hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Folytatódik a reklámadó kálváriája – módosítások nyári adócsomagban

  • Bunna Erika adótanácsadó

A 2019. évi nyári adócsomag a reklámadót sem kerülte el, újabb fejezetet nyitva az adónem rövid, ámde annál mozgalmasabb történetében. Az Országgyűlés felé június első hetében benyújtott T/6351. számú törvényjavaslat az egyes adótörvények és más kapcsolódó törvények módosításáról a reklámadó vonatkozásában mindössze kettő paragrafust iktatott be az előterjesztésbe, azonban ezek tartalma annál jelentősebb. Jelen cikkemben a változásokról, illetve azok hátteréről olvashatnak.

A javaslat lényege röviden, hogy – határozott időre, 2019. július 1. és 2022. december 31. közötti időszakra – 0 százalékban rögzítenék a reklámadó mértékét mind a közzétevő, mind a megrendelő esetén.

Az adómérték nullára csökkentésének miértje, ahogy már jónéhány jogszabálymódosításnál megszokhattuk, az Európai Unió jogának való megfelelés problematikájával függ össze. Ez a reklámadó esetében fokozottan érvényes, a megértéshez kissé vissza kell utaznunk az időben.

Az adónem 2014-es bevezetésétől kezdődően az unió, közelebbről az Európai Bizottság szinte azonnal górcső alá vette a jogszabályt, mellyel egy hosszas procedúra vettek kezdetét Magyarország és az EU között. A levélváltásokat, illetve az álláspontok egyeztetését követően 2016. november 4-én született meg az Európai Bizottság C(2016) 6929 final számú határozata, mely hazánkra nézve elmarasztaló eredménnyel zárult.

Határozatában az Európai Bizottság megállapította, hogy a magyarországi reklámadó sérti az uniós állami támogatási szabályokat, mivel annak progresszív adókulcsai szelektív előnyt biztosítanak egyes vállalatoknak. Emellett indokolatlanul előnyben részesíti azokat a vállalkozásokat, amelyek 2013-ban nem voltak nyereségesek, lehetővé téve számukra, hogy kevesebb adót fizessenek. A Bizottság vizsgálata kimutatta, hogy a 2015. júliusa óta hatályos módosított reklámadó a helyes irányba tett lépéseket jelentett, azonban nem teljes mértékben oszlatta el a Bizottság aggályait. A módosított rendszer lehetővé teszi a vállalatoknak, hogy maguk döntsenek arról, hogy a rendszer visszamenőleges alkalmazását választják-e, és fenntartja az – egy kisebb tartományra vetített – árbevételen alapuló progresszív adókulcsokat (0 százalék és 5,3 százalék). Ezenfelül nem változtak a korábbi veszteségek levonására vonatkozó korlátozások.

OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből további részletek tudhat meg a mostani törvényjavaslatról és előzményeiről!

A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Három- vagy négyoldalú megállapodás

dr. Juhász Péter

jogász-adószakértő

HÍD Adószakértő és Pénzügyi Tanácsadó Zrt.

Ingatlannal kapcsolatos külföldi teljesítési hely, magyar megrendelő részére

dr. Juhász Péter

jogász-adószakértő

HÍD Adószakértő és Pénzügyi Tanácsadó Zrt.

Pótbefizetés, tulajdoni hányad

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink