hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Megtévesztő árak, termékbemutatók: bírságolt a fogyasztóvédelem

  • MTI

Összesen több mint 100 millió forint bírságot szabott ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) jogerősen az első félévben a kereskedelemben, ezek közül több mint 41 millió forintot az áruházláncok jogsértő gyakorlata miatt kellett kiróni - közölte a hatóság az MTI-vel pénteken.

A legmagasabb bírságot eredményező szabálytalanságok az árfeltüntetési szabályok megsértése, valamint a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásoló kereskedelmi gyakorlatok voltak.

Kiemelik: a jogsértések között elsősorban az árfeltüntetésre és az árfelszámításra vonatkozó szabályok megszegése, valamint az ezzel összefüggő megtévesztő gyakorlatok alkalmazása volt túlsúlyban. A fogyasztói megtévesztés miatt kiszabott bírság összege meghaladta a 13 millió forintot.

Közölték, hogy a termékbemutatókat szervező cégek ellenőrzése az elmúlt félévben is folyamatos volt. Volt olyan cég, amelyre megtévesztő gyakorlata alapján a lehetséges maximumot, 500 ezer forintot szabott ki az eljáró felügyelőség. Megjegyzik, hogy az ellenőrzéseket könnyítette az ilyen vállalkozásokra vonatkozó előzetes bejelentési kötelezettség jogszabályi előírása, valamint az a kormányzati döntés, amely lehetővé tette, hogy a legkiszolgáltatottabb fogyasztók tapasztalatlanságát és hiszékenységét kihasználó cégek esetében már első körben is alkalmazható legyen a bírság abban az esetben is, ha kis vagy közepes vállalkozásról van szó.

A veszélyes termékek kiszűrése egész évben folyamatos, a félév során több mint 13 millió forint bírságot szabott ki a hatóság az ilyen jogsértések miatt.

Az 500 ezer forint feletti bírsághatározatok számát gyarapították a légiutas jogok megsértése miatt a légitársaságokra kiszabott elmarasztalások is.

Az NFH és a kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei jelenleg az idegenforgalmi főszezonban végzett kereskedelmi és szolgáltatási tevékenységek ellenőrzését végzik, amelynek célja a hazai, külföldi vendégek és a pihenni vágyók érdekeinek védelme - olvasható a közleményben.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Turizmusfejlesztési szolgáltatás

Kneitner Lea Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Gépjármű-motorcsere elszámolása

Kneitner Lea Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Kamarai hozzájárulás végelszámolás alatt

Kneitner Lea Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink