hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Adategyeztetési felhívás az új baromfi állatjóléti támogatáshoz

  • adozona.hu

Adategyeztetésre kéri a baromfitartókat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azzal a céllal, hogy a nemrég megjelent, új baromfi állatjóléti támogatás minden gazda számára elérhető segítséget jelentsen. Az adategyeztetés elsősorban a TIR-ben korábban rögzített információk ellenőrzését szolgálja, illetve az esetlegesen már elavult adatok frissítésére irányul. Az egyeztetés mielőbbi teljesítése a baromfitartók saját érdeke, hogy a hiányos vagy idejétmúlt adatok ne befolyásolhassák hátrányosan támogatási kérelmeik elbírálását – írja honlapján a Nébih.

A 2022. október 12-én megjelent VP3-14.1.4-22. kódszámú „Baromfi állatjóléti támogatás” felhívással vissza nem térítendő támogatásban részesülnek azon baromfitartók, akik az állatok jólétét szolgáló hatályos tartási és takarmányozási előírásokon túlmutató – a pályázati felhívásban meghatározott – kötelezettségeket vállalnak.

A felhívás egyik kiemelkedő, A) jelzésű célterülete az előírtnál nagyobb férőhely biztosítása az állatok számára. A kifizető ügynökség (Magyar Államkincstár) a fenti feltétel teljesülését a Baromfi Termék Tanács által igazolt maximálisan tartható állatlétszám, a Baromfi Információs Rendszerbe bejelentett szállítási adatok és a Tenyészet Információs Rendszerben (TIR) nyilvántartott tenyészetekhez tartozó kapacitás adatok alapján fogja ellenőrizni.

Annak érdekében, hogy a TIR-ben nyilvántartott, esetlegesen már elavult vagy hiányos kapacitásadatok ne befolyásolják hátrányosan a kérelmek elbírálását, a Nébih arra kéri a baromfitartókat, hogy saját érdekükben előre ellenőrizzék, és szükség esetén frissítsék a TIR-ben szereplő adataikat. Fontos, hogy az adatbejelentést vagy adatmódosítást a támogatási kérelem benyújtását megelőzően kell megtenni, annak érdekében, hogy a benyújtás pillanatában már helyes kapacitásadatokat tartalmazzon a nyilvántartás.

A kapacitás adatok bejelentésével, illetve módosításával kapcsolatban az alábbiakra hívja fel a figyelmet a hivatal:

• Baromfitartó tenyészetek esetén a TIR-ben megadható kapacitásadatok az istálló hasznos m2, a kifutó/karám hasznos m2 és a ketrec hasznos m2.

• A kapacitás adatok a tartási helyekhez kötődnek, vagyis, ha egy tartási helyen több tenyészet van (több állattartó tart állatot), akkor a tartási helyen a rendelkezésre álló teljes kapacitás adatot kell bejelenteni az adott kapacitástípusra, ennek kapcsán tehát célszerű egyeztetni az érintett tartókkal.

• A kapacitás értékek megadásakor kizárólag az állatok tartására ténylegesen rendelkezésre álló – az állatok számára hasznosítható – területet kell figyelembe venni és bejelenteni a TIR-be, az egyéb, kiszolgáló épületek, illetve épületrészek területét nem. Ketreces tartás esetén a ketrecek összfelületét kell megadni [az étkezési tojástermelés esetében 32/1999. FVM rendelet 3. számú mellékletének 10.1. a) pontja szerinti tyúkonkénti legalább 750 négyzetcentiméter ketrecterület figyelembevételével].

• Külön felhívják a madárházas technológiával termelő tartók figyelmét arra, hogy ezen technológia esetén a hasznosítható alapterületnek az egyes szintekkel megnövelt értéket kell megadni. 

• A kapacitás adatok módosítása a 2153-as Tartási hely és tartás módosító lapon lehetséges. A nyomtatvány és részletes kitöltési útmutató megtalálható a Nébih ENAR honlapon (https://portal.nebih.gov.hu/enar) a TIR menüpont alatt. A kapacitás adatok módosításakor a nyomtatványon a kapacitás érték mellett kötelező megadni a létesítés/változás dátumát, hogy a kapacitás mikortól változott meg a korábban bejelentett értéktől. A különböző időpontban bejelentett azonos kapacitástípusok nem adódnak össze, mindig az utoljára bejelentett érték kerül az adatbázisba. A nyomtatvány benyújtása (postázása) előtt a területileg illetékes ENAR koordinátorral/hatósági állatorvossal alá kell íratni, mert a bejelentés csak hatósági ellenjegyzéssel fogadható el.

A bizonylat kitöltésével kapcsolatban segítséget lehet kérni az illetékes megyei ENAR ügyfélszolgálatoktól, vagy a Nébih ENAR Ügyfélszolgálattól a 06-1-336-9050 telefonszámon, míg írásban az enarufsz@nebih.gov.hu e-mail-címen.

Ha az érintettek rendelkeznek elektronikus ügyintézéshez szükséges hozzáféréssel, lehetőségük van a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén (https://upr.nebih.gov.hu/login) keresztül is a tenyészetekben jelenleg nyilvántartott kapacitás adatok lekérdezésére, a felületen elérhető 1350-es Tenyészet Igazoló Lap lekérésével – olvasható a portal.nebih.gov.hu-n.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink