Megújult a NAV infóvonala Cikk
Megújult a NAV infóvonala, mostantól az általános kérdések és a konkrét ügyek telefonos intézéséhez is egységesen a 1819-es számot kell hívni – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) csütörtökön.
Megújult a NAV infóvonala, mostantól az általános kérdések és a konkrét ügyek telefonos intézéséhez is egységesen a 1819-es számot kell hívni – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) csütörtökön.
Egy háztartás fenntartása, főzés, mosás, vasalás, gyermekek felvigyázása nem kevés feladattal jár, így gyakori, hogy segítségre van szükség ezen feladatok ellátásában. Jó tudni, hogy létezik egy foglalkoztatási forma, amely könnyen, gyorsan, rugalmasan teszi lehetővé az úgynevezett háztartási alkalmazottak foglalkoztatását, ráadásul nagyon alacsony költség mellett. Nézzük meg részletesen, mit is jelent ez, és a háztartási alkalmazottak oldaláról nézve milyen jogviszonyt keletkeztet ez a típusú munkavégzés!
Tisztelt Szakértő! A telefonszámláknál a feltételezett magáncélú használat miatt a bruttó számla 20 százaléka után megfizetjük az szja és a szocho összegét. Az áfa visszaigénylésénél a teljes számlaértékre vonatkozóan alkalmazzuk a 70-30 százalékos arányt (a 30 százalékot nem igénylünk vissza), Kérdésünk, hogy helyesen járunk-e el? Válaszukat tisztelettel megköszönjük.
Tisztelt Szakértő! Társaságunk szerződéses kapcsolatban áll az egyik mobiltelefon-társasággal, melynek révén kedvezményes tarifálás történik a cégünkhöz kapcsolódó hívószámok esetében. A hívószámok használóit tekintve vannak, akik 1.) cégünk alkalmazottai és céges telefont használnak, van, aki a 2.) tulajdonosok családtagja, de hívásait 100%-ban magáncélra használja fel, és van 3.) egy vállalkozás, aki a kedvezményes tarifák miatt került a flottába. A flottába kerüléskor, mindenkinek egy nyilatkozatot kell kitölteni, mellyel a telefonszám tulajdonjogáról lemond, és az cégünk nevére kerül át. Nekünk, a használókkal nincs szerződéses kapcsolatunk. Kérdésem az lenne, hogy az egyes pontok tekintetében magánhasználat vagy közvetített szolgáltatás valósul-e meg, illetve milyen áfakategóriát kell használjak a továbbszámlázáskor (mindenre 27%, vagy telefonra 27%, illetve internetre 5%) egyáltalán szükséges lenne-e valamely ponton szerződés a tulajdonjogot is figyelembe véve. Kérem, hogy a pontokra külön-külön válaszolja meg kérdéseimet. A törvény szövegének ismerete tükrében is változó álláspontokkal találkozom, és nagyon eltérőek a vélemények. Köszönettel.
Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől