hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kgfb: a baleseti adó és az alacsony tarifák miatt is bizonytalanok az ügyfelek

  • MTI

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségek (FBAMSZ) tapasztalatai szerint az idén sokkal bizonytalanabbak az ügyfelek a kgfb kampányban mint korábban, a baleseti adó körüli kérdések miatt sokan kivárnak, de a korábban elképzelhetetlenül alacsony díjak miatt is egyre több ügyfél fordul kétségeivel a szövetséghez - fogalmaz Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke a szövetség keddi közleményében.

A FBAMSZ felhívja a figyelmet arra is, hogy sok a tévhit a kgfb szerződések körül. Ide sorolják például azt, hogy a kampány hosszú évekre eldöntheti, az ügyfelek melyik biztosítónál maradnak. Ezzel szemben az ügyfeleknek minden biztosítási évforduló esetén lehetőségük lesz választani a biztosítók ajánlatai között - hangsúlyozzák.
   
Azt is tévhitnek nevezik, hogy a kedvezmények és a kapcsolt biztosítási szolgáltatások egyértelműen kiválaszthatók lennének minden tarifáló programban. A biztosítók bonyolult kedvezményrendszerét egy, az összehasonlíthatóság miatt óhatatlanul egyszerűsítésre kényszerülő online tarifáló program teljes egészében nem képes bemutatni, ezért az, aki teljes részletességgel meg kívánja ismerni a lehetőségeit, célszerű ha egyedileg, személyesen vagy telefonon is érdeklődik egy alkuszcégnél - fogalmaznak. Itt olyan további fontos információhoz is hozzájut az érdeklődő, mint például a kiválasztani kívánt biztosító adminisztratív felkészültsége, vagy éppen a kárszolgáltatásának színvonala - jegyzik meg.
   
A közlemény szerint az sem felel meg a valóságnak, hogy az internetes alkuszok kedvezőbb díjakat kínálnak, mint az alkuszi ügyfélszolgálatok és irodák. A kötelező biztosításoknak az egyes alkuszok által kínált számítása ugyanis a biztosítók által hivatalosan meghirdetett tarifákon alapul.
   
Ugyancsak tévhit, hogy az idei kötelezőváltáskor már sokkal egyszerűbb a bónusz-málusz besorolások átvezetése mint korábban. Az egységes ügyfél-azonosító híján ugyanis az adatfeltöltés és az adatok kinyerése is nehézségekbe ütközik. Az új rendszer pedig már nem ad lehetőséget a biztosítók közti közvetlen adatcserére.
   
A szövetség szerint a probléma súlyát jelzi, hogy óvatos becslések szerint százezer olyan gyanútlan ügyfél is lehet, akinek valamelyik személyi adata eltér a különböző adatbázisokban, ami megakadályozza a kártörténeti adatok lehívását.
   
Az FBAMSZ közölte azt is, mivel a jogszabály 60 nap után kötelezi a biztosítót az ügyfél - az adott évben végleges - kártörténeti besorolására, ami egyéb adat híján csak A0 lehet, könnyű kifutni a rendelkezésre álló időből. Főleg, ha az ügyfél a problémáról csak az utolsó egy-két hétben értesül.
   
A szövetség 1991-ben 13 alkuszcég elhatározásából jött létre, jelenleg mintegy 100 tagot számlál, akik a teljes alkuszi piac 60 százalékát fedik le.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink