347 találat a(z) EKÁER cimkére
Ekáer
Kérdés
A kft. tűzifaeladással foglalkozik. Magánszemélyeknek adja el a fát, és azt a kft. saját kocsijával ki is szállítja. Ekáer-bejelentési kötelezettsége van-e?
Friss! Nem lesz elérhető a NAV oldala és más ügyfélkapus szolgáltatás sem
Cikk
KArbantartás miatt nem lesz elérhető a Kormányzati Portál és az Ügyfélkapu 2016. augusztus 08-án (hétfő) 22:00 óra és 2016. augusztus 09-én (kedd) 02:00 óra között.
Újabb fogás az ekáerrel! Ismét hamis edényeket rejtett a kamion
Cikk
Egy hónapon belül újabb hamis edényszállítmányt foglaltak le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei Vámosszabadi térségében, a mostani, több mint 600 millió forint értékű rakomány címzettje is az a cég volt, ahová a július 14-én lefoglalt, szintén hamis edénykészletek is tartottak.
Ekáerváltozás
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Sajnos számunkra nem egyértelmű, hogy kire vonatkozik az augusztusi módosítás. Kockázatos termékekre vagy a nem kockázatosra is? Az augusztus 1-jétől hatályos Art. 22/E (1) változásával nem kellett volna az 5/2015. NGM-rendeletet is módosítani? A 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművel végzett fuvarozásra konkrétan mikor kell ekáerszámot igényelni? Például nem útdíjköteles autón három vevőnek 600-600 kilogramm nem kockázatos áruja van, így meghaladja a 3,5 tonnát. Kell-e ekáerszám? Válaszát előre is köszönjük!
Ekáer
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérdésem az lenne, hogy az augusztusi változás (össztömeg 3,5 tonna feletti) vonatkozik-e a kompenzációs felárral értékesítő őstermelőkre is?
Láncügylet – ekáer
Kérdés
Tisztelt Adószakértő! Van egy négyszereplős láncügylet. A közösségi ország, B szintén, C és D magyar. Számlázás a sorban következőnek. Az árut A fuvarozza közvetlenül D országba. Két kérdésem lenne. Az ekáerszámot C vagy D képezi? Ki számít feladónak, és ki számít címzettnek? Ugyanez a konstrukció azzal a különbséggel, hogy B is magyar cég, akkor ki az ekáer-bejelentő és ki a feladó, illetve a címzett? Segítő válaszát nagyon köszönöm. Szívélyes üdvözlettel. GE.
Nem győzzük mondani: változik az ekáer
Cikk
Változnak az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) szabályai hétfőtől: amennyiben a szállítóeszköz és a rakomány súlya együttesen meghaladja a 3,5 tonnát, ekáer-számot kell kérni, valamint a hatósági zárak eltávolítása esetén bírságot szabhat ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
NAV-ellenőrzés: új rendszer, brutális számok!
Cikk
Célzottan kiválasztott adózók ellenőrzése, a jelenben zajló gazdasági események vizsgálata, az áfára koncentráló adóellenőrzések, az ekáer, az onlinepénztárgép-rendszer és a nemzetközi adatok beépítése a kockázatok feltérképezésébe – egyebek mellett ezekre az elemekre épül a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új ellenőrzési rendszere. Erről Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára tájékoztatta ma a sajtót.
Felelősségvállalás – ekáer
Kérdés
Tisztelt Adószakértő! A következő témában kérném a segítségét. A vevő saját maga szervezi az áruszállítást 3,5 tonnás, nem útdíjköteles gépjárművel. A: az eladó tudja, de a vevő nem tudja, hogy a gépjármű a rendelt áruval együtt már meghaladja a 3,5 tonnát, ezért a vevő nem kér ekáerszámot. B: az eladó közli, hogy meghaladja a rendelés a súlyhatárt, de a vevő ragaszkodik a mennyiséghez. C: a vevő előre kért ekáerszámot, de az eladó nem hajlandó kiadni a súlyhatár feletti mennyiséget/az eladó hajlandó kiadni az árut. Közúti ellenőrzés során kiderült eltérésnél hogyan alakul a felelősségvállalás? Van-e jelentősége a bírság megítélésekor, hogy volt e ekáerszám, vagy nem volt? Mi a gépkocsivezető felelőssége (nincs hatósági zár), ő miért felel? Segítő válaszát köszönöm szépen.
Ekáer: figyeljen, lehet, hogy Önre is érvényesek az új szabályok!
Cikk
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal ellenőrzési tapasztalata, valamint a tisztességes piaci szereplők jelzése alapján finomított az Országgyűlés az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) szabályain. A cél az, hogy minden adóelkerülő és adócsaló fennakadjon az ekáer-rostán – hívja fel a figyelmet az NGM.
Ekáer, gyűjtőfuvar
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Futárszolgálatnál a csomagok kiszállítását nappal 3,5 tonnás, illetve annál kisebb autók végzik. Az éjszakai gerincjáraton 12 tonnás autóval ugyanazon az útvonalon a budapesti központi depóból szállítja a feladók csomagjait. Az lenne a kérdésem, hogy az új ekáerszabályok közül bármelyik érvényes lehet-e ezen tevékenységre, illetve, ha igen, milyen formában? Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Csabainé
Ekáer
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy vegyiáruboltot könyvelek, ahol az árut belföldi gyártóktól szerzik be, a továbbértékesítés belföldi magánszemélyeknek és cégeknek történik. A kiszállitást sakát kisteherautóval bonyolítják. Mivel az ekáer alábbi három feltételének nem felel meg, jól gondolom-e, hogy sem a régi törvény szerint, sem az új, 08. 01-től használatos ekáerszabályok szerint nem kötelezett bejelentésre a cég? "1) az Európai Unió más tagállamából Magyarország területére irányuló termékbeszerzést vagy egyéb célú behozatalt, 2) Magyarország területéről az Európai Unió más tagállamába irányuló termékértékesítést vagy egyéb célú kivitelt, valamint 3) belföldi forgalomban nem végfelhasználó részére történő első adóköteles termékértékesítést . Akár 3,5 tonna alatt van a kisteherautó a felrakodást követően, akár felette. Köszönettel várom válaszukat.
Jönnek a szigorítások az ekáerben, bár a tárca elégedett
Cikk
Sikeres az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer), amelyet 2015. január elsején a gazdaság fehérítésének céljából vezetett be a kormány – mondta Molnár Tamás, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára csütörtökön Óbarokban, sajtótájékoztatón.
Ekáer
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Vállalkozás 3500 kilogramm együttes tömegű tehergépjárművel nagykereskedésekből árut vásárol, amit elad, és ki is szállít az üzletekbe. Vonatkozik rá 08. 01-től a bejelentési kötelezettség? Köszönettel.
Több lehet a büntetés! Új szabályok az ekáerben augusztus 1-jétől
Cikk
Módosulnak augusztus 1-jétől az adózás rendjéről szóló törvénynek az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszerre (ekáer) vonatkozó szabályai. Bővül az ekáerszámot igénylő szállítások köre, s szigorúbb jogkövetkezményekre kell számítani. Így például, ha valótlan adattartamú a bejelentés, vagy a közölt termékmennyiség meghaladja a ténylegesen fuvarozott termék mennyiségét, akkor az adóhatóság az adózó terhére a bejelentett, de ténylegesen nem fuvarozott áru értékének a 40 százalékáig terjedő mulasztási bírságot szabhat ki.