adozona.hu
Elektronikus ügyintézés az adóhatóságnál
//adozona.hu/adozas_rendje/Elektronikus_ugyintezes_a_NAVnal_L3S2D9
Elektronikus ügyintézés az adóhatóságnál
Az elektronikus ügyintézésére vonatkozó tájékoztatót tett közzé a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Az ellenőrzési eljárások során az elektronikus iratok fogadására kialakított ELLUGY Adatlap benyújtására a törvényes képviselők, és az adózó/ügyfél nevében az állami adó- és vámhatóság előtt állandó meghatalmazott, megbízott, illetve egyéb – jogszabályon alapuló – azon képviselője jogosult, akinek
– teljes körű, valamennyi elektronikusan intézhető adóügyre, vagy ennek hiányában
– valamennyi adóügyi bevallás, adatszolgáltatás és elektronikusan teljesíthető bejelentés, beadvány, kérelem, vagy ennek hiányában
– az egyéb, környezetvédelmi termékdíjhoz nem kapcsolódó bejelentések, beadványok, kérelmekre rendszeresített elektronikus űrlapok benyújtására vonatkozó jogosultságát az erre a célra szolgáló EGYKE adatlapon bejelentették, vagy korábbi bejelentés alapján képviseleti jogosultsága a fentiek valamelyikének megfelel – sorolja a NAV.
Az ellenőrzési eljárások során eljáró eseti meghatalmazottak – a folyamatban lévő fejlesztések megtörténtéig – beadványaikat jelenleg az e-Papír szolgáltatás keretében továbbíthatják az állami adó- és vámhatóság részére.
Az e-Papír szolgáltatással kapcsolatos tájékoztató az alábbi weboldalon érhető el: https:/epapir.gov.hu
Az adózás rendjének 2018-as változásairól, és annak az adóellenőrzésre gyakorolt hatásáról bővebben olvashat a 2018. februárjában megjelent kiadványunkban, amelyet a HVG Kiadó webshopjában kiadói kedvezménnyel vásárolhat meg. |
Hozzászólások (0)