hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Pénzbeli ellátások: júliustól csak elektronikusan igényelhetik a foglalkoztatók

  • dr. Radics Zsuzsanna tb-szakértő, jogász
1

Korábbi tervek szerint a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók már idén január 1-jétől csak elektronikus úton igényelhettek volna pénzbeli ellátásokat, ez a határidő kitolódott 2017. második felére, azaz 2017. július 1-jére. Alábbi cikkünkben a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók elektronikus ügyintézéséhez szükséges tennivalókat ismertetjük, kitérve arra, hogy a nyomtatványokat melyik kormányhivatalhoz kell benyújtani.

Az 1997. évi LXXXIII. törvény szerint 2017. július 1-jétől a kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltató a csecsemőgondozási díj, a gyermekgondozási díj, a táppénz, a baleseti táppénz iránti kérelmeket kizárólag az egészségbiztosító honlapján közzétett számítógépes program segítségével töltheti ki, és a kormányhivatalnál történt regisztrációt követően, kizárólagosan elektronikus úton nyújthatja be azokat.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megtudhatja, mit kell tenniük az érintett foglalkoztatóknak, hogy július 1-jétől elektronikusan intézhessék az említett ügyeket.

A teljes cikkhez előfizetőink illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha email-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (1)
Ruszin Zsolt

Az a baj a NEAK és a Kormányhivatal jogászaival, hogy képtelenek elfogadni, hogy az ügyfél már adott meghatalmazást az egészségbiztosítási ügyek intézésére mondjuk 2009-ben. Nem fogom megfuttatni az ügyfelet, hogy adjon egy újabb meghatalmazást, mert a közpénzből fizetett jogászok vérig menő szemantikai vitákra képesek, hogy a meghatalmazó mire hatalmazott meg. Főleg azon szokott menni a vita, hogy őket már nem egészségbiztosítási pénztárnak hívják. Erről is én tehetek? Szerintem az átnevezéskor világosan rendelkezik mindig a jogalkotó, hogy a korábbi elnevezések alatt is az új nevű szervezetet kell érteni. Tehát NEAK = OEP = kormányhivatal.

Az meg végképp felháborító, hogy a hőn vágyott elektronikus ügyintézéshez SZEMÉLYESEN keressük fel az ügyfélszolgálatukat, ami lassú, körülményes és gyakran elzavarja a meghatalmazottakat, anélkül, hogy jegyzőkönyvbe rögzítenék, hogy mit akart volna az ügyfél elintézni és mi volt az elutasítás oka.

A csúcs az, amikor a cég által kiállított meghatalmazásra két tanút követelnek. A tájékoztatásban is arról van szó, hogy általában (!) kell a két tanú, holott, ha meghatalmazással érkezem, akkor semmilyen tanú se kell, a regisztráció csupán egy eljárás, nem pedig a meghatalmazás megismételtetése (lásd: Fővárosi Bíróság 25.K.31304/2009/7. számú ítélete).

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink