344 találat a(z) EKÁER cimkére
Egy vagy több ekáerszám Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy hipermarket áruházlánc egységeit szolgáljuk ki országosan. A kamionunk felteszi az áruházak áruját, szállítólevelét, elviszi egy logisztikai központba. Odaérkezik az áruházlánc minden beszállítójától az aktuális áru. A mi általunk vitt árut leveszik a kamionról, mi távozunk, majd a logisztikai központ összeszedi egy-egy áruház minden áruját és továbbítja az egységnek. A szállítólevelek önmagukban messze nem érik el az ekáerhatárt, de az összes mennyiség a súlyhatárt igen. Gondolom, ekáerszámot mindenképpen kell adnunk, de csak egyet, mert a kamion összes áruja teszi ki az előírás szerinti súlyhatárt. És utána az áruházlánc nekünk jelenti, hogy mikor vették át az árut. Az ekáerjelentést úgy csináljuk, hogy mi vagyunk a felrakás helye és a feladók, a logisztikai központ a lerakodás helye, a címzett a hipermarket központi megnevezése. Helyesen járunk-e el ezzel a megoldással? Segítségét köszönöm szépen.
Be kell-e jelentem az ekáerbe? Kérdés
Tisztelt Szakértő! Szeretném a segítségét kérni ekáer ügyben! Társaságunk az idegenforgalom területén tevékenykedik, teáor 49.39, m.n.s. egyéb szárazföldi személyszállítás. Ehhez a tevékenységünkhöz most egy autóbuszt vásárol(t)unk Németországban. A buszt a saját autóbuszvezető alkalmazottunk hozza haza Németországból, német ideiglenes rendszámmal, a tulajdonunkba kerül, majd azonnal magyar forgalomba helyezés és NKH engedélyezés történik. Az autóbusz 3500 kg önsúlyú és 100 e euro értékű. Ebben az esetben társaságunknak regisztrálnia kell az eáerben és be kell jelenteni az autóbusz indulását Németországból, valamint érkezését Magyarországra (az ideiglenes német rendszámmal)? Kockázati biztosítékot kell fizetni? Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel, Nagy Ágnes
Ekáer-bejelentési kötelezettséggel kapcsolatban Kérdés
Budapesten rendezendő szakkiállításra EU más tagállamából érkezik gép, berendezés (nem kockázatos termék) útdíjköteles járművel (3,5 To), mely a HUF 5 milliót, vagy a 2500 kilogrammot meghaladja. A gépek az EU más tagállamában székhellyel rendelkező külföldi cég megbízásából ugyanezen cégnek mint címzettnek érkeznek a Budapesti kiállítás területére. Van ekáer-bejelentési kötelezettség? Ki a bejelentésre kötelezett? Amennyiben a külföldi cég a kiállításon bemutatott gépet a kiállítás területéről értékesíti és a kiállítás területéről magyar ügyfél részére kerül továbbszállításra a gép (amely az érték,vagy súlyhatárt meghaladja és nem kockázatos termék), akkor: Van EKAER bejelentési kötelezettség ? Ki a bejelentésre kötelezett?
Ekaer és biztosíték Kérdés
Tisztelt Szakértő! Zöldség-gyümölcs kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó kft., ha külföldről hoz be árut és valamelyik nagypiacon értékesíti B Kft.-nek, ha a termék értéke 1 millió forint felett van vagy 500 kilogrammot meghaladja az értékesített termékek súlya, ekáer számot kell kérnie? Vagy a vevőnek kell? Ő mint eladó azt sem tudja, hogy mivel szállítja tőle azt el, viszont mint első belföldi termékértékesítés ekáerköteles. Ezek alapján nagyon sok lesz a biztosítékadási kötelezettsége, ha az eladónak kell lejelentenie. Köszönöm válaszát.
Megjelent a márciusi VálaszAdó Cikk
Hamar munka ritkán jó, a kapkodás nem szokott míves produktumokat szülni. Sajnálatosan ez a szerencsétlenség kísérte a NAV csodafegyverének kikiáltott elektronikus áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) eddigi útját.
Feladó az ekáerben Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi értékesítésről szeretnék ekáerszámot kapni. A telephelyek mind önálló külön cégek. "A" telephelyről felveszik az árut és elviszik "D" telephelyre, de, "A"- "B"-nek számláz, B meg C-nek, C meg D-nek. Jelen esetben mi vagyunk "C " és a felületen mi jelenünk meg feladóként automatikusan. Holott az elkészített bizonylatok szerint nem mi vagyunk az első forgalomba hozók, az első címzett B. Azt sem értem egyébként, hogy április 1-jétől miért a fuvarszervezés dönti el a szám igénylést. A feladó árujáról van szó, miért nem ő képezi kizárólagosán az ekáer számot. Segítségét nagyon köszönöm.
Üzemzavar volt az ekáerben Cikk
Ismét elérhető az ekáer, amely kedd este néhány órán keresztül nem működött - derül ki a Nemzeti Adó- és VámhivaIsmét elérhető az ekáer-rendszer, amely kedd este néhány órán keresztül nem működött - derül ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján kedd éjszaka közzétett rendkívüli közleményből.
Ekáer, kockázatos termék Kérdés
Hasonló cimmel,csak kérdőjellel van egy megválaszolatlan kérdésem. A rendelet megjelenése után sem tiszta számomra, hogy ha a kockázatos és nem kockázatos kategóriák értékhatárait összevonták, akkor a két kategóriát is? Az eddig egyéb kockázatos termékek is kockázatosnak számitanak, és biztositékot is fizetni kell? Például használtruha-szállitás nem útdijköteles gépjármüvel. Amikor a rakomány egy részét konkrét vevőnek szállitjuk, a többi részét pedig megpróbáljuk eladni hasonló cégeknek. Ami vagy sikrül,vagy nem. A konrét vevőnek szállitandó termékre kérek számot, ha eléri az értékhatárokat. De a többivel mi a teendő? Sőt a gépkocsin még textilhulladék (úgynevezett géprongy) is van ,ami forditott áfás. Az melyik kategórába tartozik? Mielőbbi válaszukat előre is köszönöm.
Ekáer-biztosítékadási kötelezettség Kérdés
Társaságunk a nemzetgazdasági miniszter 5/2015 (II.27.) NGM rendelet alapján az általa értékesített termékek vonatkozásában ekáerszám igénylésre kötelezett. A rendelet 16. §-ában foglaltak alapján kockázati biztosíték fizetésére is kötelezettek vagyunk. Kérdésünk a rendelet 16. § (8) bekezdés b) pontjában foglaltakkal kapcsolatos, amely szerint mentesül a biztosítékadási kötelezettség alól az az adózó, aki legalább két éve működik és szerepel az állami adó- és vámhatóság által vezetett köztartozásmentes adózói adatbázisban, valamint a 11. § és a 13. § szerinti bejelentés időpontjában nem áll adószám felfüggesztés hatálya alatt. Társaságunk szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban, kérdésünk a legalább két éve tartó működéssel kapcsolatos. Társaságunk 2013. november hónapban alakult, viszont átalakulással jött létre egy másik társaságból történő kiválás útján. A társaságunk jogelődje már több mint 10 éve működik. Ebben az esetben társaságunk mentesülhet-e a biztosítékadási kötelezettség alól?
Ekáermentesség Kérdés
Tisztelt Szakértők! Az alábbi kérdésem lenne: Ügyfelem zöldségek fuvarozásával foglalkozik. Valahol olvasta, hogy lehet a NAV-tól mentességet kérni az alábbi indokok alapján: – saját árut fuvaroz (nem bérfuvarozó) – saját terméket fuvaroz – 20 kilométeren belülre szállít Ezek alapján lehet mentességet kérni? Ha igen, akkor milyen nyomtatványon? Ezt ügyfélkapun keresztül be lehet adni? Vagy papíralapon kell kérelmezni? Köszönöm szépen a segítségüket!
Szigorítások és könnyítések az ekáerben. Itt vannak a részletek! Cikk
2015. február 27-én, pénteken este kihirdették az új ekáer szabályokat, melynek eredményeként március 1-jén vasárnap lejárt az ekáer próbaüzeme, és beindult az éles rendszer. Az új szabályok változást hoznak a mentességek kiterjesztésén túl a bejelentésre kötelezettek személyében és a bejelentendő adatok körében is – írja a LeitnerLeitner adózásról érthetően című blogjában Jancsa-Pék Judit.
Ekáer: megjelent a rendelet Cikk
Az utolsó előtti pillanatban jelent meg a nemzetgazdasági miniszter rendelete az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) működéséről.
Az ekáer még nem alkalmas az éles üzemre, állítja a szakmai szövetség Cikk
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) üdvözli az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) újrahangolását, de azt még nem tartja alkalmasnak az éles üzemre, ezért a tesztidőszak meghosszítását és a rendszer módosítását kezdeményezi - közölte a szervezet szerdán.
Ekáer-fogalmak, amelyekkel muszáj tisztában lenni Cikk
Ki a címzett, ki a fuvarozással érintett az elektronikus áruforgalmi ellenőrző rendszer (ekáer) fogalmai szerint? Láncügyletben kinek kell ekáerszámot kérnie? Megmutatjuk, miket kell vizsgálniuk az adózóknak.
Ekáer – fuvareszköz azonos az áruval Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérjük szíves válaszát az ekáer alkalmazásával kapcsolatban, ha a vállalkozás használt gépjárművek forgalmazásával foglalkozik. Más EU-s tagállamból beszerzést is megvalósít ,és értékesít is más EU-s tagállamba. Ezeknek a gépjárműveknek – tehát itt áruknak – a szállítása „saját lábon” történik mindkét irányba. Ilyen esetben hogyan értelmezhető, illetve választható szét a szállító jármű és az áru fogalma, hiszen a törvény szövege úgy kezdődik, hogy „Útdíjköteles gépjárművel végzett közúti fuvarozással”? Mivel ebben az esetben, ha helyesen értelmezzük, akkor a szállító jármű azonos az áruval, és így nem tudjuk eldönteni, hogy melyikre vonatkozó paramétereket kell alkalmazni az ekáer-kötelezettségünk megállapításánál. Válaszát tisztelettel köszönjük.