adozona.hu
Nyugdíj-kiegészítés: a cég, amely 6 milliárd forintot ad a távozó elnöknek
//adozona.hu/altalanos/Nyugdijkiegeszites_ahol_6_milliard_forintot_YXJ3HH
Nyugdíj-kiegészítés: a cég, amely 6 milliárd forintot ad a távozó elnöknek
Óriási felháborodást váltott ki Franciaországban, hogy a PSA Peugeot Citroen 21 millió euró (6,3 milliárd forint) nyugdíj-kiegészítést szándékozik fizetni leköszönő elnökének. A 61 éves Philippe Varin 2009 óta áll a legnagyobb francia autókonszern élén, s 2014 folyamán fokozatosan adja át a vállalatvezetést Carlos Tavaresnek, a Renault korábbi alelnökének.
A szakszervezetek által nyilvánosságra hozott 2012-es belső dokumentum szerint a nyugdíjba vonuló elnök-vezérigazgatót 21 millió euró nyugdíj-kiegészítés illeti meg. Az adó- és járulékmentes juttatást teljes egészében a vállalat fogja kifizetni abban az esetben, ha Varin júniusig még a cég élén marad, majd a 62. életéve betöltésekor véglegesen nyugdíjba vonul. A dokumentum szerint évi egymillió euró nyugdíj-kiegészítés jár majd neki 21 éven át, ami valamivel kevesebb, mint az évi 1,3 millió eurós (390 millió forintos) jelenlegi jövedelme.
Ezenkívül jár majd neki az állami nyugdíj és a magánnyugdíj-pénztári befizetései alapján a kiegészítő nyugdíj is, amelynek teljes összege a PSA közleménye szerint évi 310 ezer euró (93 millió forint) lesz.
A vállalatvezetés szerint a nyugdíj-kiegészítés teljesen megszokott a nagyvállalatok életében, s arra is emlékeztetett, hogy Philippe Varin az elmúlt két évben nem vette fel a fizetésén felül járó, teljesítmény szerinti jutalékokat.
A bejelentett 21 millió eurós összeg – amelyet alig öt év igazgatás után kaphat az elnök –, óriási felháborodást váltott ki a vállalat szakszervezetei és politikusok részéről, miután a PSA jelenleg olyan nehéz gazdasági helyzetben van, hogy az államhoz fordult segítségért. Korábbi bejelentések szerint a francia állam és a Dongfeng kínai állami konszern 30-30 százalékos tulajdonrészt vásárol meg jövőre az autógyár talpra állítása érdekében.
Az év első kilenc hónapjában a PSA forgalma 3,8 százalékkal csökkent, és továbbra is a gyengélkedő európai autópiac – ahonnan a bevételének több mint a fele származik – egyik legfőbb áldozata. A csoport 2012-ben fennállásának legnagyobb veszteségét szenvedte el, emiatt a dolgozók fizetését befagyasztotta, jelentősen átalakította tevékenységét Franciaországban. Sikerült ismét rentábilissá tennie európai piacát azzal, hogy helyi gyáraiban, a kelet-franciaországi Mulhouse-ban és a Párizs közeli Poissy-ban csökkentette a termelést, valamint bejelentette: 11 200 állást szüntetne meg 2014 májusáig.
Hozzászólások (0)