hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Speciális csapatra bízzák a támogatási kérelmek értékelését

  • dr. Kéri Ádám ügyvéd, adatvédelmi tisztviselő

Közfeladatnak minősül a támogatási kérelmek elbírálása, ezért e feladatokat csak speciális jogviszonyban lehet ellátni – mondja ki egy új törvény.

A Magyar Közlöny 64. számában megjelent, s így 2016. május 7. napján hatályba lépett az állami projektértékelői jogviszonyról szóló 2016. évi XXXIII. törvény. A törvény célja a 2014-2020-ig terjedő programozási időszakra megfogalmazott társadalmi és gazdaságpolitikai célok megvalósítása, valamint a támogatási kérelmek objektív alapú, átlátható és a piaci szereplők érdekeitől független elbírálása.

A jogszabály a támogatási kérelmek elbírálását közfeladatnak nyilvánítja, és rögzíti, hogy a megfogalmazott célok elérése érdekében ez a közfeladat speciális jogviszony, az állami projektértékelői jogviszony keretében látható el. Az állami projektértékelői jogviszony egy járulékos jellegű jogviszony, amely minden esetben egy úgynevezett alapjogviszonyhoz kapcsolódik. Ilyen alapjogviszony a törvény értelmében kizárólag közszolgálati, kormányzati szolgálati jogviszony, közalkalmazotti jogviszony vagy köztulajdonban álló munkáltatónál betöltött munkaviszony lehet.

Az állami pályázatértékelői jogviszony, mint járulékos jogviszony pályázat alapján, az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter által történő szerződéskötéssel jön létre. A kiválasztott személyekkel a miniszter keretszerződést köt, melyben az érintett állami tisztségviselő szakterületét rögzítik. A szerződéskötéssel egy munkavégzésre irányuló különös jogviszony jön létre, melyre nem a munka törvénykönyve, hanem a 2016. évi XXXIII. törvény, illetve a későbbiekben elfogadásra kerülő kormányrendeletek szabályai alkalmazandóak.

A keretszerződés megkötése csupán a szakértői névjegyzékbe történő felvételt jelenti, így a keretszerződés alapján az érintett pályázatértékelő személy díjazásra még nem jogosult. A díjazás jogalapja ugyanis az elrendelt feladatteljesítés lesz. A munkavégzés elrendelésére pedig eseti jelleggel, határidő meghatározásával kerül sor.

A feladatellátást a miniszter írásban, a konkrét munkavégzés megkezdését megelőző legalább hét nappal rendeli el. Végezetül munkavégzés esetén az érintett értékelő díjazását sem a szerződése, hanem a miniszter normatív utasítása határozza meg.

A törvény felhatalmazást ad a kormánynak, hogy a törvény által nem szabályozott anyagi és eljárási részletszabályokat, illetve a kötelező alkalmazás eseteit rendeletben állapítsa meg. 

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Cafeteria

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Globális minimumadó 2024-re

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Állami ösztöndíj ledolgozása

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink