210 találat a(z) könyvelő cimkére

Cikk

Ismert, hogy törvény írja elő a „külsős”, azaz tevékenységüket vállalkozói, megbízási szerződés alapján folytató könyvelők számára az úgynevezett pénzmosási szabályzat elkészítését és szükséges aktualizálását. Az adóhatóság honlapján a napokban megjelent szabályzatminta ehhez igyekszik támpontokat adni.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Könyvelőként ügyfelemnek a lekönyvelt hónapra vonatkozóan a következő hónap 3-án állítom ki készpénzes számlámat. Jól járok-e el, ha a számlán a teljesítés dátuma, a kiállítás dátuma és a fizetési határidő dátuma ugyanaz a nap? A számla belsejében mi a könyvelésre vonatkozó pontos és megkövetelt "megnevezés" és tevékenységszám? Csak, hogy biztosan jól állítsam ki a számlámat. A múltkori továbbképzésen teljesen elbizonytalanodtam, hogy jól járok-e el? Köszönettel.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Mit tehet az a könyvelő, akit annak ellenére töröltek az adatbázisból, hogy minden évben elvégezte az előírt tanfolyamot? Értesítést a törlésről nem kapott. Válaszát előre is köszönöm.

Kérdés

Számviteli szolgáltatóként könyvelési hibából eredően az ügyfelem önellenőrzési pótlék, illetve mulasztási bírság megfizetésére kötelezett. Könyvelő cégem elszámolhatja-e költségként az önellenőrzési pótlék és mulasztási bírság utólagos megfizetését az ügyfél felé történő megtérítését? Esetleg kártérítés címén? Milyen dokumentáció szükséges hozzá?

Cikk

Nem ért egyet a szakma a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) azon tervével, hogy külön hatóságot hoz létre a könyvelők, adótanácsadók, adószakértők és okleveles adószakértők ellenőrzésére – közölte a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete szerdán az MTI-vel.

Cikk

Az adózási, számviteli szakemberek felügyeletét érintő szabályok kidolgozását a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) végzi majd, együttműködve az érintett szakmai szervezetek képviselőivel – mondta el az MTI érdeklődésére hétfőn Pankucsi Zoltán, a tárca adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára. A szabályozás előkészítése már zajlik.

Cikk

A napokban a teljes számviteli, pénzügyi szakmában hatalmas várakozásokkal övezett esemény történt, amely az elmúlt évtizedek legjelentősebb változásait hozta elérhető közelségbe. 2015. június 12-én megszületett ugyanis a kormány 1387/2015. számú határozata a nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok egyedi beszámolási célokra történő hazai alkalmazásáról (a dokumentum teljes terjedelmében elérhető a Magyar Közlönyben.) „A határozat szerint a bevezetés több lépcsőben történik meg, számos társaságnak már 2016-től választható, illetve 2017-től kötelező hatállyal” – hangsúlyozza Balázs Gábor, a PwC Magyarország cégtársa.

Cikk

Érdemes felkészülni az áfatörvény 2015. július 1-jétől hatályos módosítására, mely értelmében új szabály vonatkozik a könyvviteli, könyvvizsgálati és adó-tanácsadási szolgáltatások teljesítési időpontjának meghatározására – hívja fel a figyelmet a Deloitte.

Cikk

A jövőben a vállalkozások többsége egyszerűsített éves beszámolót készíthet, kevesebb társaság lesz kötelezett konszolidált beszámolóra, változik az osztalék elszámolása – egyebek közt ezt tartalmazza a számviteli törvény tervezett módosítása.

Cikk

Azok a könyvelők, akik nem tartják naprakészen a tudásukat, elveszítik az engedélyüket. Az 55 ezerből hétezer továbbképzési engedélyét vonta vissza az NGM, derül ki a SZAK-ma.hu Pankucsi Zoltán adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkárral készült interjújából.

Kérdés

Tisztelt szakértő! Kérem segítségét az alábbi kérdésben: könyvviteli szolgáltatót terheli-e bizonylat-megőrzési kötelezettség a parterei iratanyagával kapcsolatban? Amennyiben egy céggel kapcsolatban megszűnik a szerződés, kell-e a könyvviteli szolgáltatónak papír vagy elektronikus formában megőrizni a dokumentumokat, vagy ha átadás-átvételi bizonylaton visszaadja a cég papírjait, azzal eleget tesz a kötelezettségének? A könyvviteli programból lehet törölni a céget? Válaszukat köszönöm

Kérdés

Tisztelt Szakértő! A könyvelőirodámat nemsokára egy új irodába költöztetem és felmerült az a kérdés, hogy a régi, nálam felejtett dokumentumokkal mit tehetek: 1) már nem létezik a cég, az ügyvezető eltűnt, és felszámolták a céget, 2) eltűnt az ügyvezető, és felszámolás alatt van a cég, 3) már elméletileg végelszámolták a céget. Azt tudom, hogy minimum10 évig meg kell őrizni a dokumentumokat, de vannak nálam felejtett olyan könyvelési anyagok, ahol még számlatömb is van. Sokáig reménykedtem, hogy előkerülnek az ügyfelek, akár a felszámolások miatt is, de nem így történt. Meddig vagyok köteles tárolni ezeket az itt felejtett dokumentumokat? Előre is köszönöm a választ.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt vállalkozások

Pölöskei Pálné

adószakértő

Raktári állványrendszer elszámolása

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink