19 találat a(z) átalánydíj cimkére
Szünetelő egyéni vállalkozó bevétele 2458 Kérdés
Kihirdették a gázátalányt fizetők kedvezményes fogyasztásának módosított szabályait. További új jogszabályok is megjelentek Cikk
Április 3-án este öt kormányrendelet, két miniszteri rendelet, két alkotmánybírósági határozat, és – még Novák Katalin ellenjegyzésével – négy köztársasági elnöki határozat jelent meg a 40. számú Magyar Közlönyben. Kihirdettek továbbá kilenc kormányhatározatot, valamint egy miniszterelnöki és egy pénzügyminiszteri határozatot.
Átalánydíjat fizető fogyasztók: módosul a kedvezményes földgázmennyiség kiosztása Cikk
Az átalánydíjat fizető fogyasztóknak ad segítséget a kedvezményes földgázmennyiség kiosztásának áprilistól életbe lépő módosítása – jelentette be a rezsicsökkentés fenntartásáért felelős kormánybiztos szerdán, egy budapesti sajtótájékoztatón.
Külföldről dolgozó átalánydíjas egyéni vállalkozó adókötelezettsége Kérdés
Termékértékesítés átalánydíjas vállalkozónál Kérdés
Küldi az MVM az új rezsidíjas számlákat Cikk
Az MVM csoport lakossági ügyfelei augusztus 23-a után kapják meg az augusztus 1-jétől érvényben lévő szabályok szerint készült számlákat – közölte ma az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.
Többen, több pénzért home office-ban: új szabályok, megemelt költségtérítés Cikk
Az egyre népszerűbb foglalkoztatási forma átmeneti szabályait új rendelkezések váltották fel, és a minimálbér emelésével a költségátalány is nőtt június 1-jével.
Átalánydíj továbbszámlázása Kérdés
Magánszálláshely-szolgáltatás átalányadózást választó magánszemélynél Kérdés
Jóváíró számla 2265M jelentés Kérdés
Új szolgáltató számlázza a földgázátalányt Budapesten Cikk
Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. számlázza a földgázátalányt Budapesten az új évtől, a Díjbeszedő Holding Zrt. ilyen irányú megbízása 2022. január 1-jétől megszűnt – közölte az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. A számlázásban és az árakban nem történik változás, az ügyfelek továbbra is háromhavonta kapnak számlát.
Átalánydíj törthavi szolgáltatás esetén Kérdés
Vagyonkezelés Kérdés
Egy 100%-ban önkormányzati tulajdonú kft. vagyonkezelési szerződést köt az önkormányzattal. Az önkormányzat tulajdonában vannak lakások és nem lakások (ezeket üzemelteti a kft.). A kft. a lakások bérbeadását áfamentesen végzi, a nem lakások bérbeadására áfásan jelentkezett be a NAV-nál. Kérdés: A vagyonkezelési szerződésben az áll, hogy havonta bruttó egymillió Ft átalányt kap a kft. a bérlemények működési, karbantartási és rendkívüli kiadással járó feladatainak ellátásáért (ebben vannak lakások és nem lakások is). 1. A kft. az átalánydíjról szóló számlát áfásan állítja ki az önkormányzat felé? 2. A költségek áfáját levonhatja? Mivel ez egy átalánydíj és havonta számlázzák az önkormányzat felé, ezért tételesen a költségszámlák minden hónapban nem lesznek azonosak. Például van egy festésszámla, ami lakásokat és üzleteket is érint. Köszönettel.
Kettős könyvvitel – eva – melyik évben bevétel? Kérdés
Tisztelt Szakértő! Adott egy evás, a számviteli törvény hatálya alá tartozó kft. Ez a kft. 2017.12. hóban leszámlázott egy munkát, amely a 2018-as évre egy átalánydíjas szolgáltatást foglal magába. A számla ellenértéke 2017.12. hóban be is folyt a kft. bankszámlájára. A kérdésem arra irányul, hogy ezt a bevételt a 2017-es vagy a 2018-as beszámolóban kell árbevételként figyelembe venni és az adót (eva + ipa) megfizetni? Véleményem szerint függetlenül attól, hogy a pénz a bankszámlára befolyt a 2017-es évben, a 2018-as év árbevétele lesz, hiszen arra az időszakra vonatkozó átalánydíjas szolgáltatásról van szó. Válaszát előre is köszönöm.
Ügyvédi szolgáltatás számlázása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy ügyvédi iroda úgy köt megbízási szerződést azon ügyfeleivel, akik rendszeresen veszik igénybe az ügyvédi szolgáltatást, hogy az ügyvéd részükre szolgáltatást nem feltétlenül minden hónapban végez, csak, ha van megrendelés. Óradíjban és nem átalánydíjban állapodtak meg. Csak akkor számláz szolgáltatási díjat az ügyvéd az elvégzett munkaórák után, ha az adott hónapban végzett szolgáltatást. Tehát nem átalánydíjat szed be havonta az ügyfelektől. Általában az a jellemző, hogy hónapról hónapra nyújt szolgáltatást egy-két hónap kivételével. A szerződésben az szerepel, hogy a felek havonta számolnak el, melynek keretében a megbízott a tárgyhó utolsó napjával, mint teljesítési nappal jogosult a számlát kiállítani, és azt a tárgyhót követően jogosult a megbízónak benyújtani. Az ügyvéd a számlához mellékeli az óradíj-kimutatást. A számla kiegyenlítésére a megbízó 8 napos fizetési határidővel vállal kötelezettséget. Kérdés, hogy az ügyvédi irodának hagyományos módon kell kiállítania a számlát az ügyfelek felé (tehát, hogy az elszámolási időszak utolsó napja a számla teljesítésének a dátuma), vagy a határozott idejű elszámolásra vonatkozó módszerrel állítsa ki a számlát? Ahhoz, hogy a határozott idejű elszámolásnak megfelelően állítsa ki a számlát, szükséges, hogy a szerződésben szerepeljen, hogy a felek határozott idejű elszámolásban állapodnak meg, és, hogy a számla teljesítési dátuma megegyezik a fizetési határidővel? Köszönöm előre is a válaszukat!