350 találat a(z) EKÁER cimkére

Szünetel az ekáer Cikk

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal közleményben tudatja, hogy szünetel az ekáer.

Ekáer Kérdés

Kereskedelmi cég kizárólag belföldi nagykereskedőktől szerez be papír- és háztartási vegyiárukat, amelyek egy részét más cégeknek, illetve viszonteladóknak értékesíti. Ezeket túrajáratokkal szállítja ki. A saját tehergépkocsik 3,5 tonna alattiak. Kérdéseink: 1.) Helyesen értelmezzük-e, hogy ez nem közúti fuvarozással járó tevékenység (mivel nem első áfaköteles értékesítés), tehát nem vonatkozik rá az ekáer? 2.) Amennyiben lenne 3,5 tonna feletti tehergépkocsink, vonatkozna-e ránk az ekáer, és ha igen, milyen okból? 3.) A 3,5 tonna alatti tehergépkocsi esetleges túlrakodását be kell-e jelenteni az ekáerben és milyen okból? Ha igen, ez milyen következményekkel jár, hiszen ezzel gyakorlatilag „feljelentjük” magunkat?

Ekáer-mentességek Kérdés

Tisztelt Szakértő! Építőipari kereskedő cég vagyunk, vásárolunk külföldön-belföldön egyaránt. 1. Van egy nem útdíjköteles teherautónk, amelynek összsúlya rakottan 3500 kg. (1690 önsúly+1810 áru=3500 kg) Eddig nem kellett ekáer, mert mi nem kockázatos termékeket értékesítünk és 2,5 tonna alatt eddig mentességet kaptunk. Ha most rápakolok 500 kg első adóköteles terméket, amit importként hoztam be kell ekáert kérnem 500 kg-ra? (A mentességek megmaradtak?) 2. Van egy 6 tonnás útdíjköteles autó, amelyre szeretnék felpakolni 200 kg vasat valahol, majd a saját telephelyemen + 1300 kg első adóköteles terméket, + 4 tonna nem ekáerköteles árut, így menne vevőhöz. Eddig itt szintén mentesség volt, mert ez összesen 1500 kg első adóköteles termék. Kell-e kérni ekáert az 1500 kg-ra? Illetve, ha megállítják az autót, kell-e bizonyítanom, hogy az ekáerköteles áru csak 1500 kg az 5,5 tonnából? Hogyan bizonyítom ezt? Köszönöm

Ekáer Kérdés

A kft. tűzifaeladással foglalkozik. Magánszemélyeknek adja el a fát, és azt a kft. saját kocsijával ki is szállítja. Ekáer-bejelentési kötelezettsége van-e?

Friss! Nem lesz elérhető a NAV oldala és más ügyfélkapus szolgáltatás sem Cikk

KArbantartás miatt nem lesz elérhető a Kormányzati Portál és az Ügyfélkapu 2016. augusztus 08-án (hétfő) 22:00 óra és 2016. augusztus 09-én (kedd) 02:00 óra között.

Újabb fogás az ekáerrel! Ismét hamis edényeket rejtett a kamion Cikk

Egy hónapon belül újabb hamis edényszállítmányt foglaltak le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei Vámosszabadi térségében, a mostani, több mint 600 millió forint értékű rakomány címzettje is az a cég volt, ahová a július 14-én lefoglalt, szintén hamis edénykészletek is tartottak.

Ekáerváltozás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Sajnos számunkra nem egyértelmű, hogy kire vonatkozik az augusztusi módosítás. Kockázatos termékekre vagy a nem kockázatosra is? Az augusztus 1-jétől hatályos Art. 22/E (1) változásával nem kellett volna az 5/2015. NGM-rendeletet is módosítani? A 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművel végzett fuvarozásra konkrétan mikor kell ekáerszámot igényelni? Például nem útdíjköteles autón három vevőnek 600-600 kilogramm nem kockázatos áruja van, így meghaladja a 3,5 tonnát. Kell-e ekáerszám? Válaszát előre is köszönjük!

Ekáer Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérdésem az lenne, hogy az augusztusi változás (össztömeg 3,5 tonna feletti) vonatkozik-e a kompenzációs felárral értékesítő őstermelőkre is?

Láncügylet – ekáer Kérdés

Tisztelt Adószakértő! Van egy négyszereplős láncügylet. A közösségi ország, B szintén, C és D magyar. Számlázás a sorban következőnek. Az árut A fuvarozza közvetlenül D országba. Két kérdésem lenne. Az ekáerszámot C vagy D képezi? Ki számít feladónak, és ki számít címzettnek? Ugyanez a konstrukció azzal a különbséggel, hogy B is magyar cég, akkor ki az ekáer-bejelentő és ki a feladó, illetve a címzett? Segítő válaszát nagyon köszönöm. Szívélyes üdvözlettel. GE.

Nem győzzük mondani: változik az ekáer Cikk

Változnak az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) szabályai hétfőtől: amennyiben a szállítóeszköz és a rakomány súlya együttesen meghaladja a 3,5 tonnát, ekáer-számot kell kérni, valamint a hatósági zárak eltávolítása esetén bírságot szabhat ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

NAV-ellenőrzés: új rendszer, brutális számok! Cikk

Célzottan kiválasztott adózók ellenőrzése, a jelenben zajló gazdasági események vizsgálata, az áfára koncentráló adóellenőrzések, az ekáer, az onlinepénztárgép-rendszer és a nemzetközi adatok beépítése a kockázatok feltérképezésébe – egyebek mellett ezekre az elemekre épül a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új ellenőrzési rendszere. Erről Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára tájékoztatta ma a sajtót.

Felelősségvállalás – ekáer Kérdés

Tisztelt Adószakértő! A következő témában kérném a segítségét. A vevő saját maga szervezi az áruszállítást 3,5 tonnás, nem útdíjköteles gépjárművel. A: az eladó tudja, de a vevő nem tudja, hogy a gépjármű a rendelt áruval együtt már meghaladja a 3,5 tonnát, ezért a vevő nem kér ekáerszámot. B: az eladó közli, hogy meghaladja a rendelés a súlyhatárt, de a vevő ragaszkodik a mennyiséghez. C: a vevő előre kért ekáerszámot, de az eladó nem hajlandó kiadni a súlyhatár feletti mennyiséget/az eladó hajlandó kiadni az árut. Közúti ellenőrzés során kiderült eltérésnél hogyan alakul a felelősségvállalás? Van-e jelentősége a bírság megítélésekor, hogy volt e ekáerszám, vagy nem volt? Mi a gépkocsivezető felelőssége (nincs hatósági zár), ő miért felel? Segítő válaszát köszönöm szépen.

Ekáer: figyeljen, lehet, hogy Önre is érvényesek az új szabályok! Cikk

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal ellenőrzési tapasztalata, valamint a tisztességes piaci szereplők jelzése alapján finomított az Országgyűlés az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) szabályain. A cél az, hogy minden adóelkerülő és adócsaló fennakadjon az ekáer-rostán – hívja fel a figyelmet az NGM.

Ekáer, gyűjtőfuvar Kérdés

Tisztelt Szakértő! Futárszolgálatnál a csomagok kiszállítását nappal 3,5 tonnás, illetve annál kisebb autók végzik. Az éjszakai gerincjáraton 12 tonnás autóval ugyanazon az útvonalon a budapesti központi depóból szállítja a feladók csomagjait. Az lenne a kérdésem, hogy az új ekáerszabályok közül bármelyik érvényes lehet-e ezen tevékenységre, illetve, ha igen, milyen formában? Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Csabainé

Ekáer Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy vegyiáruboltot könyvelek, ahol az árut belföldi gyártóktól szerzik be, a továbbértékesítés belföldi magánszemélyeknek és cégeknek történik. A kiszállitást sakát kisteherautóval bonyolítják. Mivel az ekáer alábbi három feltételének nem felel meg, jól gondolom-e, hogy sem a régi törvény szerint, sem az új, 08. 01-től használatos ekáerszabályok szerint nem kötelezett bejelentésre a cég? "1) az Európai Unió más tagállamából Magyarország területére irányuló termékbeszerzést vagy egyéb célú behozatalt, 2) Magyarország területéről az Európai Unió más tagállamába irányuló termékértékesítést vagy egyéb célú kivitelt, valamint 3) belföldi forgalomban nem végfelhasználó részére történő első adóköteles termékértékesítést . Akár 3,5 tonna alatt van a kisteherautó a felrakodást követően, akár felette. Köszönettel várom válaszukat.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzembehelyezés napja

Kneitner Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

12 órás megszakítás nélküli munkarend

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Netakötelezettség

Kneitner Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 július
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Együttműködő partnereink