adozona.hu
Fejlesztések a budapesti elővárosi vasúti közlekedésben
//adozona.hu/altalanos/Fejlesztesek_a_budapesti_elovarosi_vasuti_k_6D5XEB
Fejlesztések a budapesti elővárosi vasúti közlekedésben
Mintegy 4,6 milliárd forintból 375 új jegykiadó automatát telepít a MÁV-Start Zrt. – jelentették be a vasúttársaság vezetői hétfőn Budapesten.
A Nyugati pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: jelenleg 178 jegykiadó automatával rendelkezik a vasúttársaság.
Manapság a jegyek hatvan százalékát vásárolják az utasok a jegypénztárakban, a fennmaradó negyven százalékot az internetes felületen, a jegykiadó automatákon és a MÁV-applikáción keresztül – tette hozzá.
Közölte: az új berendezésekkel a budapesti elővárosi közlekedésben szeretnék teljessé tenni a jegyautomaták rendszerét. A próbaüzem márciusban kezdődik, és év végéig folyamatosan helyezik üzembe az új automatákat. A fejlesztésben lecserélt régi készülékeket felújítást követően a nagyobb forgalmú vidéki állomásokon helyezik majd el – mondta.
Az automaták mellett megújul a teljes webes jegyvásárlási felület és év végére már a nemzetközi vonalakra is lehet jegyet vásárolni a társaság honlapján – mondta Homolya Róbert.
Az egyre népszerűbb MÁV applikáción keresztül 2020 első húsz napjában többen vásároltak már bérletet, mint tavaly egész decemberben ugyanezen a felületen. A vasúttársaság adatai szerint az applikáció regisztrált felhasználóinak száma már meghaladta a 277 ezret, a mobilalkalmazáson keresztül vásárolt jegyek száma pedig a 2018-as 880 ezerről 4,6 millióra emelkedett 2019-re – tette hozzá.
Az új, modernebb berendezések távfelügyeleti rendszerrel rendelkeznek, vandálbiztosak, antigraffiti-bevonattal rendelkeznek, és időjárásállóak is lesznek. 28 helyen esőbeállót is telepítenek a készülékekhez.
Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató várakozásai szerint a fejlesztésekkel két éven belül hatvan százalékra – az osztrák vasúttársaság szintjére – növelhetik az elektronikus csatornákon keresztüli jegyértékesítés részarányát.
Homolya Róbert a sajtótájékoztatón a vasúttársaság más fejlesztéseiről szólva elmondta: a szolnoki vasútvonalon idén négymilliárd forintból újul meg egy mintegy kilenc kilométeres szakasz, és a fejlesztés 2021-ben tovább folytatódik a menetrendszerűség és kiszámíthatóság növelése érdekében. Arról is beszélt: másodszor írtak ki közbeszerzést a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének teljes cseréjére.
Hozzászólások (0)