hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Egyre több az elektromos autó az utakon

  • MTI

Sikeresek voltak az elektromosautó-vásárlás támogatására meghirdetett pályázatok, ennek is köszönhetően csaknem 2800 elektromos autó közlekedik már Magyarországon – mondta Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára sajtótájékoztatón szerdán Budapesten. A magyar energiapolitika kiemelt céljának nevezte az államtitkár a közlekedés zöldítését, és megjegyezte, hogy a károsanyag-kibocsátás csaknem egynegyedéért a közlekedés, főként a közúti közlekedés felelős.

Határozott cselekvés nélkül 2030-ra a közlekedés lesz a legnagyobb üvegházhatásúgáz-kibocsátási szektor – figyelmeztetett. A magyarországi járműállomány elöregedett, és fennáll a veszélye, hogy a nyugat-európai országokból az ottani szabályok szigorodása miatt az eddigieknél is több erősen szennyező jármű érkezik az országba – mondta. A kibocsátásnövekedés megfékezésének egyik legfontosabb eszköze Magyarországon és Európában is a zéró kibocsátású elektromos járművek alkalmazása lesz – szögezte le.

Kitért arra, hogy az elektromos autózás elterjedésének támogatásához 2015-ben elfogadták a Jedlik Ányos tervet, ami támogatási programokat jelölt ki. 2016-ban elindult az elektromos autók vásárlásának támogatási rendszere, 2,3 milliárd forintos kerettel, ezt 2018 végén újra meghirdették 3 milliárd forintos keretösszeggel, 2020 február végéig 1880 pályázat érkezett be a második szakaszban, 2020. február 24-én lezárták a pályázatot.

Elmondta, hogy a zöld rendszámhoz kapcsolt támogatás is népszerű, különböző adókedvezményeket kapnak az ilyen járművet üzemeltetők, ingyenes parkolás is jár hozzá. Hozzátette: kedvező helyzetben van Magyarország, 2020 januárra több mint 16 ezer zöld rendszámú autó közlekedett az utakon, ami az egy évvel ezelőttihez képest több mint 60 százalékos növekedés.

Az elektromos autók beszerzésének támogatási rendszerét átalakítják, hogy a kisebb, olcsó autók nagyobb támogatást kapjanak. A nemzeti buszstratégia keretében 36 milliárd forint támogatást biztosít a kormány a következő tíz évben környezetbarát, döntően elektromos buszok beszerzéséhez a 25 ezer lakosnál nagyobb településeken -– ismertette. Ezzel 10 éven belül minden második busz környezetkímélő lesz a nagyvárosok tömegközlekedésében.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Előfizetési csomagajánlataink:


Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Transzferár

Girászin János

Transzferár Üzletágvezető

Niveus Consulting Group Kft

Magánszemély autótulajdonos, de az üzembe tartó a cég

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 április
H K Sze Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close