adozona.hu
Webáruházakat és csomagszállítókat ellenőriz a hatóság
//adozona.hu/altalanos/NGM_fogyasztovedelmi_hatosag_webaruhaz_gazd_QJWJSR
Webáruházakat és csomagszállítókat ellenőriz a hatóság
A nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot, amely az eljárások lefolytatását követően meghozza a szükséges intézkedéseket a magyar családok védelme érdekében – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben. Miközben egyes csomagokat hetek óta nem szállítanak ki a vásárlók részére, az ügyfélszolgálatok gyakran elérhetetlenek, vagy a panaszokat nem megfelelően kezelik, így fogyasztók széles köre szenved súlyos károkat.
A Nemzetgazdasági Minisztérium ezért felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére – írták.
Az online fogyasztóvédelem Magyarország fogyasztóvédelmi politikájának egyik legfontosabb prioritása, ezért a fogyasztóvédelmi hatóság egész évben kiemelten vizsgálja a webáruházakat azok honlapjainak ellenőrzésével és próbavásárlások lefolytatásával. Az év első felében közel háromszáz vizsgálat lefolytatására került sor, amelyeknél jelentős, 78 százalékos kifogásolási arány merült fel, elsősorban tájékoztatási kötelezettség megsértéséből adódóan. A vizsgálat keretében eddig közel 70 millió forint összegben került sor fogyasztóvédelmi bírság kiszabására – áll a közleményben.
Hozzászólások (0)