hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Mi a teendő az ünnepek után, ha valami nem stimmel az ajándékkal?

  • adozona.hu

A legjobb szívvel adott karácsonyi ajándékkal is előfordulhat, hogy nem tetszik, nem jó a mérete, hibás vagy nem működik. A fogyasztóvédelmi szabályok ismerete az ünnepek után is elkerülhetővé teszi a felesleges bosszúságokat – írja honlapján az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Ha az ajándék hibás, sérült vagy nem működik, szavatossági, jótállási igényeket lehet érvényesíteni, amelyek értelmében az üzletnek kötelessége a terméket javíttatni; ha nem javítható, akkor egy ugyanolyan termékre kicserélni; végső esetben pedig a vételárat visszafizetni. Ha ilyen probléma merül fel, és azt a kereskedővel nem sikerül rendezni, a vásárlóknak a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez érdemes fordulniuk.

Gyakori eset karácsony után, hogy a kapott ajándék nem tetszik, nem jó a mérete, viszont a termék minőségileg hibátlan. Jogszabályi előírások alapján az üzletnek ilyen esetben nem kötelező visszavennie a termékeket, ugyanakkor jellemző, hogy a kereskedők a vevői elégedettség és a cég jóhírnevének megőrzése érdekében önkéntesen levásárlási vagy cserelehetőséget biztosítanak. Az ajándékvásárlás előtt azonban célszerű erről érdeklődni, akár a blokkra való felírását kérni.

A vásárlásról kapott nyugtát, blokkot minden esetben meg kell őrizni a későbbi igényérvényesítés érdekében. Adventi vásárban beszerzett ajándékok esetében a kereskedő adatait is hasznos lehet feljegyezni, hogy a jótállási, szavatossági igények érvényesítése céljából vagy egyéb probléma esetén fel lehessen venni vele a kapcsolatot.

Webáruházban történt vásárláskor a kereskedők jogszabályi előírások alapján a jótállási, szavatossági igények intézése mellett kötelesek meghatározott időszakon belül a minőségileg hibátlan termékeket is visszavenni. A vásárló a termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül visszaküldheti a terméket a kereskedőnek.

Egyre több webáruház vállal önkéntesen hosszabb, akár 30 napos elállási időt is, fontos tudni azonban, hogy az elállási idő elsősorban a termék kipróbálását szolgálja – írja a fogyasztovedelem.kormany.hu.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Értékpapírszámla, jelentési kötelezettség

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Cafeteriajuttatás – számla elszámolhatóság

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Temetési segély, számla nélküli elszámolás

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink