58 találat a(z) gépkocsivezető cimkére

Letiltás napidíjból Kérdés

Kérdésem a letiltás alapjának meghatározására irányulna. Mentes a letiltás alól a kiküldetéssel, külszolgálattal és munkába járással összefüggő költségtérítés. Ugyanakkor a letiltás alapja bármely munkából eredő olyan díjazás, juttatás, amelyet rendszeresen vagy időszakonként visszatérően kap. Számos állásfoglalásban az szerepel, hogy a költségtérítésként kapott összeg nem vehető mentes jövedelemnek, ha az e címen feltüntetett és kifizetett összegről megállapítható, hogy annak rendeltetése nem a felmerült költségek megtérítése, hanem a végzett munka anyagi elismerését szolgálja. A konkrétan, a tehergépkocsi-vezetőknek juttatott belföldi/külföldi napidíj összege beleszámít-e a letiltás alapjába vagy nem? Elviekben ez egy (bizonyos összegig) adómentesen adható a munkavállaló költségeinek fedezetére szolgáló juttatás (a munkáltató más költséget nem számol el, például szállásköltség stb.), és nem az elvégzett munka díjazása, ugyanakkor rendszeres, hiszen minden hónapban kapja a munkavállaló. Van-e különbség a napidíj megítélésében aszerint, hogy a letiltás gyerektartásdíj vagy bármilyen más letiltás, például hiteltartozás? Az erre a kérdésre adott válaszban megjelölt jogi hivatkozások pontosítására volna szükségem, hogy hivatkozni tudjak rájuk a fellebbviteli bíróságon.(Mfv. I. 10.305/2000.).(BH 1993.772.). Ugyanis hiába írom be így a google keresőbe nem ad ki semmi értékelhetőt.

Nemzetközi autóbuszos személyszállítás vállalkozó gépkocsivezetővel Kérdés

Az egyéni vállalkozó saját autóbuszaival mint engedélyes közúti közlekedési szolgáltató nem menetrendszerű személyszállítást végez hazai és nemzetközi, EU-n belül és EU-n kívüli országokba. Ezen tevékenység végzéséhez igénybe venné egy másik egyéni vállalkozó szolgáltatását, aki 493906 TEÁOR számmal (”Autóbusszal nem menetrendszerű személyszállításként végzett gépjárművezetői szolgáltatás engedélyes közúti közlekedési szolgáltató részére”) be van jegyezve, és nyilvánvalóan a megfelelő jogosítványai megvannak ehhez. Kérdésem: a vállalkozóval kötött vállalkozói szerződés alapján végeztethetem-e akár külföldön is a személyszállítást, kiemelt figyelemmel arra a tényre, hogy a saját munkavállalóinak a külföldi hatóságok ellenőrzései során be kell mutatniuk a munkaszerződésüket és a jármű jogszerű vezetését bizonyító iratokat? A kockázat az, hogy ha a külföldi hatósági ellenőrzés valamilyen körülményt nem fogad el jogszerűnek, akkor akár a járatot leállíthatja, a gépkocsivezetőt és az utasokat egy szállodába elhelyezi, addig míg az általa jogsértő körülményből ki nem menti magát a szállító cég. A másik lehetőség, hogy csak a munkaviszonyban álló gépkocsivezetőkkel végeztesse el a személyszállítást. Kérném a véleményét, tanácsát. Tisztelettel: Toronicza István

Üzemanyag-megtakarítás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy nemzetközi és belföldi fuvarozással foglalkozó cég minden tehergépkocsija 3,5 tonnát meghaladó. A gépkocsivezetőknek hogyan kell kiszámolniuk az üzemanyag-megtakarítást (melyik két üzemanyag-fogyasztást kell összehasonlítaniuk), és azt milyen bizonylattal kell alátámasztaniuk? Válaszukat előre is köszönöm.

Külföldi szállítmányozás megbízási jogviszonyban Kérdés

Tisztelt Címzett! A következőben szeretném az Önök segítségét, illetve állásfoglalását kérni: Adott egy magyar kft., aki leszerződött egy külföldi fuvarozási céggel. Furgonnal történik a szállítási tevékenység. Kérdésünk az lenne, hogy lehetséges lenne megbízási jogviszonnyal foglalkoztatni a furgont vezető gépkocsivezetőt, munkaviszony helyett? Utánanéztük a követelményeknek, amik a munkaviszonyban lévő gépkocsivezetőkre vonatkoznak, az ezekkel járó adminisztrációs terheinket szeretnénk csökkenteni. Járulékfizetés ugyanúgy történik, rendelkezésre áll a gépkocsivezetőnek az EU-kártya is. Köszönöm szépen a választ. Fekete Ildikó

Újabb hivatásos gépkocsivezetői képzések indulnak 1 milliárd forintból Cikk

Újabb 1200 hivatásos tehergépkocsi- és autóbuszvezető képzése kezdődhet meg 1 milliárd forintos költségvetési támogatásból a "Gépjárművezető-képzés munkaviszonyban állók számára" elnevezésű program keretében – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.

Adómentes napidíj Kérdés

Tisztelt Szakértő! Gépkocsivezetőink csak az adómentes határig kapnak külföldi napidíjat. Ezt az összeget fel kell-e tüntetni a 17M30 nyomtatványon?

Napidíj adómentessége Kérdés

Tisztelt Adózóna! A szja törvény 2017. 06. 20-án úgy változott, hogy bármely gépkocsivezető kaphat adómentesen napidíjat. Jól értelmezzük tehát, hogy ezt bármely vállalkozás – vagyis nem csupán fuvarcégek – saját gépkocsi vezetője megkaphatja adómentesen, aki egy adott vállalkozás saját előállítású termékeit szállítja például sütőipari termékeket, vegyi anyagokat stb? Ebben az esetben maximum mennyi lehet az adómentes napidíj?

Pótlékátalány Kérdés

Tisztelt Szakértő! Pótlékátalány munkaszerződésben történő pontos meghatározásában szeretném a segítségét kérni. A cég teherautósofőröket alkalmaz, a szerződésben, amit a dolgozók aláírnak az alábbi szerepel: „…….gépkocsivezető munkakörben (FEOR'08: 8417) alkalmazza és alapbérként részére bruttó 161 000 Ft havibért fizet. Munkavállaló alapbére: 130 000 Ft + 31 000 Ft pótlékátalányból tevődik össze. A pótlékátalány magába foglalja a műszakpótlékot, az éjszakai, valamint a vasárnapi pótlékot.” A teherautósofőröknek nem kell megadni a garantált bérminimumot, ezért az alapbér megfelel a törvényi előírásnak, de a pótlékátalány ily módon való feltüntetése szabályos? Meg kell-e határozni, hogy pontosan melyik pótlékra mennyi pótlékátalányt számolunk? Köszönettel: Viktória

Szállásköltség áfája Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kereskedő kft. saját tehergépkocsival szállít árut külföldre is. Néha szállást is igénybe kell vennie a gépkocsivezetőnek, akár külföldön, akár belföldön. Kérdésem az lenne, hogy a szállásköltség áfája visszaigényelhető-e? Segítségét köszönöm: Ildi

Kiküldetés vagy munkába járás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk tevékenysége közúti áruszállítás. Telephellyel rendelkezünk Hajdú-Bihar megyében és Budapesten is. A budapesti telephelyre naponta egy kamion viszi fel az árut, melyet ott átpakolás után gépjárművezetőink leterítik. A gépjárművezetők saját gépjárművel a környező városokból először beutaznak a Hajdú-Bihar megyei telephelyünkre, majd négyen egy gépjárművel utaznak fel Budapestre, majd onnan terítés után vissza. Az szja-törvény alapján a két telephely közötti utazás – véleményem szerint kiküldetés –, melynek költségét kiküldetési rendelvény alapján fizeti ki cégünk a gépjárművét használó munkavállalónak, valamint minden munkavállaló megkapja a napi 500 forint napidíjat. A gépjárművezetők munkaszerződésében a munkahely változóként van megjelölve, egyezően az 1988. I. törvénnyel. A Mt. szerinti kiküldetés szerintem nem értelmezhető emiatt, mivel nem történik munkaszerződéstől eltérő helyen munkavégzés, de a munkába járás kritériumának sem felel meg, mivel nem a lakó- vagy tartózkodási helyről indul az utazás. Kérdésem az lenne, hogy munkaügyi szempontból kiküldetésnek minősül-e a két telephely közötti utazás, beleszámít-e a munkaidőbe, milyen térítés jár ezen időre, vonatkozik-e rá az évi 44 nap korlátozás? Válaszát várva maradok tisztelettel.

Tehergépkocsivezetők minimálbérért vagy garantált bérminimumért? Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaságunk nemzetközi árufuvarozással foglalkozik. Segítségét szeretnénk kérni abban, hogy a tehergépjármű-vezető munkakörben dolgozó munkavállalóinknál a munkavégzés feltétele a C+E kategóriájú gépjárművezetői engedély, a gépjárművezetői képesítési igazolvány (GKI kártya), illetve a veszélyes áru szállítására jogosító okmány (ADR) megléte. Ezen feltételek indokolják-e a garantált bérminimum alkalmazását ezen dolgozóink bérének megállapításánál? Ha a kérdésre a válaszuk nem, akkor további kérdésként merül fel, hogy ha néhány gépkocsivezetőnk rendelkezik gépjárművezető-karbantartó szakmunkás bizonyítvánnyal, nekik meg kell adnunk a garantált bérminimumot? Köszönettel.

Garantált bérminimum tehergépkocsi-vezető Kérdés

Gépkocsisofőr szakképzettsége Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy pékségnél, ahol gépkocsivezetőt is foglalkoztatnak a szállításokra, nem a szakképzett minimálbért fizetik. A sofőr 8-as FEOR alatt van bejelentve. A kérdésem, hogy a gépkocsivezető szakképzettnek minősül-e, kötelező-e a 161 000 Ft-os bért fizetni vagy elég a kevesebb. Egy munkaügyi ellenőrzésnél ezt hogyan minősítik? Várom válaszát.

Napidíj Kérdés

Tisztelt Szakértő! Van egy kft., amely fát szállít. Ukrajnából hozza be a fát, és azt értékesíti Magyarországon. A fát 40 tonnás kamionnal szállítja. Az ügyvezető is alkalmazottként dolgozik a cégben, és ő is jár ki fáért. A kérdésem, hogy kötelező-e adni a gépkocsivezetőknek külföldi fuvar esetén a 60 eurós napidíjat, illetve belföld esetén a 3000 forintot? A dolgozók havi munkaidőkeretben vannak elszámolva, ha többet dolgoznak a megengedett óraszámnál, akkor kapnak túlórapénzt, illetve kapják a műszakpótlékot is. Jelenleg napidíjat nem fizetünk a dolgozók részére. Helyesen járunk-e el?

Munkaidő-beosztás Kérdés

Tisztelt Cím! Kérdésem: ha a tehergépkocsi 3,5 tonna alatti össztömegű, nem rendelkezik tachográffal, akkor nem vonatkozik a gépkocsivezetőkre speciális szabály, hanem a munka törvénykönyve előírásainak megfelelően kell eljárni a munkaidő beosztását illetően?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Munkaügyi nyilvántartás

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

EPR-díj számviteli elszámolása

Kneitner Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Irodaépületen reklámtábla elhelyezése

Kneitner Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink