adozona.hu
Folyószámla-kivonat és késedelmi pótlék: küldik az értesítőket
//adozona.hu/archive/20100720_folyoszamla_kesedelmi_potlek
Folyószámla-kivonat és késedelmi pótlék: küldik az értesítőket
Az Adó-és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal 2010. július 19-én megkezdte a folyószámla-kivonatok és késedelmipótlék-értesítők kiküldését. Elsőként a gazdálkodói szervezetek, majd ezt követően a magánszemélyek és egyéni vállalkozók kapják meg az értesítőket. A törvényi előírás értelmében az adóhatóság az elektronikus bevallóknak nem küld sem folyószámla-kivonatot, sem a késedelmi pótlékról értesítőt.
Elektronikus bevallóknak azok az adózók tekintendők, akik 2010. január 1. és 2010. június 23. között elektronikus úton küldtek be bármilyen bevallást vagy adatlapot . Azonban a nem elektronikus bevallók közül sem kap mindenki értesítést - figyelmeztet az APEH. Folyószámla-kivonatot (késedelmi pótlékról értesítést) csak az kap, akinek 2009. évre késedelmi pótlékot állapított meg az adóhatóság, továbbá, aki késedelmi pótlékkal ugyan nem érintett, de 2009. december 31-én volt a folyószámláján legalább egy adónemen 1.000 forintot meghaladó értékű egyenleg.
Idén a bankszámlanyitásra nem kötelezett adózók értesítői mellé nem csatol az APEH postai készpénz-átutalási megbízást (csekket). Ezen adózók fizethetnek banki átutalással lakossági folyószámlájukról, vagy bankkártyával a kijelölt ügyfélszolgálatainkon. Amennyiben mégis csekken akar fizetni az érintett, úgy annak igénylését továbbra is jelezhetik az ügyfélszolgálati irodákban, de az ügyintézés gyorsítása érdekében az adóhatóság azt javasolja, hogy a „Kérelem készpénz-átutalási megbízás (csekk) igényléséhez” elnevezési űrlapot használják az adózók, ami megtalálható és kinyomtatható a http://www.apeh.hu Letöltések/AdatlapokLetöltések/Adatlapok, igazolások, meghatalmazás-minták menüből. Az adóhatóság felhívja az adózók figyelmét, hogy ha valamely adónemen fennálló tartozást egy másik adónemen jelentkező túlfizetés átvezetésével kívánják rendezni, úgy azt csak és kizárólag egy külön nyomtatvány (’17-es számú átvezetési kérelem nyomtatvány) benyújtásával kezdeményezhetik.
Amennyiben az adózónak az értesítőn szereplő adatokkal kapcsolatban bármilyen észrevétele van, azt jeleznie kell.
• Személyesen, a folyószámlát vezető illetékes igazgatóság ügyfélszolgálatán, a kivonaton az „Ügyfélfogadás” blokkban szereplő címen és időpontban.
• Telefonos egyedi ügyintézéssel, az APEH Ügyintéző Contact Center (ÜCC) 40/20-21-22-es telefonszám hívásával. Ennek használatához azonban ügyfél-azonosító számmal kell rendelkezni. A telefonos ügyfél-azonosító szám igénylését a 10UK30-as számú nyomtatvány benyújtásával lehet kezdeményezni.
• Írásos észrevétel benyújtásához javasoljuk használni a „Folyószámla-kivonatra észrevétel” elnevezésű nyomtatványt, mely elérhető a www.apeh.hu internetes honlap Letöltések/Adatlapok, igazolások, meghatalmazás-minták menüből.