13 találat a(z) ingatlan-nyilvántartás cimkére

Napirenden: változik a vízhasználati kvóták kiosztása, több mulasztási bírság, öntözési jog, NEKTÁR Cikk

Az egyes agrártárgyú törvények módosításának általános vitájával kezdte szerdai ülését az Országgyűlés.

Munkaügyi iratok megőrzése, ingatlan-nyilvántartás, illetékek, új minisztérium – ezekről is tárgyal ma az Országgyűlés Cikk

Január 1-jétől létrejöhet a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium, az erről szóló törvényjavaslatot szerdán kezdi tárgyalni az Országgyűlés, amely foglalkozik a Magyar Honvédség iraki szerepvállalásával is. Általános vita lesz arról, miszerint 2025-től megszűnik a munkáltatók azon kötelezettsége, hogy a munkaügyi iratokat és foglalkoztatási igazolásokat a munkahelyet váltott, kilépett munkavállalóra vonatkozó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig meg kell őrizniük. A munkaköri alkalmasság vizsgálata esetén általános jelleggel megszűnik a kötelező orvosi vizsgálat.

Módosul az ingatlan-nyilvántartásról szóló törvény végrehajtási rendelete Cikk

Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény végrehajtásáról szóló 109/1999. FVM rendeletet módosító 6/2023. MvM rendelet november 13-án, a 160. számú Magyar Közlönyben jelent meg.

Újabb csúszás az elektronikus aláírás bevezetésében Cikk

Hosszú sejtetés után végül beigazolódott a pletyka: a jogalkotó elhalasztotta az ingatlan-nyilvántartásról szóló 2021. évi C. törvény (azaz az új ingatlan-nyilvántartási törvény, röviden új Inytv.) hatálybalépését, ezzel együtt pedig az új, elektronikus ingatlan-nyilvántartási rendszer (E-ING) bevezetését – tudatta Halmos Tamás, a Niveus Legal, Halmos és Jánosi Ügyvédi Iroda irodavezető partnere.

Új törvény és kormányrendeletek a közlönyben az ingatlan-nyilvántartási szabályokról, a kiberbiztonságról Cikk

A kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló törvény mellett kettő új kormányrendelet és hat kormányhatározat jelent meg a Magyar Közlöny 72. számában.

Napelemes kiserőmű értékesítése Kérdés

Fontos jogszabályváltozás: a teremgarázsban levő gépkocsibeálló már önálló, helyrajzi számmal rendelkező ingatlan lehet Cikk

A Budapesti Ügyvédi Kamara (BÜK) 697. számú hírlevelében fontos jogszabályváltozásra hívja fel a figyelmet.

Telephelyelszámolás Kérdés

Megújul az ingatlan-nyilvántartás rendszere Cikk

Megújul és digitális alapú lesz az ingatlan-nyilvántartás rendszere, a cél az, hogy két év múlva akár órák alatt bejegyezzék a tulajdonjogot – mondta a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára az M1 péntek reggeli műsorában.

Ezektől függ, hogy kell-e építményadót fizetni Cikk

Lakhatásra használt ingatlanra kell-e építményadót fizetni? Olvasónk kérdésére Szipszer Tamás adószakértő válaszolt.

Kiegészítő kérdés az 5 vagy 27 százalék című cikkhez Kérdés

Tisztelt Szakértő! A NAV által közzétett Gyakran ismételt kérdések a lakásértékesítés 5 százalékos adómértékével összefüggésben I. című munkafüzet 10) pontjában leírják azt a helyzetet, amikor egy kivitelező a magánszemély telkére egy félkész lakóingatlant felhúz, amely 160 nm-négyzetméteres. Ez 5 százalékos áfa, ám azt írják, hogy fontos, hogy a későbbiekben bekerüljön az ingatlan-nyilvántartásba, és használatba vétele legyen. Rendben. Mi történik akkor, ha a magánszemély nem fejezi be az ingatlant, mert például elfogy a pénze, nem lesz bejegyezve lakóházként. Ez azt jelenti, hogy egy későbbi adóellenőrzéskor utólag adóhiányt állapítanak meg? Hogy lehet ez ellen védekezni?

Orvosi rendelő értékesítése – áfa Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. saját beruházásban orvosi rendelőt épített, ami természetesen a földhivatali ingatlan-nyilvántartásban is orvosi rendelőként szerepel. Ugyanezen épület emeletén egy lakás van, ami az ingatlan-nyilvántartásban lakásként szerepel, és a használatbavételi engedély kiadása is ennek megfelelően történt. Ennek az épületnek (rendelő+lakás) az értékesítését tervezi a kft. Kérdés: áfa szempontjából ez értékesítéskor mit jelent? Köszönöm a választ.

Irodának használt lakásingatlan átminősítése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. tagja a cége használatára egy használt társasházi lakást szeretne vásárolni, majd felújíttatni és irodaként használni. Ez lenne a cég székhelye. Azért, hogy a felújításról szóló számlák áfáját levonásba helyezhesse, még a felújítás megkezdése előtt át kellene íratnia az ingatlan-nyilvántartásban az ingatlan besorolását lakóingatlanból irodává? (Nem tudom pontosan, mi a helyes megnevezés.) Hogyan zajlik ez az eljárás? Kell bizonyítania és hogyan, hogy ténylegesen és kizárólag csak üzleti célra használja a lakást? Van az átminősítésnek illeték vagy bármilyen más költsége? Köszönöm válaszát!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bérleti díj beszámítása

Adózóna  szerkesztőség

kérdések és válaszok

Ázsiós tőkeemelés

Pölöskei Pálné

adószakértő

Menedzserszűrés

Dr. Császár Zoltán

adótanácsadó, jogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink