adozona.hu
Társasházak működése, adóbevallása, beszámolója járvány idején
//adozona.hu/koronavirus_jarvany/Tarsashazak_mukodese_adobevallasa_beszamolo_6386R5
Társasházak működése, adóbevallása, beszámolója járvány idején
Közeleg a társasházak adóbevallási határideje. Mire ügyeljenek a közös képviselők (intézőbizottságok) a veszélyhelyzet idején?
Változatlan adóbevallási határidő
A koronavírus járvánnyal összefüggő rendkívüli intézkedések keretében 2020. szeptember 30-áig halasztódik több adó bevallásának, megfizetésének határideje, azonban a személyi jövedelemadóra, és így a társasházak (ideértve a társasüdülőket is) személyi jövedelemadó-bevallási kötelezettségére a halasztás nem vonatkozik [140/2020. (IV. 21.) kormányrendelet].
Ez azt jelenti, hogy a társasház a 2019. évről készített 1941 jelű adóbevallását, valamint adófizetési kötelezettségét 2020. május 20-áig köteles teljesíteni.
A működésre vonatkozó rendkívüli szabályok
A veszélyhelyzet ideje alatt a társasházakról szóló jogszabályoktól eltérő rendkívüli előírásokat a 102/2020. (IV. 10.) kormányrendelet tartalmazza.
Az intézőbizottságnak abban az esetben is el kell látnia a feladatait, ha a feladatok ellátására képes tagok száma az eredetileg megválasztott taglétszámhoz képest – akár a társasházakról szóló törvényben rögzített minimumlétszám alá – csökken.
Tegye hasznossá a karanténidőszakot, legyenek szabályzatai naprakészek!
Rendelje meg most 10% kiadói kedvezménnyel a Számviteli iratminták és szabályzatok csomagunkat!
A Számviteli iratminták és szabályzatok szerkeszthető és cégenként testre szabható dokumentumai segítségével naprakésszé teheti vállalkozása számviteli szabályzatait. Kiadványunkban most 63 szabályzatot és iratmintát talál, amelyek segítségével könnyedén rendbe teheti a legfontosabb iratokat.
|
A rendkívüli időszakban a közgyűlés a közös képviselőt (intézőbizottságot) nem mentheti fel megbízatásából, illetve a közös képviselő (intézőbizottság) a megbízatását nem szüntetheti meg. Ha a megbízatás a veszélyhelyzet ideje alatt jár le, a közös képviselő (intézőbizottság) az új választásig, de legkésőbb a veszélyhelyzet megszűnését követő 90. napig köteles a feladatait – változatlan díjazás mellett – ellátni. Ha a megbízatás egyéb okból szűnik meg, vagy a veszélyhelyzet folytán nem látható el, az új választásig a feladatokat a számvizsgáló bizottságnak kell ellátnia. Számvizsgáló bizottság hiányában, vagy ha a veszélyhelyzet folytán a számvizsgáló bizottság sem képes eljárni, az új közös képviselő (intézőbizottság) megválasztásáig a feladatokat bármely tulajdonostárs elláthatja. Az új közös képviselőt (intézőbizottságot) a veszélyhelyzet megszűnését követő 90 napon belül kell megválasztani.
OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből megtudja, a koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetben milyen fontos szabályokra kell még figyelniük a társasházaknak!
Hozzászólások (2)
Kedves Olvasónk!
Köszönjük észrevételét, a nyomtatvány számát javítottuk!
Üdvözlettel: az Adózóna csapata
2019. évről a 1941 jelű adóbevallást kell elkészíteni, nem a 1841 jelűt.