adozona.hu
Nagy bejelentéseket tett a Porsche
//adozona.hu/altalanos/Nagy_bejelenteseket_tett_a_Porsche_9QIJLE
Nagy bejelentéseket tett a Porsche
A német luxusautógyártó cég tervei szerint 2030-ra a vállalat értékesítéseinek 80 százalékát az elektromos járművek teszik majd ki, az ikonikus 911-es maradna az egyetlen belső égésű motorral szerelt jármű a kínálatban – nyilatkozta Karl Dums, a Porsche e-üzemanyag részlegének vezetője.
Miután az autógyártó cég e-üzemanyagokba fektetett, a vállalat lobbizni kezdett uniós szinten is, hogy 2035 után is engedélyezzék a Porsche 911 gyártását. A Porsche elektromos járművekkel kapcsolatos tervei és a cég e-üzemanyagokba történő befektetése teljesen elkülönül egymástól – állítja Karl Dums. Elektromossá alakítják a kompakt SUV modellt, a Macant, ezt követi majd a 718-as modell, és a legnagyobb számban értékesített Cayenne közölte Dums. Kimaradna a szórásból a 911, amely 2022-ben az értékesítések 13 százalékát tette ki, kivételnek számít.
Az e-üzemanyagot megkötött szén-dioxidból és megújuló forrásból származó hidrogénből állítják elő, és amikor elégetik, újra szén-dioxid keletkezik, ami támogatói szerint károsanyag-mentessé teszi.
Karl Dums hozzátette, hogy a HIF Global által fejlesztett e-üzemanyag inkább a repülőiparra és a nehéz gépjárművekre összpontosít, mivel a személygépjárművek többsége majdnem teljes mértékben elektromos lesz.
Autóipari szakértők szerint az e-üzemanyagokat csak a piac kis részét képező, felsőkategóriás modellekben fogják használni. Az e-üzemanyagok jelenleg jóval többe kerülnek, mint a benzin vagy a dízelolaj.
A Porsche tavaly mintegy 320 ezer járművet gyártott, bevétele pedig 37,6 milliárd euró volt.
A társaság ma jelentette be azt is, hogy Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában. Hatalmas, évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a cég a következő években – közölte Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója ma a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen.
A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.
A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben.
A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál - mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett "egységcellát" tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban.
A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez "szépségversenyt" rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.
Hozzászólások (0)