hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

30 százalékkal nőhetnek a fuvardíjak

  • adozona.hu

A rendszerváltás óta nem látott mértékben nőttek a közúti árufuvarozás költségei, a növekedésből adódó díjemelési igény az ágazatban elérheti 30 százalékot 2021-hez képest a DigiLog Consulting tanácsadócég szerint.

A cég idén vezette be a növekedésből adódó díjemelési igényt kifejező közúti fuvarozási árindexet. A honlapjukon elérhető közleményükben kifejtik, hogy az index emelkedése az első fél évben meghaladta a korábban az egész évre becsült 21 százalékot, ezért módosították éves előrejelzésüket 30 százalékra, hiszen előre láthatólag a szektor működési költségeinek emelkedése az év hátralévő részében is folytatódik.

A belföldi fuvarozási ágazatban az index növekedése 23,2 százalékos volt az év első hat hónapjában, míg a nemzetközi fuvarozásban 22,1 százalék. A tanácsadó cég az év egészére a belföldi fuvarozási szegmensben 30,3, a nemzetköziben 29,8 százalékos növekedésre számít.

A dinamikus költségnövekedést a második negyedévben az üzemanyagárak és bérköltségek emelkedése hajtotta, új elemként a költségsoron megjelentek a drágább járműbeszerzések és finanszírozási költségek – olvasható a közleményben.

Kiemelik, hogy a magasabb költségek már az első hat hónapban 22-23 százalékos fuvardíj-növekedést indokoltak volna, azonban a fuvarozók ennek egy részét, mintegy 13-15 százalékos díjemelést tudtak csak érvényesíteni az áraikban. Ebből is adódik, hogy a második negyedévben már enyhe kapacitáshiány jellemezte a közúti szektort, amely a teljes áruszállítás mintegy 70-75 százalékát adja.

A közúti fuvarozási árindex tartalmazza a közúti fuvarozás összes költségét, úgymint üzemanyag, gépkocsivezető, autópálya, értékcsökkenés, lízing kamatok és az egyéb költségek (szerviz, biztosítások, irodai és más költségek). Ezen túlmenően figyelembe veszi az euró árfolyamváltozását, a termelékenységi mutatók (például járművek futásteljesítménye) és hatékonysági mutatók (például az üres futások) hatásait is.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Előfizetési csomagajánlataink


Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Nők 40 gyes

Winkler Róbert

nyugdíjszakértő

Szolgálati idő

Winkler Róbert

nyugdíjszakértő

Munkaidőkeret rendkívüli munkaidő, pótlékok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2023 január
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
hirdetÉs