hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A MÁV díjmentesen téríti vissza a novemberi bérletek árát

  • MTI

A 2020. november 11-én hatályba lépett járványügyi intézkedésekkel összefüggésben a MÁV-Start, a MÁV-Hév és a Volánbusz a novemberben érvényes dolgozói és diákbérletek visszaváltásakor nem számítanak fel kezelési költséget – közölte a MÁV pénteken az MTI-vel.

A november 11-ét megelőzően vásárolt, és november 11-i vagy az utáni kezdő érvényességű 30 napos bérletek árának 100 százalékát visszatérítik kezelési költség felszámítása nélkül, ha az igényt november 18-ig benyújtják.
    
A november 11. előtt kezdődő érvényességű és a visszatérítési igény benyújtásakor még legalább 15 napig érvényes 30 napos bérletek árának 50 százalékos visszatérítése esetén sem számolnak fel kezelési költséget.
    
A MÁV-Start esetében a jegypénztárakban, automatákban vagy az Elvirán vásárolt, papíralapú bérletek esetében az utasok a pénztáraknál, az ügyfélszolgálatokon személyesen, vagy levélben – MÁV-Start Zrt. Ügyfélszolgálat 1426 Budapest, Pf.: 56. – nyújthatják be a visszatérítési kérelmet.
    
A bérlet értékét minden esetben a megadott számlaszámra utalja vissza a vasúttársaság.
    
A MÁV applikáción megváltott bérletek esetében az utasok elektronikus úton – az utas nevét és a bérletszámot az eszrevetel@mav-start.hu címre megküldve – nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket, ez esetben a visszatérítés a vásárláskor használt kártyához kapcsolódó bankszámlára történik.
    
A MÁV-Hév esetében a MÁV applikáción keresztül megváltott bérleteknél az utasok elektronikus úton – az utas nevét és a bérletszámot az eszrevetel@mav-start.hu címre megküldve – nyújthatják be a visszatérítési kérelmet, ez esetben is a vásárláskor használt kártyához kapcsolódó bankszámlára történik a visszatérítés. Minden egyéb formában megvásárolt bérlet visszatérítését a bkk@bkk.hu címen keresztül tudják intézni az utasok – tájékoztatott a MÁV.
    
A Volánbusznál a bérletjegyek visszaváltására – a vásárlás módjától függetlenül – pénztárakban van lehetőség. Pénztári visszaváltás esetén a bérlet tulajdonosának be kell mutatnia a személyi igazolványát vagy a diákigazolványát.
    
A pénztárakban lehet benyújtani az online megváltott és kinyomtatott bérletekre vonatkozó visszaváltási igényeket is. Az online megváltott, de ki nem nyomtatott bérletek visszaváltását ITT lehet kezdeményezni a 'Vásárolt Bérletek Jegyzéke' megküldésével.
    
A visszaváltás az online megváltott bérlet esetében a banki tranzakció visszafordításával történik, így mindenképpen annak a bankszámlának a tulajdonosa kapja vissza az összeget, aki megváltotta a bérletet.
    
A mobilon vásárolt Volánbusz bérletet az érvényesség kezdete előtt az alkalmazásban lehet visszaváltani. Érvényességi időn belül az internetes@volanbusz.hu elérhetőségen kell jelezni a visszaváltási igényt – közölte a MÁV.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink