adozona.hu
Enélkül ne induljon külföldre! Itt letöltheti a segítséget
//adozona.hu/altalanos/Fogyasztovedelmi_mobilalkalmazas_segiti_a_n_MHAEG9
Enélkül ne induljon külföldre! Itt letöltheti a segítséget
Vásárolt valamit külföldi nyaralása során, ami később meghibásodott? Problémája adódott az otthonról foglalt külföldi autóbérléssel vagy a szálláshellyel? Késik a repülőjárata vagy elveszett a poggyásza? Ha a külföldi utazása vagy nyaralása nem úgy alakul, ahogy eltervezte, fontos tudnia, hogy miképp gyakorolhatja fogyasztói jogait.
Ebben nyújt segítséget az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (ECC-Net), és ily módon az Európai Fogyasztói Központ Magyarország közreműködésével kifejlesztett egyedülálló mobil alkalmazás, melynek neve: „ECC-Net: Travel”. Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás egy olyan nélkülözhetetlen útitárs az Európai Unióban, valamint Norvégiában és Izlandon, amely segíti a fogyasztókat a szabadságuk alatt külföldön előforduló fogyasztóvédelmi problémák megoldásában, és lehetőséget teremt arra, hogy fogyasztói jogaikat a célország nyelvén fejezhessék ki – írja az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
A 2 éve elérhető alkalmazás jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az EU 23 nyelvén (magyar nyelven is), továbbá norvég és izlandi nyelven. Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás a bolti vásárlás, az autóbérlés, a szállodai szolgáltatások, a légi, vasúti, buszos és hajóval történő közlekedés témakörében nyújt segítséget és tájékoztatást a fogyasztói jogokról a magyar fogyasztók számára, valamint a külföldi vállalkozással való kommunikációt is megkönnyítheti. Emellett az alkalmazás fontos telefonszámokat és elérhetőségi adatokat tartalmaz az esetleges szükséghelyzetek megoldására.
Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás ingyenes, továbbá offline módon, azaz internet kapcsolat nélkül is használható a roaming adatforgalommal kapcsolatos díjak elkerülése érdekében. Olyan mobil eszközökre telepíthető, amelyek iOS, Android, Microsoft Windows operációs rendszerrel működnek. Az alkalmazást célszerű a kiutazás előtt letölteni az alkalmazásboltokból vagy a következő oldalakról: Android, Apple, Windows Phone.
Ha a helyszínen az utas nem tudja rendezni határon átnyúló fogyasztóvédelmi panaszát, akkor a hazaérkezés után javasolt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni.
Az Európai Fogyasztói Központ ingyenes közreműködése bármilyen fogyasztóvédelmi tárgyú, az EU másik tagállamában, Izlandon vagy Norvégiában honos külföldi vállalkozással szembeni határon átnyúló panasz esetén kérhető. Így az EFK többek között légiközlekedéssel, külföldi szállásfoglalással, szállás minőségével, autóbérléssel, online szolgáltatásokkal, vasúti, vagy buszos utazással kapcsolatos panaszok rendezésében, továbbá külföldi cégtől (online vagy hagyományos üzletben) vásárolt termékekkel összefüggő garanciális jogok érvényesítésében is segíthet a sérelmet szenvedett magyar fogyasztók számára.
Az EFK-hoz fogyasztói tanácsadásért vagy panasz benyújtása érdekében az info@magyarefk.hu e-mail címen és a www.magyarefk.hu weboldalon elérhető online panaszbejelentő nyomtatványon lehet fordulni.
Hozzászólások (0)