927 találat a(z) pénztárgép cimkére
Pénztár-pénztárgép Kérdés
Tisztelt Szakértő! Két kérdést szeretnék feltenni. 1. Hogyan szabályos a pénztárgépben beütött bevétel könyvelése? Ha a pénztárgép a székhelyen működik, kötelező a házipénztár mellé pénztárgépszámlát benyitni? Ha igen, akkor erre könyvelem a napi bevételt áfára bontva és záráskor az aznapi bevételt át kell vezetni a 381 pénztári számlára? Vagy mivel egy helyen van a cég működése a pénztárgép működésével, a pénztárgépbe ütött bevételt egyből könyvelhetem a 381 pénztári számlára? 2. Ha viszont a cégnek van külön telephelye, ahol pénztárgép működik, itt kötelező pénztárgépszámlát benyitni például 3812. a 3811 a pénztár, és a pénztárgépből zárás után a készpénzt befizetni a pénztárba? A költségszámlákat a főpénztárból fizetjük ki. Van a cégnek még egy telephelye a nagybani piac itt az értékesítésről készpénzes számla kerül kiállításra itt a bevétel a főpénztárba van be könyvelve. Helyesen járunk el? Köszönettel: Pánti Etelka
Pénztárgépzárások könyvelése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Pénztárgépzárások könyvelésével kapcsolatos a kérdésem, számviteli szempontból. A pénztárgép napi zárás külön részletezi a napi készpénzes, bankkártyás, utalványos....stb. bevételeket. Elegendő egy tételben lekönyvelni a napi zárások alapján a napi pénztáras bevételeket? Például a napi készpénzes bevétel T3811 K91 és 467 ..... napi bankkártyás bevétel szintén naponta egy tételben.... napi utalványos bevétel szintén napi egy tételben. Köszönettel.
Házipénztár és pénzkezelés Kérdés
Tisztelt Szakértő! A cég, melyben dolgozom, 1,5 hónapja nyitotta meg a boltját. A boltban történő értékesítésről gépi számlát állítunk ki. A programban található a házipénztár-kezelő modul is. A pénzkezelési szabályzatot jelenleg is készíti a könyvelő... Ezért még zárás és pénztárjelentés-nyomtatás sem készült. Jelenleg kb. 1 millió forint van a házipénztárprogram összesítése szerint. Vásárlás, bankba befizetés történt már ebből az összegből, tehát fizikailag nincs jelen ez a pénzmennyiség a kasszában. Ebbéli aggodalmunk miatt fordulunk Önhoz egy átfogó válaszért, hogyan is kellene történnie legegyszerűbben a pénzkezelésnek, ami szerint a könyvelő alakítaná a szabályzatot. Zárásnak már kellett volna történnie? Pénztárjelentést milyen időközönként nyomtassunk? Hogyan csökkenthető a házipénztárprogramban látható összeg, mivel a banki befizetésekről már a könyvelőnél vannak a bizonylatok? A könyvelőnk nagyon idős, és mielőtt újat találnánk, szeretnénk a törvény szerint eljárni. Köszönjük előre is.
Adatszolgáltatási határidő Esemény
Adózási határidők 2019. október 7-13. Cikk
Adózási határidők a NAV tájékoztatása szerint.
Adatszolgáltatási határidő Esemény
Pénztárgép használata Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy tisztítószereket és takarítási eszközöket forgalmazó nagykereskedés a raktárában (nincs egyéb kisker üzlete) készpénzben is kiszolgál vevőket, egyéni vásárlókat. Kérdésünk, hogy a készpénzes vásárláshoz kapcsolódóan kötelező-e a pénztárgép-használat, amennyiben minden készpénzes értékesítésről is készül számla, mely természetesen megjelenik a pénztárban is. A használt szoftver tartalmazza a bolti kiskereskedelmi modult melyet az ilyen jellegű értékesítéseknél használnak. Segítségüket előre is köszönöm
Pénztárgép Kérdés
Tisztelt Szakértő! Induló társaság pénztárgépre kötelezett tevékenységet fog folytatni, de számítógépes rendszeren működő számlázóprogrammal szeretné ezt kiváltani, amivel a készpénzes vevőknek kiadott számlákat a PTGSZLAA nyomtatványon szolgáltatná a társaság. Emellett szükséges-e a pénztárgéphasználat? Illetve milyen nyomtatványon kell ezt kérelmezni a NAV felé? Válaszát köszönöm.
Fesztiválos vendéglátós tevékenységhez milyen pénztárgép kell? Kérdés
Kedves Szakértők! Büfékocsis vállalkozás indításán fáradozom. Fesztiválokra céges rendezvényekre, piacokra, egyéb helyeken szeretnék büfékocsival értékesíteni. Nem fix helyen és nem állandó jelleggel, emellett fix helyünk nem lesz, csak rendezvényeken szeretnénk működni. Nem lesz felszolgálás, pincér. Helyben fogyasztható ételek, és italokat értékesítenénk. Ülőhelyeket max. a rendezvény szervezői biztosítanak, mi nem. Az adott rendezvény időtartama alatt helyet nem változtatunk, csak két rendezvény között állunk át. A kérdés az lenne, hogy kötelező-e a pénztárgép, és ha igen, jó egy sima online pénztárgép vagy csak GPS modullal rendelkező gép jöhet szóba? Amennyiben nem kötelező, de mi szeretnénk, akkor választhatunk-e simát vagy GPS-es szükséges? Válaszukat előre is köszönöm. Üdvözlettel: Sáth Viktor
Katás taxis egyéni vállalkozó két taxi gépkocsival, egy pénztárgéppel Kérdés
Tisztelt Szakértő! Helyes-e az a módszer, ha az egyik gépkocsiban működteti a pénztárgépet, a másik gépkocsiban az alkalmazottja minden bevételről áfás számlát bocsát ki, amiről havonta a PTGSZLAH nyomtatványon adatot szolgáltat a bevételeiről? Ha nem helyes ez a módszer, akkor mi a helyes megoldás? Válaszát előre is köszönöm: Szakálné
Fodrász – bankkártyás vásárlás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ezt a kérdést egy éve tették fel, de csak a PTGSZLAH lett megválaszolva, az hogy bankkártyás fizetésnél milyen bizonylatot kell kibocsátania a vállalkozónak, az nem. Kérem, erre is adjanak felvilágosítást. "Katás, alanyi mentes (áfa szempontjából) egyéni vállalkozó bankkártyás fizetési lehetőség bevezetését tervezi. Mivel pénztárgéppel nem rendelkezik, így a gyakorlatban a pénztárgépnyugtához nem tudja hozzátűzni a bankkártyaterminál által kiadott slipet. A kérdésem az, hogy elegendő-e egy egysoros nyugtát írni, és ahhoz hozzátűzni a slipet, vagy kötelező neki egyszerűsített készpénzfizetési számlát kiállítania minden egyes – egyébként ilyen típusú számlát nem kérő – vendégnek?
Plasztika - pénztárgéphasználat Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ügyfelünk plasztikai sebészettel (esztétikai és korrekciós), kozmetikai kezelésekkel és kozmetikai termékek értékesítésével foglalkozik. Tevékenységét áprilisban kezdte meg (korábban a működési engedélyek beszerzését intézte). Alanyi mentes kft.-ben kezdte meg a tevékenységét. Júniusban derült ki (amikor elhozta könyvelésre az anyagot), hogy mindenkinek kézi nyugtát állított ki (illetve aki kérte, annak kézi számlát) és pénztárgépet még nem igényelt. Másfél hónap alatt 16 millió forint értékű bevétele lett, így átlépte az alanyi mentesség küszöbértékét is. Helyesen jártunk-e el: a doktornő segítségével beazonosítottuk, hogy melyik nyugta, számla milyen tevékenységről került kiállításra. Így meg tudtuk állapítani, hogy az (egyébként) áfás tevékenységekből mikor érte el a 12 millió forintos határt. Ekkor bejelentkeztünk az áfatörvény hatálya alá. Persze innentől kezdve arányosítani kell az áfát, hiszen van áfamentes plasztikai tevékenységünk is. Eközben megigényeltük a pénztárgépet, 07.01-től használják is. A pénztárgép csak áfakulcsonként tud gyűjteni, ezért minden nap készítünk egy tevékenység szerinti összesítést is a pénztárgép zárása mellé, mert csak így tudjuk az áfaarányosítást elvégezni. A korábban (alanyi mentes és áfás időszakban) keletkezett pénztárgépbe be nem ütött bevételeket helyes-e, ha egy összegben, egy jegyzőkönyvvel alátámasztva beütjük a megfelelő gyűjtőbe (amíg alanyi mentes volt, addig a mentesbe, amikor áfás lett, akkor az áfásba)? A PTGSZLA adatszolgáltatás kell-e?
Borkimérés fesztiválon: kell-e pénztárgépet használni? Cikk
Borfesztiválra kitelepült borász saját borát palackból árusítja, illetve üveges borként is eladja, mást nem értékesít. Ez az eset termelői borkimérésnek minősül-e, ha igen, akkor nem kell pénztárgépet használni, ha vendéglátás, akkor viszont kell pénztárgép. Van-e valami feltétele, hogy a kitelepülésen történő saját bor értékesítése termelői borkimérésnek minősüljön? – kérdezte olvasónk. Szolnoki Béla adószakértő, könyvvizsgáló válaszolt.
Téves áfa a nyugtán Kérdés
Tisztelt Szakértő! A cégnél új pénztárgépet kezdtek el használni és pár napig a 27 százalékos áfatartalmú vásárlásokat 5 százalékos tételként rögzítették, illetve fordítva is. Kérdésem, hogy ezt a hibát hogyan tudja a könyvelés korrigálni?
NAV-os boltbezárás I. Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérem tájékoztatását az alábbi esettel kapcsolatosan: 2 db kft.-ről A és B van szó, azonos tulajdonosi körrel rendelkeznek. Mind a kettő cég kiskereskedelmi húsértékesítés végez. "A" cég idei év május közepéig végezte a tevékenységét évek óta egy bérelt üzlethelyiségben. Egyéb okok miatt a tevékenységet "B" cég május 14-étől tovább folytatta. Május 24-én revizorok próbavásárlást végeztek "B"nél, mivel nyugtát nem kaptak, így jogkövetési vizsgálatot folytattak le. Egyrészt megállapították, hogy "B" cég pénztárgéppel nem rendelkezik, és adóelszámolásra alkalmas bizonylatot nem kaptak a vásárláskor, valamint a cég alkalmazottja május 23-án került bejelentésre. Egy hetet még "A" cég alkalmazottjaként dolgozott a munkavállaló "B" cégnél, ezt a jelenléti ív is alátámasztotta. Észrevétel benyújtásakor próbáltuk a helyzetet menteni olyan módon, hogy a "A" és "B" cég között szerződéses jogviszonyt hoztunk létre, amelynek keretében "A" cég vállalta saját alkalmazottaival a bolti értékesítést "B" cég részére. Ezt követően az ügyvezetőt beidézte az adóhatóság, ahol nyilatkozatot tett, hogy két cég közötti szerződés nem valós, csupán elfelejtették átjelenteni az alkalmazottat a másik cégbe. A cég a bizonylat és a pénztárgép nélküli értékesítésért mulasztási bírságot kapott. Majd ezt követően üzlet bezárási időpont egyeztetésére kapott az ügyfél idézést az adóhatóságtól be nem jelentett alkalmazott miatt. Lehet boltzárat elrendelni mulasztási bírság kiszabása nélkül?