185 találat a(z) társasház cimkére

Ingyen 10 millió forint társasházaknak és lakásszövetkezeteknek Cikk

Hétfőn jelenik meg az OTP Bank társasházak és lakásszövetkezetek korszerűsítését támogató idei pályázata. Az immár nyolcadik alkalommal kiírásra kerülő pályázaton a résztvevők három kategóriában összesen 10 millió forintos vissza nem térítendő támogatási keretösszegre jelentkezhetnek – írja a Házfórum.

Társasházi közös költség továbbszámlázása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaságunknak egy társasházban van üzlethelyisége, melyet bérbe adtunk. Bérleti szerződésünk értelmében a felmerült költségeket továbbterheljük a bérlő felé. A társasházi közös költséget a lakógyűlés határozata alapján fizetjük. Kérdésem arra vonatkozik, hogy ezt a közös költséget hogyan tudjuk továbbhárítani a bérlőnk felé? A bérbeadásunk adóköteles tevékenység. Számlát kell kiállítanunk a költségről és az áfát felszámítani? Ez továbbszámlázott szolgáltatásnak minősül-e?

Társasháztól bérelt osztatlan, közös tulajdonú helyiség bérleti díjának az elszámolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! A cégem egy társasháztól bérel egy helyiséget, ennek költségét a társasház felé kell megfizetni, de erről semmilyen bizonylatot nem állít ki. A közös képviselet helyesen jár el? Elegendő bizonylat, hogy egy megállapodás van a társasház osztatlan közös tulajdonú területén kialakított helyiség kizárólagos használatáról és ennek a díjáról, amit átutalással egyenlítünk ki?

Új társasházi szabály: a tisztességesen fizetők húzhatják a rövidebbet Cikk

Megváltozott a közösköltség-hátralék biztosítékául szolgáló jelzálogjog bejegyzések eljárási rendje, ezután csak akkor lehet jelzálogjoggal biztosítani a társasházi közösköltség-tartozást, ha az elindított fizetési meghagyás jogerős és végrehajtható – közölte a Magyar Közös Képviselők Egyesülete (Makke) szerdán az MTI-vel.

Lakás plusz terasz Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérem, legyen szíves az alábbi ügyben állásfoglalást adni. Egy építőipari vállalkozó társasházat épít, amiben lesz olyan lakás, melynek alapterülete 120 négyzetméter, de tartozik hozzá egy 40 négyzetméteres terasz is. Ez esetben hogyan számlázhatunk, milyen áfamértékkel? Válaszát előre is köszönjük! Tisztelettel: Tóth Mária

Egyéni vállalkozó motelt vásárolt, mint magánszemély Kérdés

Magánszemély vásárolt egy motel elnevezésű társasházi ingatlant. Az ingatlan számlázott értéke az áfatörvény értelmében áfamentes volt, de áfástól vette. A magánszemély egyben egyéni vállalkozó, és szeretné azt a motelt a vállalkozásában üzemeltetni, de ahhoz, hogy az üzemeltetéshez kapcsolódó költségeket el tudja számolni, a vállalkozásába TÁE kartonnal kell bevinni, hogy értékcsökkenést is tudjon elszámolni, és víz-, villanyköltséget stb. Az egyéni vállalkozó áfakörös. A kérdésem ezzel kapcsolatosan, hogy a költségszámlák áfatartalmát levonhatja, de sajnos a tetőt fel kellene újítani, és a kérdés is azzal kapcsolatos: mivel ingatlannal kapcsolatos a tetőfelújítás: a szolgáltatók által kapott áfát, illetve a vett faanyag áfatartalmát a vállalkozó visszaigényelheti-e?

Társasház adózása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egyik ügyfelünk saját tulajdonú ingatlannal rendelkezik egy irodaházban. Az irodaházban a többi tulajdonos is társas vállalkozás. Az irodaház társasházi formában működik. A működési és fenntartási költségekről áfás számlát állít ki a tulajdonosok részére. A társasház adószáma alapján (2) az általános szabályok szerint állapítja meg az általános forgalmi adót. A számlázás alapja a tulajdonosokkal kötött megállapodás, valamint a ténylegesen felhasznált energia (áram, víz, gáz..stb.), illetve az egyéb karbantartási szolgáltatás. A közös költségekről, illetve a biztosítási díjról díjbekérőt kapnak a tulajdonosok a társasháztól. Ügyfelünk a saját tulajdonú ingatlanát bérbeadással hasznosítja, és a társasháztól kapott számlákban szereplő működési költségeket továbbszámlázza a bérlő felé. Kérem állásfoglalásukat arról, hogy a társasház által alkalmazott számlázás megfelel-e a vonatkozó jogszabályoknak. Tisztelettel: Balázs Józsefné Defter Kft.

Rendkívüli tételek átsorolása 2016. évben Kérdés

Tisztelt Szakértő! Segítséget kérnék, hogy a társasházak, illetve lakásszövetkezetek esetében a tagok véglegesen átadott pénzeszköze (régen felújitási alap) az új szabályozás keretében hova tartozik, a saját tőkén belül kell kezelnünk vagy az egyéb, bevételt érintő tételek közé fog kerülni január elsejétől? Iránymutatásukat előre is megköszönve, kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog új évet kivánok!

Társasház szakképzési hozzájárulás Kérdés

Tisztelt Szakértő! A következő témában kérném szíves véleményét. Társasház vállalkozói tevékenységet is folytat (üzlet-, iroda-, garázsbérbeadás), valamint munkavállalóként foglalkoztat gondnokot havi munkabérért és SZB-tagokat tiszteletdíjért. A törvényből úgy olvasom, a szakképzési hozzájárulás alapja a hozzájárulásra kötelezettet terhelő szociális hozzájárulási adó alapja. Jól gondolom-e, illetve értelmezem egy korábban megjelent írásukban foglaltakat (dr. Marosi Andrea, 2013. 02. 19. http://adozona.hu/rehabilitacios_jarulek_szakkepzes_eho/2013_2_13_Tarsashaz_es_szakkepzesi_hozzajar_vlt_a.aspx), hogy ez esetben a társasházat is terheli szakképzésihozzájárulás-fizetési kötelezettség? Az interneten több helyen azt írják, hogy a társasház nem alanya a szakképzési hozzájárulásnak. A szakképzési törvény kivételként nem említi, viszont a törvény 2011. évi CLV. törvény 2. § (2)bekezdése több kolléga szerint csak külföldiekre vonatkozik, illetve akinek bejelentett fióktelepe, telephelye van Magyarországon. Mint egyéb szervezetre, a cégtörvény nem vonatkozik a társasházra, ez esetben a telephely véleményem szerint nem értelmezhető. A vállalkozási tevékenység viszont igen. A törvény erre vonatkozhat? A bérbeadás után viszont nem terheli szakképzési hozzájárulás, hiszen a szochonak sem alapja a bérbeadásból származó bevétel. Jól gondolom-e, hogy, ha csak bérbeadással foglalkozik a társasház, akkor nem terheli szakképzési hozzájárulás, viszont, ha munkavállalót is foglalkoztat, akkor igen? Vagy mind a két esetben kötelezett? Válaszukat előre is köszönöm!

Irodából lakás áfakérdés Kérdés

Társaságunk 2011-ben vásárolt magánszemélytől egy nem lakáscélú ingatlant, melyben azóta a székhelye van, illetve egy részét bérbeadással hasznosította (a bérbeadás áfásan történt/történik). Az ingatlant – a könnyebb hasznosíthatóság érdekében – három kisebb egységre bontottuk, a beruházás Áfáját levonásba helyeztük. Jelenleg úgy tűnik, hogy lakásként tudnánk értékesíteni a kialakított kisebb ingatlanokat. A társasházzá alakítás, illetve az ingatlan lakáscélú átminősítése még nem történt meg. Kérdéseim: Ha a társasházzá alakítás során három lakáscélú ingatlant alakítunk ki, azokat értékesíthetjük-e áfamentesen, ha az áfatörvény 86. § ja) pontja szerinti első rendeltetésszerű használat még nem valósul meg az értékesítésig? (Rendeltetésszerű használaton a lakáscélú használatot értem, hiszen az ingatlan rendeltetése megváltozna a társasházzá alakítás során). Ha áfamentesen értékesíthetőek a lakások, akkor jogos volt-e az átalakítás költségeinek áfáját levonásba helyezni? Üdvözlettel: Szilassy Szilvia

Társasház működése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társasház rendelkezik adószámmal, mivel a közös képviselő munkaviszonyban látja el munkáját. Sajnos a közös képviselő nem jó gazdája a társasháznak, így nagyösszegű tartozásokat halmozott fel. A NAV felé is több mint 2 millió forint a hátralék, amit jelenleg inkasszóznak, de sajnos nincs annyi befizetés, ami ezt fedezné. 365 napnál régebbi adótartozás is van. Kérdésem az lenne, hogy a társasháznak is felfüggesztheti, illetve törölheti a NAV az adószámát? Kényszertörlés szóbajöhet-e egy társasház vonatkozásában? Amennyiben igen, akkor a tulajdonosokra ráterhelhetik-e a fennálló tartozásokat? Válaszukat előre is köszönöm!

Társasház számlázása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy társasház lakói a ház udavarán tartják a kocsijukat. A társasház ezt a lakók felé parkolási díj címén kiszámlázza. Kérdésem, hogy ki kell-e számlázni ezt egyáltalán? Ha igen, kell-e rá áfát felszámítani, illetve milyen adó- és járulék terheli még ezen felül? A társasház be van jelentkezve áfakörbe. Tisztelettel várom válaszukat.

Társasház – számlázás Kérdés

Társasháznak – aminek a közös képviselője vagyok – legalább 1/3-a önkormányzati tulajdonban van. Az önkormányzat a közös költségről számlát kér a társasháztól. Kérdésem: állíthat-e ki erről számlát a társasház? Ha nem, milyen számviteli bizonylatot adhat ki, amit a tulajdonos el tud számolni? Tisztelettel: közös képviselő

Társasház padlástere értékesítésének áfája Kérdés

Társasház az osztatlan közös tulajdonából eladja a tetőtér egy részét már a házban lévő egyik magánszemély tulajdonosnak, és a tulajdons lakás céljára átalakitja át. A szerződés aláírásakor ügyvédi letétbe került a vételár. Ha elkészül az átalakítás, akkor kerülhet sor a földhivatalnál az alapító okirat módosítására. Kérdés, hogy áfaszempontból ez az értékesítés áfaköteles vagy sem?

Társasház számlázás Kérdés

Tisztelt Szakértó! Társasház számláz felénk bérbeadást, kinek kell a 16 százalék adót és a 14 százalék ehót rendezni, ha mi kifizetők vagyunk? Köszönettel: Fenyvesi Olga

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Kötelező bankkártyaterminál

Szolnoki Béla

adószakértő, könyvvizsgáló

Beolvadás – sajáttőke-elemek

Szolnoki Béla

adószakértő, könyvvizsgáló

Vadásztársaság áfakötelezettsége

Dr. Császár Zoltán

adótanácsadó, jogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close