70 találat a(z) e-mail cimkére

Kérdés

A kérdésem a következő: nettó 200 ezer forint feletti szolgáltatásnyújtás esetén szerződéssel kell rendelkezni az elvégzett munkáról. Ezt kiváltja az árajánlat és annak elfogadása, vagyis a megrendelés. Ebben az esetben elegendő e-mailes formában ezt megtenni, vagy a szolgáltatást nyújtónak és szolgáltatást végzőnek is szükséges ezt aláírni? kKszönettel a választ.

Cikk

Az e-mailek védelméhez nem elég az erős jelszó, több biztonsági elemre is szükség van ahhoz, hogy az elektronikus levelek ne kerüljenek illetéktelen kezekbe. Ilyen például az a végponttól végpontig terjedő megoldás, amikor az üzenetet titkosítják a küldőnél még mielőtt az eljutna a hálózatra, majd a fogadó gépe dekódolja – hívta fel a figyelmet a keddi nemzetközi biztonságos internet nap (Safer Internet Day - SID) alkalmából az ESET IT-biztonsági vállalat.

Kérdés

Tisztelt Hölgyem vagy Uram! Kérem szíves tanácsát, hogy elfogadható-e, ha egy szállodában, a készpénzátvétellel egyidejűleg a számlát elektronikusan küldik el (e-mailben) a vendég által megadott e-mail-címre nyomtatás helyett. Tanácsát előre is köszönöm.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! A 2016/679. GDPR rendelet 30. cikke alapján az adatkezelési tevékenységekről nyilvántartást kell vezetni. Kérdésem az e-mailek nyilvántartásával kapcsolatos. Cégünk kis vállalkozás, van egy központi e-mail címünk. A bejövő e-maileket a kolléganő továbbítja a megfelelő személynek. Minden irodai dolgozónak van céges e-mail-címe, ami tartalmazza a munkavállaló nevét. Pontosan milyen adatokról kell nyilvántartást vezetnem? Egyik előadásukon ott voltam, itt szóba jött az e-mail nyilvántartása is. A lényeg az volt, hogy a központi mailcímre bejövő leveleket is nyilván kell tartani, azt is fel kell tüntetni, hogy azokat kinek továbbítottuk. Azt szeretném kérdezni, hogy két nyilvántartást kell vezetnem? Egyet a munkavállalók esetében, és egyet a központi e-mailekről? Mit kell a nyilvántartásnak tartalmaznia? Válaszat köszönöm.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Megjelent egy cikk a munkáltatói adatkezeléssel, a GDPR-el kapcsolatban. Az írásban olvasható, hogy a munkáltató jogos érdeke a webhasználat, telefon, e-mail ellenőrzése. Kérdésem, hogy ez akkor is igaz, ha az eszközök a munkavállaló tulajdonában vannak, illetve a kérdéses e-mail postafiók a dolgozó privátja (nem céges)? Ugyanúgy felvetődik a kérdés, hogy mi a helyzet a GPS alapú helymeghatározással munkaidőn túl? Válaszát előre is köszönöm!

Cikk

A hatályos jogszabályok szerint belföldi vevők részére el kell-e küldeni a számlát postai úton vagy elegendő e-mailben, és majd az ügyfél kinyomtatja a számlát? A számla másolati példányait ki kell-e nyomtatni megőrzésre? – kérdezte olvasónk. Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Szeretném megkérdezni, hogy a hatályos jogszabályok szerint szükséges-e a belföldi vevőink részére postai úton elküldeni a számlát, vagy elegendő, ha elküldjük e-mailben és azt ő kinyomtatja? Másik kérdésem, hogy a számla másolati példányait ki kell-e nyomtatnunk megőrzésre, vagy elegendő ha – szükség esetén – a rendszerből "vesszük elő" a számlát. Válaszát előre is köszönöm!

Kérdés

Partnerünk a részünkre kiállított számlát e-mail-ben, PDF formátumban szeretné küldeni. Elmondása alapján a számlázásból a papíralapú számlával azonos tartalommal kerül át a küldendő e-mail mellékletébe, amit mi nyomtatnánk ki. „A számla aláírás és bélyegző nélkül is hiteles.”megjegyzést feltüntetik a számlán. Ez lenne a könyvelés bizonylata. Elfogadható-e ilyen módon a bizonylat, vagy ragaszkodni kell ahhoz, hogy az általa kinyomtatott számlát postán küldje meg részünkre? Milyen technikai előírásai vannak az elektronikus számlák befogadásának (hogyan lehet hozzájutni a megfelelő tárhelyhez, hogyan kell megőrizni a bizonylatokat stb.)? Köszönettel várom válaszát.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérdésem arra irányul, hogy egy e-mailben kapott számlából hogyan lehet egyértelműen megállapítani, elektronikus vagy papír alapú számlának minősül-e? Van annak jelentősége, hogy például egy linket küld a szállító, és onnan tölti le a számlabefogadó, vagy ha az e-mail mellékletében pdf formátumban küldi? Köszönöm.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Munkavállalónk (üzletkötő munkakör) rendes felmondással távozik a cégtől. Belső szabályzatunk szerint céges e-mail címét munkahelyi tárgyú levezésre használhatja. Távozása után van-e jogunk bizonyos ideig fiókját fenntartani, és nyilatkozatával egy másik munkavállaló jogosult-e a beérkező üzleti célú levelek megtekintésére? Esetleg (mivel kizárólagosan munkaügyi célú levelekről van szó) a bejövő fiókja átirányítható-e másik kolléga e-mail fiókjába? Köszönettel: R. Szilvia

Cikk

Csalók hamis e-mailben fizetési felszólítást küldtek a Magyar Telekom nevében, és a számlatartozás ürügyén, egy a Magyar Telekom honlapját utánzó weboldalra irányították az e-mail listán szereplőket, ahol a bejelentkezési adatok, illetve banki adatok megadását kérték a címzettektől. A Telekom azonnal megtette a szükséges biztonsági intézkedéseket.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalkozásunk évi 6000 számlát bocsát ki, melyet ügyfeleinknek postázunk. Megspórolhatjuk-e a postaköltséget (gyakran előfordul, hogy nem is kapja meg a vevő számlánkat) azzal, hogy e-mailben, esetleg távnyomtatással küldjük el ügyfeleinknek? Mi fogadunk be távnyomtatott számlát, ügyfélnek is küldünk e-mailen, ha nem kapta meg, de sok esetben kérnek "hiteles" másolatot postai úton. Várom véleményét!

Kérdés

Tisztelt Szakértő! 1. A cégkapu regisztrációban megadandó e-mail cím kötelezően azonos-e a cégjegyzékben/cégnyilvántartásban már szereplő e-mail címmel? (T.i. esetünkban a cégalapításkor megadott e-mail-címet időközben szolgáltató átnevezte, habár működik a régi is, célszerűbb lenne az újat használni. De ezen felül is: a jövőben szívesebben használnánk a cégjegyzékben megadottól teljesen független e-mail szolgáltatást a cégkapus kommunikációhoz.) 2. A könyvelő által a cég nevében intézett bevallások, mérleg, bejelentések benyújtását mennyiben érinti a cégkapu bevezetése? Emiatt be kell-e jelenteni a könyvelőt cégkapu meghatalmazottként? (Háttér: a kitöltés / benyújtás az ABEV alkalmazás-környezetben történik és eddig a könyvelő ügyfélkapujára épült. Így marad a jövőben is?) 3. Önálló (tehát NEM EGYÜTTES!) képviseletre jogosult két ügyvezető esetén a második képviseletre jogosult vezető hogyan kaphat hozzáférést és ÖNÁLLÓ ÜGYINTÉZÉSI LEHETŐSÉGET a cégkapu felülethez/felületen? Köszönettel várom szíves válaszát! Gyurasics Tamás

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

80 százalékos költséghányad ÖVTJ szerint

Lepsényi Mária

adószakértő

Beiskolázási támogatás

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink