hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Autóhiteles vitája van? Ezt kell tennie!

  • adozona.hu

A pénzügyi szolgáltatójukkal jogi vitába kerülő autóhiteles ügyfelek problémájukat leggyorsabban a finanszírozó társasághoz beadott panaszbeadvánnyal rendezhetik. Nem kielégítő szolgáltatói válasz esetén bíróság jogosult dönteni a felek közti szerződés jogszerűségéről vagy akár – újabb perben – az elszámolás részleteiről.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) az elmúlt időszak egyes sajtóhíreire reagálva az alábbiakra hívja fel a pénzpiaci ügynökök közvetítésével – vagyis az úgynevezett „a” vagy „b” ügynökök segítségével – kötött gépjárműhitellel, gépjárműlízing-szerződésekkel rendelkező ügyfelek figyelmét.

Amennyiben a gépjárműhitellel, gépjármű lízingszerződéssel kapcsolatban polgári jogi, elszámolási jellegű vita merül fel (például a szerződés megkötésének jogszerűsége, érvényessége kapcsán), egyedi panaszbeadvánnyal elsődlegesen pénzügyi szolgáltatójukhoz kell fordulniuk az ügyfeleknek. E panaszra a szolgáltatónak jogszabályi előírás alapján 30 napon belül írásban, álláspontját részletesen kifejtve válaszolnia kell. Ha a pénzügyi szolgáltató válaszával, így a jogi érveléssel vagy bármely más szemponttal nem ért egyet az ügyfél, az arra illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bíróságon polgári peres eljárást indíthat.

A jegybank felhívja a figyelmet arra is: a bíróság által esetlegesen érvénytelennek minősített szerződések jogkövetkezményeit, végeredményében a felek közötti elszámolást elsődlegesen szintén az ügyfél és a pénzügyi szolgáltatójának megállapodása alapján lehetséges rendezni. Amennyiben ez eredménytelen, úgy szintén a bíróságok jogosultak – egy következő peres eljárásban – e jogkövetkezmények levonására, az elszámolás megállapítására.

Ha egy ügyfél kérdése kizárólag arra irányul, hogy a szerződésének megkötése időpontjában a szerződést aláíró pénzügyi ügynök a pénzügyi szervezet tekintetében a MNB nyilvántartása szerint rendelkezett-e ügynöki engedéllyel, e kérdésre a MNB a számára postai úton (postacím: 1534 Budapest BKKP Pf: 777), vagy az ugyfelszolgalat@mnb.hu e-mail címre küldött beadványra a jogszabályban biztosított maximum 30 napos határidőn belül felvilágosítást nyújt.

Törvénymódosítás nyomán 2010-től megszűnt a korábbi „a” és „b” típusú ügynöki megkülönböztetés – e szerint 2010. szeptember 30-ig lehetett működni –, ezt követően a jogalkotó ettől eltérő szabályt és engedélyezési rendszert vezetett be.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink