hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Átverte ügyfeleit, 10 millióra büntette a hivatal

  • adozona.hu

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az SWF HOLDER Kft. megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásával összefüggő ajánlatával. A GVH a jogsértésért 10 094 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

Az SWF HOLDER Kft. 2014 májusától személyes, szóbeli egyeztetések keretében, és egyéb hirdetésekben, szórólapokon, weboldalakon népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait.

A GVH döntésében megállapította, hogy a vállalkozás

  • valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, mert a célja valójában új, hajdúszoboszlói üdülési hetek értékesítése volt;
  • megtévesztő tájékoztatást adott a továbbértékesítési lehetőségről, elhallgatva e másodlagos értékesítés eredményességének feltételét, hogy a fogyasztónak újabb hajdúszoboszlói üdülési jogot kell vásárolnia;
  • hamis állításokat közölt a „beszámítás” lehetőségéről, mert nem számította be a meglévő üdülési jog értékét;
  • tisztességtelenül befolyásolta a fogyasztókat azzal, hogy a meglévő üdülési jogok értékesíthetősége érdekében újonnan vásárolt üdülési jogot gyorsan és könnyen értékesíthetőnek minősítette (külföldi fogyasztók számára).

Az üdülési jog (időben megosztott üdülőhasználati jog, timeshare) továbbértékesítésére vonatkozó ajánlatok olyan fogyasztóknak szóltak, akik már rendelkeztek üdülési joggal, és e jogukat értékesíteni szándékozták. Azonban a SWF HOLDER Kft. nem tett lépéseket a jogok továbbértékesítésére – csak ezt a látszatot keltette.

A bírság kiszabásakor a GVH a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételből indult ki. A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

  • a másodlagos értékesítés ígérete bizalmi jellegű,
  • a kereskedelmi gyakorlat több szempontból is jogsértőnek minősült, a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott,
  • a teljes kereskedelmi gyakorlat a jogsértő kommunikációra épült,
  • a megcélzott fogyasztói kör jelentős része idősebb személyekből áll, akik minél hamarabb és nagyobb áldozatot is vállalva szeretnék meglévő üdülési jogukat eladni, így kifejezetten nyitottak és érzékenyek az ilyen üzenetekre,
  • a jogsértés az üdülési jog többéves időtartamára tekintettel hosszú távon fejti ki hatását,
  • a jogsértéssel jelentős előnyre tett szert az SWF HOLDER Kft.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink