hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Igazgatási szünetről szóló törvényjavaslat került az Országgyűlés elé

  • adozona.hu

Igazgatási szünetről szóló törvényjavaslatot nyújtott be T/3760. számmal dr. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes. A törvényjavaslat felhatalmazza a Kormányt arra, hogy nyári, illetve téli igazgatási szünetet rendeljen el.

A törvényjavaslat felhatalmazza a Kormányt arra, hogy nyári, illetve téli igazgatási szünetet rendeljen el. Az erről szóló kormányrendeletet – a felkészüléshez szükséges elegendő idő biztosítása érdekében – már a tárgyévet megelőző év decemberének 15. napjáig ki kell hirdetni.

A Kormány által elrendelt igazgatási szünet a külképviseletek kivételével valamennyi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (a továbbiakban: Kit.) 2. § (1) bekezdése szerinti kormányzati igazgatási szervre (a továbbiakban: kormányzati igazgatási szerv) és a kormányzati igazgatási szervnél foglalkoztatásra irányuló jogviszonyban álló személyre (a továbbiakban: foglalkoztatott) kiterjed.

Az igazgatási szünet munkanapjaira a foglalkoztatottaknak szabadságot kell kiadni, kivéve, ha a foglalkoztatott egyébként is mentesül a munkavégzési és a rendelkezésre állási kötelezettség alól. A törvényjavaslat megállapítja a szabadság kiadásával kapcsolatos speciális – a Kit.-ben foglaltaktól eltérő – szabályokat.

Az igazgatási szünet időtartama alatt a kormányzati igazgatási szerv feladatait nem látja el, és az ügyfélfogadás nem működik. A törvényjavaslat meghatározza azokat az ügyeket és eljárásokat, amelyek ügyintézési határidejébe az igazgatási szünet időtartama nem számít be.

Mivel vannak olyan ügyek, ügycsoportok, amelyek nem tűrnek halasztást, a törvényjavaslat feljogosítja a kormányzati igazgatási szervet vezető, irányító, illetve felügyelő miniszter arra, hogy elrendelje az általa vezetett, irányított vagy felügyelt kormányzati igazgatási szerv igazgatási szünet alatti működését és meghatározhatja az ügyfélfogadás rendjét. A törvényjavaslat megállapítja erre az esetre az igazgatási szünet alatti munkavégzés elrendelésének rendjét és egyéb szabályait.

A törvényjavaslat a kormányzati igazgatási szervek épületeinek az igazgatási szünet alatti használatára vonatkozó szabályt állapít meg.

A törvényjavaslat biztosítja annak lehetőségét, hogy a kormányzati igazgatási szervek számára elrendelt igazgatási szünettel azonos időszakra igazgatási szünetet rendeljen el a különleges jogállású szervek vezetője. A törvényjavaslat megállapítja az igazgatási szünet elrendelésének rendjét. A fentiek szerint elrendelt igazgatási szünetre alapvetően a törvényjavaslatnak a kormányzati igazgatási szervekre vonatkozó részét a jelen szakaszban megállapított eltérésekkel kell alkalmazni. A törvényjavaslat fenntartja a különleges jogállású szervekről és az általuk foglalkoztatottak jogállásáról szóló 2019. évi CVII. törvény (a továbbiakban: Küt.) szerinti igazgatási szünet elrendelésének lehetőségét is, azzal, hogy ez nem eshet ugyanazon időszakra, amikor a kormányzati igazgatási szervek igazgatási szünete van. A Küt. alapján elrendelésre kerülő igazgatási szünetre nem alkalmazhatóak a törvényjavaslatban megállapított szabályok.

A törvényjavaslat biztosítja annak lehetőségét, hogy a kormányzati igazgatási szervek számára elrendelt igazgatási szünettel azonos időszakra igazgatási szünetet rendeljen el
a) a települési önkormányzat képviselő-testülete a települési önkormányzat képviselő-testületének polgármesteri hivatala, közös önkormányzati hivatala és a közterület-felügyelet tekintetében;
b) a fővárosi közgyűlés a főpolgármesteri hivatal tekintetében; és
c) a vármegyei közgyűlés a vármegyei önkormányzati hivatal tekintetében.

A törvényjavaslat megállapítja az igazgatási szünet elrendelésének rendjét.

A fentiek szerint elrendelt igazgatási szünetre alapvetően a törvényjavaslatnak a kormányzati igazgatási szervekre vonatkozó részét kell alkalmazni azokkal az eltérésekkel, amelyeket jelen szakasz megállapít. A törvényjavaslat fenntartja a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) szerinti igazgatási szünet elrendelésének lehetőségét is, azzal, hogy ez nem eshet ugyanazon időszakra, amikor a kormányzati igazgatási szervek igazgatási szünete van. A Kttv. alapján elrendelésre kerülő igazgatási szünetre nem alkalmazhatóak a törvényjavaslatban megállapított szabályok.

Ha elrendeli a Kormány az igazgatási szünetet, az kiterjed a Nemzeti Földügyi Központra is, és ez esetben is a kormányzati igazgatási szervekre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. Tekintettel arra, hogy a Közszolgálati Döntőbizottság előtt folyó eljárások szorosan összefüggenek a kormányzati igazgatási szervek működésével, a javaslat rögzíti, hogy az igazgatási szünet alatt a Közszolgálati Döntőbizottság sem látja el feladatait.

A törvényjavaslat felhatalmazza a Kormányt az igazgatási szünet elrendelésére és annak időpontjának meghatározására.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bejelentett részesedés eredménytartalék terhére

Pölöskei Pálné

adószakértő

Pótbefizetés visszafizetése

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink