adozona.hu
Online kassza: hogyan adjunk számlamásolatot?
//adozona.hu/altalanos/Online_kassza_hogyan_adjunk_szamlamasolatot_WK7BWI
Online kassza: hogyan adjunk számlamásolatot?
Mit tegyen a kereskedő, ha a vevők, akik egyszerűsített számlát kérnek az online kasszás vásárláskor, később ugyanezen vásárlásról számlamásolatot kérnek? – kérdezte olvasónk. Szolnoki Béla adószakértő, könyvvizsgáló válaszolt.
A kérdés konkrétan így szólt: "Többször előforduló probléma, hogy vásárlók, akik egyszerűsített számlát kérnek az online kasszás vásárláskor, később számlamásolatot kérnek ugyanezen vásárlásról – néha hónapokkal később. A kassza program nem képes másolatot kiállítani. A kasszafejlesztő állítja, hogy a kereskedő nem köteles másolatot adni. Konkrét törvényi szabályt erre sem a kereskedő, sem a kasszaprogram fejlesztő nem tud felmutatni. A programnak kellene tudni másolatot adni? Amennyiben ez szabályozva van, mi a törvényi rész?"
SZAKÉRTŐNK VÁLASZA:
A jogszabályban nincs olyan szabály, hogy mikor kinek adjon vagy adhat másolatot a kiállító. Ugyanakkor a piaci kapcsolatok sokszor arra ösztönzik az egyes szereplőket, hogy ne csak a kötelező szabályokat tartsák be, s az életben olyan magatartásokra is sor kerül, amit nem jogszabály ír elő kötelezően.
A kérdésében arra utal, hogy „egyszerűsített” számlát állítanak ki, s ilyenkor az első példány a vevőé, a második a kiállítóé, s azzal is teljesíthető a másolat követelménye, ha a kiállítónál lévő példányt lemásolják, és hivatalos aláírással megerősítik, hogy annak tartalma megegyezik az eredetivel.
Más kérdés, hogy ezt milyen időtávban és gyakran kérik a vásárlók. Ha ez túl gyakori vagy problémás, akkor tájékoztatni lehet a fogyasztókat, hogy (pl. egy adott időpont után) nem tudnak másolatot adni a számlákról.
Önmagában pénztárgépes nyugta esetében nem merül fel a fenti probléma, hiszen nyugtákról nem szoktak másolatot kérni, mivel nem kikereshető (beazonosítható) és igazolható a vevő személye.
Hozzászólások (0)