adozona.hu
Gyógyír a másnaposságra, vagy a fogyasztók megtévesztése? A GVH kivizsgálja, melyikről van szó
//adozona.hu/altalanos/masnapos_Regenera_revitalizalo_reklam_megte_0PDXYN
Gyógyír a másnaposságra, vagy a fogyasztók megtévesztése? A GVH kivizsgálja, melyikről van szó
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított egy üdítőital forgalmazóival szemben, mivel a másnaposság tüneteinek enyhítését ígérő reklámjaik vélhetően megtévesztették a fogyasztókat.
A hatóság gyanúja szerint a cégek országos tévéreklámokban, illetve az interneten olyan egészségre ható állításokkal népszerűsítették az üdítőitalt, amelyek valószínűsíthetően nem felelnek meg az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak. Az élelmiszer-reklámozásra vonatkozó rendelkezések áthágásával a két cég feltehetően megtévesztette a fogyasztókat a termék egészségre gyakorolt hatásait illetően.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/2/2023.
GVH Közszolgálati és Külkapcsolati Iroda
Hozzászólások (0)