a termékeikért.
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője egyebek mellett azt közölte, hogy a Aldi 272 saját márkás termékén található meg a magyar termék védjegy, valamint hogy a védjegyhasználók köre dinamikusan növekszik. Kitért arra is, hogy a pandémia alatt több magyar terméket vásároltak a vevők.
A Lidl azt közölte, hogy folyamatosan fejleszti frisshús-kínálatát, amelyen belül a baromfi- és sertéshúsok a főszereplők. A magyarországi üzleteiben árult, összesen 41 baromfiból és 25 sertéshúsból készülő valamennyi termékét magyar termelőktől szerzi be.
A húsáruk között egyre növekvő számban találhatóak meg a gmo-mentes termékek is.
A hazai értékesítésen túl a Lidl Magyarország határokon átívelő lehetőséget is biztosít partnerei számára. A vállalat az elmúlt 12 hónap során közel 4,2 milliárd forint értékben exportált friss baromfihúst 12 európai országba. Az évről évre növekvő kereslet eredményeként immár 38 féle termék érhető el az exportországok Lidl-áruházainak polcain – közölte a Lidl.
Hozzászólások (0)