190 találat a(z) könyvelő cimkére
GDPR: a vállalkozó vagy a könyvelő készíti a szabályzatokat? Cikk
A vállalkozóknak kell megalkotniuk a GDPR-ral kapcsolatos szabályzatokat, vagy a könyvelőjüket terheli ez a kötelezettség? – kérdezte olvasónk. Dr. Kéri Ádám ügyvéd szakértőnk válaszolt.
GDPR: a vállalkozóknak kell elkészíteni? Kérdés
Szeretnék választ kapni, hogy a GFPR-ral kapcsolatos anyagot a vállalkozóknak kell-e megcsináltatni, vagy a könyvelőt kötelezik arra,hogy megcsinálja?
Nem releváns kérdés a nyilatkozattételben Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy adózónál bevallások utólagos ellenőrzését folytat az állami adóhatóság. Nyilatkozattételre szólították fel az adózó könyvelőjét. A NAV által feltett kérdések nagy részénél a könyvelő úgy érzi, hogy azok nem, vagy csak áttételesen kapcsolódnak az eredeti áfavizsgálathoz, az adózó személyéhez. Például: "Adózó kapcsolatban állt a vizsgált időszakban 'A' céggel. 'A' cég rendszeresen utalt a könyvelőnek, mint magánszemélynek (nyilatkozatot tevőnek). 'A' cég milyen jogcímen, milyen szerződés, dokumentum alapján utalt, mi lett az átutalt összeg sorsa?" Van-e a könyvelőnek (nyilatkozatot tevőnek) jogorvoslati, panasztételi, avagy információkérési (miért tették fel ezt a kérdést?) lehetősége az általa nem relevánsnak megítélt kérdésekkel kapcsolatban? Megtagadhatja-e az ilyen kérdésekre adott válaszait a könyvelő, ennek milyen szankciói lehetnek? Van-e ez irányú változás a 2018 előtti, és a most hatályos Art. rendelkezéseiben? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Szekeres Zsolt
Be kell-e minden vállakozásnak jelentkezni a NAIH-hoz? Kérdés
Tisztelt Szakértő! Még nem jelentkeztem be a NAIH-hoz, egyéni vállalkozó könyvelő vagyok, kevés ügyfelem van – összesen öt társaság –, amelynek könyvelek. Társaságonként maximum két fő alkalmazott van a vezetővel együtt. Egy víziközmű-társaság közfoglalkoztatottakat foglalkoztatott (120 főt) 2016-ig, de lehet, hogy ebben az évben is lesznek közfoglalkoztatott munkavállalói. Be kell-e mindnyájunknak jelentkezni a NAIH-hoz, hol és milyen módon? Köszönettel: Mihály Gáborné
GDPR – könyvelés és bérszámfejtés több cég esetén Kérdés
Tisztelt Szakértő! Könyveléssel és bérszámfejtéssel foglalkozom mint vállalkozó, vannak alkalmazottjaim, akik vagy csak könyvelést, vagy csak bérszámfejtést csinálnak, van olyan, aki mindkettőt. Ezt pontosítva, van egy cégem, mely katás, és 3 katás számláz be, akik nekem dolgoznak, és van benne egy kültag. Van egy kft.-m, melynél 1 alkalmazottam van. Egy kft., ahol csak én mint ügyvezető dolgozom. Ezt megcsavarva egy telephely, ahol katások, illetve másik cégben lévő egy alkalmazottam is dolgozik, illetve én is. 1. kérdésem: milyen feladatokat kell elvégeznem a 2018. 05. 25-én hatályba lépő GDPR-szabályozással kapcsolatban? 2. kérdésem mivel a bérszámfejtő adatfeldolgozó, az adatokat közvetlenül tőlem kapja meg. Ebben az esetben én lennék adatfeldolgozó képviselője? 3. kérdésem: lehetek én az adatvédelmi tisztviselő mindhárom esetben? 4. kérdésem: minden cég működésére külön adatvédelmi szabályzatot kell létrehoznom? Illetve ilyen esetben szükséges-e cégek szeparációja, ha egy telephelyen dolgozik mindenki, vagy mire kellene odafigyelnem az adatvédelemi szabályzattal kapcsolatban? 5. Katások esetében mik a szabályok? Köszönöm szíves válaszukat!
Hogyan lehet visszaszerezni a regisztrált könyvelői minősítést? Cikk
Évente több ezer könyvviteli szolgáltatást végző, mérlegképes könyvelőt töröl a Nemzetgazdasági Minisztérium a honlapján közzétett nyilvántartásból azért, mert nem tudja teljesíteni az előírt kötelező továbbképzési feltételt, vagy csak egyszerűen nem közli időben adataik változását. Hogyan lehet újból elindítani a könyvelési szolgáltatását, s visszakerülni a regisztrált mérlegképes könyvelők közé?
Beszámoló megőrzése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy a beszámoló megőrzése alól hogyan mentesülhet a "külsős" könyvelő cég vezetője? Az alábbi szabály alapján 30 cég 10 évnyi beszámolóját kellene megőriznem, most, hogy felbontottam a szerződéseimet. 48/2017 Számviteli kérdés: "Amennyiben a gazdasági társaság vagy egyéb szervezet a beszámoló elkészítésével és közzétételével egy könyvviteli szolgáltatást végző társaságot bíz meg, és a képviseleti joggal a szolgáltatást végző társaság vezető tisztségviselőjét ruházza fel, akkor a könyvviteli szolgáltatást végző társaság vezető tisztségviselője lesz az eredeti beszámoló megőrzésére kötelezett." Előre is köszönöm a válaszát.
Könyvelő egyszerűsített foglalkoztatással Kérdés
Tisztelt Szakértő! Nyugdíj előtti segélyen lévő személyt csak egyszerűsített foglalkoztatással lehet foglalkoztatni (a nyugdíjkorhatár betöltése előtt 5 évvel). Kérdésem, hogy könyvelőként lehet-e alkalmazni? Kérdeztem a NAV-ot, ők sem tudtak rá választ adni. Olvastam a rendeletet, de abban sem találtam választ a kérdésemre. Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm.
2018. évi adatkezelési szabályok Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kereskedelmi tevékenységet végző kft. (6 alkalmazottat foglalkoztat, árbevétel 200 millió Ft alatti) bérszámfejtését külső könyvelő vállalkozás végzi, minden értékesítéséről számlát állít ki, így minden vevő adatát rögzítik. Kérdésem, hogy milyen feladatokat kell elvégeznie a 2018. 05. 25-én hatályba lépő GDPR-szabályozással kapcsolatban. Köszönöm szíves válaszukat!
Mérlegképes könyvelő újraindítása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi ügyben kérném segítségét: Egy személy rendelkezik a mérlegképes könyvelői végzettséggel, azonban továbbképzésekre nem járt el, így kizárták/törölték a nyilvántartásból. Most azonban szeretné újból elindítani a mérlegképes könyvelést. Kérdésünk: ez esetben mi a teendője, hogyan lehetne újból indítani a dolgot? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Tóth Mária
Könyvelői felelősség A1 igazolás hiánya esetében Kérdés
Könyvelőirodánk ügyfélkörének egy része olyan frissen bejegyzett kft.-kből áll, amelyekben a tulajdonosok (általában egyedüliként) egyben az ügyvezetők is, és külföldiek. Egy részük EU-s állampolgár és/vagy EU-s rezidens, egy részük harmadik országbeli (illetve vegyesen, EU-s állampolgár, de harmadik országbeli rezidens, vagy fordítva). Az világos, hogy ezeknek a cégeknek az ügyvezetői társas vállalkozónak minősülnek itthon, ami egyben azt is jelenti, hogy meg kellene fizetniük legalább a bérminimum utáni járulékterheket. Ha – és ez okoz majd dilemmát – az EU másik tagállamában nem minősülnek biztosítottnak (ennek igazolására szolgál az úgynevezett A1 certifikát). Amit nem tudunk eldönteni, hogy meddig terjed a könyvelői felelősségünk akkor, ha az ügyfél úgy nyilatkozik, hogy ő biztosított máshol, azonban az erről szóló igazolást nem mutatja be nekünk? Azt tapasztaljuk, hogy az esetek jelentős részében jelentős terhet jelent ezeknek az igazolásoknak a beszerzése, jellemzően akár hónapokig is eltart. Ha ebben az esetben a bevallásokat a kapott nyilatkozatnak megfelelően teljesítjük (tehát azt valljuk be a társaság nevében, hogy nem kell járulékterhet fizetni), később felelősségre vonhat-e minket a hatóság azért, ha végül kiderül, hogy nem volt biztosított az adott ügyfél a kérdéses időszakban máshol? Tehát, ha akár szándékosan, akár tévedésből valótlan tartalmú nyilatkozatot kapunk az ügyfelünktől, és annak megfelelően járunk el?
Tíz éven belül eltűnhet a könyvelési szakma? Így lehetne túlélni Cikk
Rontják az adózási, számviteli szakma presztízsét, miközben nem mérsékelik a munkaterhelést a 2018-ban hatályba lépő adószabályok és a tervezett reformok – állapítja meg a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete (MAKSZOE).
Készpénzfizetési korlát Kérdés
Tisztelt Szakértő ! Mi a könyvelő feladata, ha azt észleli, hogy ügyfele átlépte a készpénzfizetési korlátot? Köszönettel
Cégkapu Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az ügyvezető regisztrált minden cégemnél a cégkapura mint cégkapu megbízott. Hogyan kell a könyvelőt regisztrálni mint adminisztrátor, hogy ha januártól ezen keresztül működnek a bevallások, akkor ugyanúgy eljárhasson, mint most az ügyfélkapun keresztül? Kérem, irják le lépésről lépésre. Vagy nem kell, hanem ugyanúgy működik a könyvelői rész tovább, ahogyan eddig? Köszönettel várom válaszukat.
Iratanyag átadása Kérdés
Tisztelt Szakértő. Úgy látom a kollégákat is foglalkoztatja ez a kérdéskör. Alábbi témához kapcsolódó, további problémával kapcsolatban kérném szíves segítségét: http://adozona.hu/kerdesek/2017_11_27_Konyvelesi_iratanyag_atadasa_ydb Mi a teendője a könyvelő irodának azzal a nála maradt iratanyaggal, amiért nem jelentkezik az ügyfél, nem hajlandó elvinni, átvenni? A mi felelősségünk őrizni? Meddig? Mit kell tennünk ebben a helyzetben? Köszönettel.