hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Nyugdíj-kiegészítés: a cég, amely 6 milliárd forintot ad a távozó elnöknek

  • MTI/Adózóna

Óriási felháborodást váltott ki Franciaországban, hogy a PSA Peugeot Citroen 21 millió euró (6,3 milliárd forint) nyugdíj-kiegészítést szándékozik fizetni leköszönő elnökének. A 61 éves Philippe Varin 2009 óta áll a legnagyobb francia autókonszern élén, s 2014 folyamán fokozatosan adja át a vállalatvezetést Carlos Tavaresnek, a Renault korábbi alelnökének.

A szakszervezetek által nyilvánosságra hozott 2012-es belső dokumentum szerint a nyugdíjba vonuló elnök-vezérigazgatót 21 millió euró nyugdíj-kiegészítés illeti meg. Az adó- és járulékmentes juttatást teljes egészében a vállalat fogja kifizetni abban az esetben, ha Varin júniusig még a cég élén marad, majd a 62. életéve betöltésekor véglegesen nyugdíjba vonul. A dokumentum szerint évi egymillió euró nyugdíj-kiegészítés jár majd neki 21 éven át, ami valamivel kevesebb, mint az évi 1,3 millió eurós (390 millió forintos) jelenlegi jövedelme.

Ezenkívül jár majd neki az állami nyugdíj és a magánnyugdíj-pénztári befizetései alapján a kiegészítő nyugdíj is, amelynek teljes összege a PSA közleménye szerint évi 310 ezer euró (93 millió forint) lesz.

A vállalatvezetés szerint a nyugdíj-kiegészítés teljesen megszokott a nagyvállalatok életében, s arra is emlékeztetett, hogy Philippe Varin az elmúlt két évben nem vette fel a fizetésén felül járó, teljesítmény szerinti jutalékokat.

A bejelentett 21 millió eurós összeg – amelyet alig öt év igazgatás után kaphat az elnök –, óriási felháborodást váltott ki a vállalat szakszervezetei és politikusok részéről, miután a PSA jelenleg olyan nehéz gazdasági helyzetben van, hogy az államhoz fordult segítségért. Korábbi bejelentések szerint a francia állam és a Dongfeng kínai állami konszern 30-30 százalékos tulajdonrészt vásárol meg jövőre az autógyár talpra állítása érdekében.

Az év első kilenc hónapjában a PSA forgalma 3,8 százalékkal csökkent, és továbbra is a gyengélkedő európai autópiac – ahonnan a bevételének több mint a fele származik – egyik legfőbb áldozata. A csoport 2012-ben fennállásának legnagyobb veszteségét szenvedte el, emiatt a dolgozók fizetését befagyasztotta, jelentősen átalakította tevékenységét Franciaországban. Sikerült ismét rentábilissá tennie európai piacát azzal, hogy helyi gyáraiban, a kelet-franciaországi Mulhouse-ban és a Párizs közeli Poissy-ban csökkentette a termelést, valamint bejelentette: 11 200 állást szüntetne meg 2014 májusáig.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink