13 találat a(z) ingatlan-nyilvántartás cimkére
Napirenden: változik a vízhasználati kvóták kiosztása, több mulasztási bírság, öntözési jog, NEKTÁR Cikk
Az egyes agrártárgyú törvények módosításának általános vitájával kezdte szerdai ülését az Országgyűlés.
Munkaügyi iratok megőrzése, ingatlan-nyilvántartás, illetékek, új minisztérium – ezekről is tárgyal ma az Országgyűlés Cikk
Január 1-jétől létrejöhet a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium, az erről szóló törvényjavaslatot szerdán kezdi tárgyalni az Országgyűlés, amely foglalkozik a Magyar Honvédség iraki szerepvállalásával is. Általános vita lesz arról, miszerint 2025-től megszűnik a munkáltatók azon kötelezettsége, hogy a munkaügyi iratokat és foglalkoztatási igazolásokat a munkahelyet váltott, kilépett munkavállalóra vonatkozó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig meg kell őrizniük. A munkaköri alkalmasság vizsgálata esetén általános jelleggel megszűnik a kötelező orvosi vizsgálat.
Módosul az ingatlan-nyilvántartásról szóló törvény végrehajtási rendelete Cikk
Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény végrehajtásáról szóló 109/1999. FVM rendeletet módosító 6/2023. MvM rendelet november 13-án, a 160. számú Magyar Közlönyben jelent meg.
Újabb csúszás az elektronikus aláírás bevezetésében Cikk
Hosszú sejtetés után végül beigazolódott a pletyka: a jogalkotó elhalasztotta az ingatlan-nyilvántartásról szóló 2021. évi C. törvény (azaz az új ingatlan-nyilvántartási törvény, röviden új Inytv.) hatálybalépését, ezzel együtt pedig az új, elektronikus ingatlan-nyilvántartási rendszer (E-ING) bevezetését – tudatta Halmos Tamás, a Niveus Legal, Halmos és Jánosi Ügyvédi Iroda irodavezető partnere.
Új törvény és kormányrendeletek a közlönyben az ingatlan-nyilvántartási szabályokról, a kiberbiztonságról Cikk
A kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló törvény mellett kettő új kormányrendelet és hat kormányhatározat jelent meg a Magyar Közlöny 72. számában.
Napelemes kiserőmű értékesítése Kérdés
Fontos jogszabályváltozás: a teremgarázsban levő gépkocsibeálló már önálló, helyrajzi számmal rendelkező ingatlan lehet Cikk
A Budapesti Ügyvédi Kamara (BÜK) 697. számú hírlevelében fontos jogszabályváltozásra hívja fel a figyelmet.
Telephelyelszámolás Kérdés
Megújul az ingatlan-nyilvántartás rendszere Cikk
Megújul és digitális alapú lesz az ingatlan-nyilvántartás rendszere, a cél az, hogy két év múlva akár órák alatt bejegyezzék a tulajdonjogot – mondta a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára az M1 péntek reggeli műsorában.
Ezektől függ, hogy kell-e építményadót fizetni Cikk
Lakhatásra használt ingatlanra kell-e építményadót fizetni? Olvasónk kérdésére Szipszer Tamás adószakértő válaszolt.
Kiegészítő kérdés az 5 vagy 27 százalék című cikkhez Kérdés
Tisztelt Szakértő! A NAV által közzétett Gyakran ismételt kérdések a lakásértékesítés 5 százalékos adómértékével összefüggésben I. című munkafüzet 10) pontjában leírják azt a helyzetet, amikor egy kivitelező a magánszemély telkére egy félkész lakóingatlant felhúz, amely 160 nm-négyzetméteres. Ez 5 százalékos áfa, ám azt írják, hogy fontos, hogy a későbbiekben bekerüljön az ingatlan-nyilvántartásba, és használatba vétele legyen. Rendben. Mi történik akkor, ha a magánszemély nem fejezi be az ingatlant, mert például elfogy a pénze, nem lesz bejegyezve lakóházként. Ez azt jelenti, hogy egy későbbi adóellenőrzéskor utólag adóhiányt állapítanak meg? Hogy lehet ez ellen védekezni?
Orvosi rendelő értékesítése – áfa Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft. saját beruházásban orvosi rendelőt épített, ami természetesen a földhivatali ingatlan-nyilvántartásban is orvosi rendelőként szerepel. Ugyanezen épület emeletén egy lakás van, ami az ingatlan-nyilvántartásban lakásként szerepel, és a használatbavételi engedély kiadása is ennek megfelelően történt. Ennek az épületnek (rendelő+lakás) az értékesítését tervezi a kft. Kérdés: áfa szempontjából ez értékesítéskor mit jelent? Köszönöm a választ.
Irodának használt lakásingatlan átminősítése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft. tagja a cége használatára egy használt társasházi lakást szeretne vásárolni, majd felújíttatni és irodaként használni. Ez lenne a cég székhelye. Azért, hogy a felújításról szóló számlák áfáját levonásba helyezhesse, még a felújítás megkezdése előtt át kellene íratnia az ingatlan-nyilvántartásban az ingatlan besorolását lakóingatlanból irodává? (Nem tudom pontosan, mi a helyes megnevezés.) Hogyan zajlik ez az eljárás? Kell bizonyítania és hogyan, hogy ténylegesen és kizárólag csak üzleti célra használja a lakást? Van az átminősítésnek illeték vagy bármilyen más költsége? Köszönöm válaszát!