52 találat a(z) sztornó cimkére

Szállás előlegének visszafizetése, számla sztornózása Kérdés

Nem elismert költség mérlegben Kérdés

Hibás adószámmal kiállított számla Kérdés

Sztornó számla teljesítési dátumának javítása Kérdés

Sztornó számlák Kérdés

Sztornó számla visszamenőleg Kérdés

Teljesítési dátum javítása Kérdés

Katás munkaviszonnyá minősítése Kérdés

M-lap javított számlák Kérdés

Számlamásolat kérése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Szállítói tartozásaink közt szerepel egy 2016. júniusban kiállított utalásos bruttó 125 000 Ft-os számla. Oka: a partner ezt a számlát 2016 júniusában lesztornózta, de a sztornó számlát csak e-mail-ben befotózva küldte meg részünkre, így a sztornó nem szerepel a könyvelésünkben. Belátjuk, hogy a problémával már évekkel ezelőtt el kellett volna kezdeni foglalkozni, de kapacitás hiányában eddig az ilyen „kis” összegű tételekkel nem tudtunk foglalkozni. 2019. decemberben postai levélben kértük a partnert, hogy a számla eredeti vagy hitelesített másolatát küldje meg részünkre. Eddig nem kaptuk meg. Többször hívtuk telefonon, ahol különféle válaszokat kaptunk, többek közt például „ha eddig nem volt sürgős, akkor még ráér egy kicsit”… Ettől függetlenül szeretném azt megjegyezni, hogy természetesen fizetési felszólító soha nem jött a partnertől, és nem vitatja, hogy valójában nincs tartozásunk feléjük. Nem vagyok könyvelő, az alábbi kérdéseimre szeretnék választ kapni: - Köteles-e megküldeni a partner a hiteles számlamásolatot (feltehetően az eredeti már nem lesz meg)? - Ha igen, akkor mely jogszabályra hivatkozzunk egy újabb levelünkben feléjük? - Ha ennek ellenére sem küldi meg, akkor mit lehet tenni az elévülés kivárásán kívül? - Ha megküldi, akkor a számlát le kell-e könyvelni? Hogyan kell összevezetni a 2016-os tartozással? Illetve az áfáját be kell-e vallani? Ha igen: mikor kell bevallani (27%-os)? Köszönettel: BÉ

A vevő szerződés hiányára hivatkozva nem fizet Kérdés

Megköszönöm válaszát előbbi kérdésesemre, de csak részben kaptunk választ, visszaszállitani az eszközöket nem tudjuk, mert beépítették, és az bontással jár, ami meg rongálás vagy egyéb büncselekmény lehet? Sajnos csak az előbbi kérdésben feltett megoldás maradhat, hogy kintlévőségként kezeljük a ki nem fizetett eszközeinket, a számlát pedig sztornírozzuk. Ön szerint ez igy megoldható, ezt a kérdés részt ön is igy kezelte. Köszönjük megtisztelő válaszát

Időszakos elszámolú ügylet teljesítési napjának javítása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Időszakos elszámolású ügyletnél a számlán tévesen lett feltüntetve a teljesítés napja. Ennek javításában kérném a segítségét. Elszámolási időszak: 2019. augusztus Számla kelte: 2019.09.07. Fizetési határidő: 2019.11.06. A számlán teljesítési időpontként 2019.08.31-e lett feltüntetve 2019.10.30-a helyett. A számlát a vevő 2019. novemberben küldte vissza javításra. A számlázóprogram a javítást két számlával tudja elvégezni. Sztornózásra került a hibás számla, és az új számla az alábbi adatokkal került kiállításra. Számla kelte: 2019.11.25. Teljesítés időpontja: 2019.10.30. Fizetési határidő: 2020.01.24. Kérdésem az lenne, hogy melyik áfaidőszakban számolom el a kiállított javító számlákat (az augusztusi és az októberi áfaidőszakot is önellenőrizni kell)? Válaszukat előre is köszönöm.

Számla Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk 2018-ban építési-szerelési munkákat végzett a megrendelőnél. Számláinkat egy-egy részfeladat elvégzése és leigazolása (teljesítésigazolás) alapján állítottuk ki. Sajnos a munkálatok befejezése után a megrendelő kifogással élt, állítása szerint egy részfeladatot nem fejeztünk be, így az általa is aláírt teljesítésigazolás alapján kiállított számlánkat pénzügyileg nem rendezte. Küldtünk öt felszólító levelet, amelyeket igazolhatóan megkapott, át is vett, írásban nem reagált megkeresésünkre. Mit tehetünk a már kiállított számlával? Utóbb kiderült, hogy a kifogásolt munka valóban nem készült el.

Pénztárgép – hiányzó bevétel Kérdés

Tisztelt Szakértő! A vállalkozás online pénztárgép alkalmazására kötelezett. A használat során egy bankkártyás fizetést hiba miatt a pénztárgép sztornózott. Ez csak egy hónappal később, a könyvelés során derült ki. Mi a helyes eljárás ilyenkor?

Elrontott számlák Kérdés

Tisztelt Szakértő! Van egy kft., amely idéntől lett alanyi mentes. Futárszolgálattal közvetíti ki a termékeit, amelynek értéke ezután a bankszámlán utalásra kerül. Sajnos az alkalmazott rosszul állította ki a számlákat, áfásan, ez a könyvelésre kerülés után derült ki. A végösszegek a számlán megfelelőek lennének, de a számlán belül megbontotta áfásan a tételeket. Ezek a termékek ugye már meg is érkeztek, az értékük is a bankszámlára. Kb. 20-30 db számláról lenne szó! Kérdésem, hogy pontosan mit tudnánk vele tenni, mert ugye bekérni a számlákat utólag már lehetetlen, hogy sztornózni tudjuk! Jegyzőkönyvezzük, könyveljük fel jól a számlákat, és a számlákhoz állítsunk ki egy számlával egy tekintet alá eső okiratot, hogy egy ellenőrzés során rendben legyen? Köszönöm szépen a segítséget !

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Szolárkezelő egyéni vállalkozó támogatása

Szipszer Tamás

adószakértő

Kapott támogatás katabevétel-e?

Szipszer Tamás

adószakértő

Önfoglalkoztatók kompenzációs támogatása

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2021 július
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
hirdetÉs

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close