1977 találat a(z) bevallás cimkére
					
						Kivabevallás – Mentesített érték 
							
Kérdés
				
				Kivabevallást készítek. 2017-ben a házipénztár értéke csökkent 1 millió 467 ezer forinttal. A 2017. évi nyitó házipénztár összege 1 millió 954 ezer forint volt. Jól gondolom-e, hogy csökkentő tételként 1 millió forintot vehetek figyelembe? Ha lehetséges, szeretnék gyors választ kapni. Köszönöm szépen.
					
						Alkalmazotti bejelentés 
							
Kérdés
				
				Tisztelt Szakértő! Kft. már közzétette a 2017. évre vonatkozó beszámolóját és a 1729-es bevallását.. A napokban fedeztük fel, hogy sajnálatos módon két alkalmazott bejelentése 2017. 05. hótól elmaradt (számfejtés, járulékbevallás), a szankció be nem jelentett alkalmazott után egyértelmű. Azzal tisztában vagyok, hogy a 08-as bevallásokat önrevíziózni kell, plusz meg kell fizetni a járulékokat. A kérdésen arra vonatkozik, hogyan kell a 2017. évi bértételeket javítanom magában a könyvelésben – mindkét alkalmazott heti 2 órában dolgozott – a járulékuk bérünk nem nagy tétel –, kell-e egyáltalán javítanom a 2017. évet, vagy már a 2018. évet fogja érinteni, vagy a közzétett beszámolót kell majd 2018. évben 3 oszloposra készítenem, illetve a 1729-es bavallást is önrevíziózni?
					
						Ma jár le a társaságiadó-bevallási határidő 
							
Cikk
				
				A vállalkozásoknak május 31-éig kell benyújtaniuk a társaságiadó-bevallást és gondoskodniuk a beszámoló letétbe helyezéséről és közzétételéről. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal most elektronikus üzenetben hívta fel a tavalyi mulasztók, késve teljesítők figyelmét a határidőre.
					
						Változásbejelentés 
							
Kérdés
				
				Tisztelt Szakértő! Szeretnék segítséget kérni. Egyesület 2018-ban megváltoztatta a székhelyét, melyet a bíróság jóvá is hagyott, határozatban rögzítette. Nem találom viszont a 18T201CSZ bevallásban azt a sort, ahol ezt le tudom módosítani. Kérnék ebben segítséget. Köszönöm
					
						Kiskereskedők a NAV célkeresztjében júniusban! 
							
Cikk
				
				Új kiemelt ellenőrzési területet jelölt meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), ahol június 4-étől a revizorok fokozott jelenlétére számíthatnak a vállalkozások.
					
						Kiva – egyszeri csökkentő összeg, korábbi évek beruházása II. 
							
Kérdés
				
				Tisztelt Szakértő Köszönjük gyors válaszát korábbi kérdésünkre: http://adozona.hu/kerdesek/2018_5_25_KIVA_egyszeri_csokkento_osszeg_ko_dbd Ezek szerint a KIVA alanyiság ideje alatt tárgyévet megelőzően kifizetett és nem felhasznált beruházások összege számításba vehető függetlenül attól, hogy korábban nem volt továbbvihető veszteség? A kitöltöltési útmutató szerint: a kisvállalati adóalanyiság időszaka alatt, 2016. december 31-ig az új beruházások után teljesített kifizetések összege, de adóévenként legfeljebb az adóév végéig megképződött, ellenben fel nem használt, következő évekre továbbvihető elhatárolt veszteség összege, ez ellentmond a fentieknek Köszönöm
					
						Kiva – egyszeri csökkentő összeg, korábbi évek beruházása 
							
Kérdés
				
				Cégünk 2013 óta kivaalany, veszteségünk nem volt, 2016-ban jelentős összegű beruházást hajtottunk végre. Kérdésként merült fel, hogy a 2017KIVA bevallásban a 2017. évi egyszeri, NAV által közölt korrekció terhére szerepeltethetjük-e a 18. sorban a 2016-os beruházás összegét? A 2016. évi bevallásban ez az összeg nem szerepelt. Gyors válaszukat előre is köszönöm! Mikro
					
						Jogalap nélkül kifizetett táppénz 
							
Kérdés
				
				Tisztelt Szakértő! Társadalombiztosítási kifizetőhely vagyunk. Munkavállalónk részére tévesen kétszer fizettünk ki táppénzt. A jogalap nélkül felvett összeget 90 napon belül határozattal visszaköveteljük. Kérdésem az lenne, hogy ha nem fizeti vissza a munkavállaló, akkor milyen lehetőségünk van visszakövetelni az összeget? Illetve a kifizetőhelyi bevallást milyen módon befolyásolja ez az összeg (az utalás volt téves, és csak egyszer szerepel az összeg a számfejtésben)? Válaszát előre is köszönöm.
					
						Tao-bevallás és beszámolóbeadás 
							
Kérdés
				
				Tisztelt Szakértő! Kicsit összetett kérdésben kérem segítségüket. A gazdasági társaság tulajdonosai közül 2 fő elhunyt, az üzletrészük együtt meghaladta az 50%-ot. Hagyatékátadó végzés még nincs, így már teljesen biztos, hogy 2018. 05. 31-éig a gazdasági társaság nem tud olyan határozatképes taggyűlést tartani, ami a vezetőség által aláírt, könyvvizsgáló által levizsgált 2017. évi beszámolót a taggyűlés elfogadhatná, és határozatot hozhatna az adózott eredmény felhasználására vonatkozóan. Közzétenni csak a taggyűlés által elfogadott beszámolót lehet, a határozattal együtt. A cég tudja, hogy ki lesz az örökös az egyik személy esetében, de mivel az külföldi, azok a dokumentumok még hiányoznak, mely alapján a bíróság a tagváltozást bejegyezné. A taggyűlést összehívták 2018.05.30-ra, de teljesen biztos, hogy az örökléses tagváltozást addigra nem jegyzik be, így a taggyűlés nem lesz határozatképes 1. kérdés: Mit tegyen a társaság, hogy elkerülje a bírságot, amiért nem tud elfogadott beszámolót közzétenni? 2. kérdés: A társaságiadó-bevallást be lehet-e küldeni a NAV-hoz? Telefonon felhívtuk a NAV-ot, ahol a társaságiadó-bevallással kapcsolatban kérdeztük, hogy ha május 31-éig – a fenti okok miatt – nem lesz elfogadott beszámoló, attól a 2017-es társasági adóbevallás beküldhető-e. Közölték, hogy a rendszer befogadná, de a jogszerűségével gond lenne, mivel nem elfogadott beszámolón alapul. Válaszukat előre is köszönöm!
					
						Vállalkozás lakásingatlanának felújítása 
							
Kérdés
				
				Tisztelt Szakértő! Gyógyszerészeti kft. lakásingatlanán teljes körű sajátrezsis felújítást végez. A felújítás befejezése után a felújított lakásingatlant áfásan fogja bérbe adni. Az áfaköteles ingatlan-bérbeadási körbe a felújítás megkezdése előtt vagy a felújítás befejezése után lépjen-e be? A havi lakásberuházással kapcsolatos adóalapot és áfát fel kell-e tüntetni külön az áfabevallás 79. sorában? Kecskemétiné H. Katalin
					
						Bevallás adókötelezettségről, adatszolgáltatásról, járulékról 
							
Esemény
				
				
					
						Hét kockázat az szja-bevallásnál 
							
Cikk
				
				Sok százezren hagyják a határidő előtti utolsó napokra személyijövedelemadó-bevallásuk elkészítését, melyben nagy segítség lehet az utóbbi idők legnagyobb adóhatósági vívmánya, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által készített bevallási tervezet. Sokak számára azonban a bevallási tervezet automatikus elfogadása inkább kockázatot, mint segítséget jelent. A PwC Magyarország ezért összegyűjtötte, mire érdemes figyelni az idei személyijövedelemadó-bevallások kapcsán.
					
						Ingyenes átadás EU-ból 
							
Kérdés
				
				Tisztelt Szakértő! A cég Ausztriából kapott ingyenesen két nagyon régi betonkeverőt, amit egy külsős cég szállított Magyarországra, melyhez EKAER számot is kértek. Számla nem került kiállításra. Kérdésem lenne, hogy az áfa szempontjából kellene-e valamit vallani, illetve hogyan kell vagy kell-e egyáltalán könyvelni?
					
						Tárgyi eszköz kivezetése 
							
Kérdés
				
				Tisztelt Szakértő! Adott egy évek óta működő szociális alapítvány, amely rendelkezik egy igen hosszú tárgyi eszköz leltárral. Ezen eszközök nagy része már nincs használatban, ennek oka, hogy a tulajdonában lévő eszközök egy részét mint szociális alapítvány ingyenesen átadta rászoruló embereknek, akik hasznát tudják annak venni vagy épp már nem üzemképes, mint például nyomtató, és egyéb számítástechnikai eszközök, varrógép, televízió ….stb Ezeket az eszközöket milyen módon tudnám kivezetni a leltárról? Illetve, amennyiben alkatrészként értékesíti ezeket, akár ellenérték fejében, akár ingyenesen átadja, ezek értéke vállalkozási célú bevétel lesz-e, amit szerepeltetni kellene a tao-bevallásban és társasági adót kellene fizetni utána? köszönöm válaszát! Cséva
					
						Hipa túlfizetése a könyvekben 
							
Kérdés
				
				Bt.-nél a könyvelésben szerepel 32 ezer forint iparűzésiadó-túlfizetés. A 2017. 05. 22-i önkormányzati adófolyószámla-igazolás alapján a bt.-nek a hipa tekintetében sem adófizetési kötelezettsége, sem túlfizetése nincs. Ezen igazolás alapján leírhatom ezt a "nem valós" túlfizetést, úgy, hogy az egyéb bevételek közé kerül, és ezzel emelkedik a társaságiadó-alap is? A problémám, hogy ezen igazoláson kívül semmim nincs, amire támaszkodhatnék, mivel az előző könyvelő nem elérhető, az iratanyag, amit átadott az ügyfélnek, igen hiányos, a bevallások megvannak, de nincs mihez igazodnom – nincs önkormányzati előírás, egyenlegközlő, sem főkönyvi karton. Összegezve: adott a hiba, szeretnénk korrigálni, de az előző 15 év hiányos anyagából képtelenség rekonstruálni a folyamatokat. Hogyan járjunk el ebben a helyzetben helyesen, szabályosan? Köszönöm a gyors válaszát.