hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Szabálysértően kötötte át ügyfelei szerződéseit a Klassis-Z Biztosítási Alkusz Kft.

  • adozona.hu

Az MNB 14,1 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Klassis-Z Biztosítási Alkusz Kft.-re a feltárt rendszerszintű – a társaság közvetítőiről és a szerződésekről vezetett – nyilvántartási problémák, illetve az ügyfél-tájékoztatás, a termékelemzés és ajánlatadás, valamint az alkusz átkötési gyakorlata kapcsán megállapított jogsértések miatt.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) korlátozott terjedelmű célvizsgálatot folytatott le a Klassis-Z Biztosítási Alkusz Kft.-nél (alkusz) a 2019. január 1-jétől az ellenőrzés lezárásáig tartó időszakot áttekintve.

A jegybank megállapította, hogy a társaság közvetítői nyilvántartásában nem minden általa megbízott szervezetnél dolgozó magánszemély szerepelt. Eközben valós adatokkal, illetve jó hírnévvel nem rendelkező magánszemélyek, továbbá valótlan székhelyű cégek is megjelentek.

Nem volt teljes körű a biztosítási ügyletekre vonatkozó nyilvántartás adattartalma sem, a számviteli nyilvántartásban szereplő adatok pedig nem voltak összhangban a felügyeleti adatszolgáltatáséival. Az alkusz a vizsgált időszak két periódusa esetében sem tudta igazolni, hogy rendelkezett volna szakmai felelősségbiztosítással.

Az MNB a vizsgálat során feltárta, hogy az alkusz a szerződések megkötése előtt nem minden esetben teljesítette teljeskörűen az ügyfelei felé fennálló, a biztosításközvetítőktől elvárt tájékoztatási kötelezettségét. Emellett több esetben nem tudta igazolni a piacon hozzáférhető elegendő számú biztosítás tárgyszerű elemzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítését, a konkrét termékajánlás megtörténtét. A jegybank különösen súlyos vétségként azonosította továbbá az alkusz biztosításszakmai szabályokat sértő átkötési gyakorlatát.

Az MNB folyamatos felügyelése és vizsgálatai során a továbbiakban is kiemelt figyelmet fordít a biztosítási szerződések átkötésére. E körben arra is, hogy az értékesítés során előfordul-e olyan, hogy – az ügyfél változatlan vagy részben megváltozott igénye esetén – egy korábbi megtakarítási jellegű életbiztosításának megszüntetésével (általában visszavásárlásával) vagy díjmentesítésével az üzletkötő új, azonos jellegű életbiztosítás megkötésére ösztönzi-e őt.

A feltárt jogsértések miatt az MNB a ma közzétett határozatában 6,1 millió forint felügyeleti és 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az alkusszal szemben és kötelezte a feltárt hiányosságok pótlására és a jogszabályszerű működés helyreállítására.

Az MNB a bírság összegének meghatározásakor súlyosbító tényezőként vette figyelembe, hogy tavaly már kisebb súlyú intézkedést hozott az alkusz ügyfélérdekeket sértő magatartása miatt. Enyhítő körülménynek számított a társaság együttműködő magatartása, s hogy a vizsgálat során a jogsértést korrigáló intézkedéseiről vagy azok tervéről számolt be.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink