140 találat a(z) fogyasztóvédelem cimkére
Panaszkezelési jogsértések miatt bírságolt az MNB
Cikk
A panaszkezelésre vonatkozó jogszabályok megsértése miatt 30 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MNB a problémás követelések behajtásával foglalkozó Dunacorp Faktorház Zrt.-re és szeptember 1-jéig kötelezte a feltárt hibák megszüntetésére. Kirívó problémát jelentett, hogy a társaság nem őrizte meg és nem archiválta a fogyasztók telefonos panaszait, csorbítva ezzel jogukat a problémák feltárására – írja közleményében az MNB.
Megtévesztő árak, termékbemutatók: bírságolt a fogyasztóvédelem
Cikk
Összesen több mint 100 millió forint bírságot szabott ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) jogerősen az első félévben a kereskedelemben, ezek közül több mint 41 millió forintot az áruházláncok jogsértő gyakorlata miatt kellett kiróni - közölte a hatóság az MTI-vel pénteken.
Interneten rendel? Termékbemutatón vásárol? Új szabályok védik
Cikk
2014. június 13-tól minden uniós tagállam köteles alkalmazni a fogyasztói jogokról szóló uniós irányelv szabályait, amelyek a korábbi uniós fogyasztóvédelmi szabályokat váltják fel és egységesítik. Magyarország ennek a kötelezettségnek a fogyasztók és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) kormányrendelet elfogadásával és kihirdetésével tett eleget – közölte a a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda.
Javítás számla nélkül duplájáért: mit tehet a fogyasztó?
Cikk
Nem az előre megállapított árat kérték a telefon javításáért, nem derült ki, hogy mi volt a készülék hibája, és nyugtát sem kapott a panaszos egy dombóvári szervizben. Milyen tanulságokkal szolgálhat e történet?
Kikkel írt alá együttműködést az APEH?
Cikk
A feketegazdaság visszaszorítása a célja annak az együttműködésnek, amelyet nyolc hatóság első embere írt alá még január végén, ezt követően a régiókban is szinte mindenütt megkötötték ezeket a megállapodásokat, legújabban az APEH Közép-magyarországi Regionális Igazgatóságán – tájékoztat sajtóközleményében az APEH.