hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Black Friday: erre figyeljünk!

  • adozona.hu

A novemberi Black Friday alkalmával a webáruházak számtalan akciós lehetőséget kínálnak vásárlóiknak. Az alábbi fogyasztóvédelmi tanácsok figyelembe vételével bosszúságoktól mentes lehet az akciós időszak – írja a fogyasztovedelem.kormany.hu.

• Nézzük meg, hogy az e-kereskedő által adott kuponok, utalványok, leértékelések valóban érdemi kedvezményt tartalmaznak-e!

• Minden vásárlás előtt kattintsunk a „kapcsolat” menüpontra, mert innen láthatjuk, hogy hazai vagy külföldi webáruházban böngészünk! A magyar nyelvű honlap vagy a „.hu” végződés nem feltétlenül jelentik, hogy hazai kereskedőtől rendelünk.

• A webáruházak ellenőrzéséhez érdemes megnézni a jogsértést elkövető e-kereskedőket felsoroló www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu oldalt is.

• Fontos a fizetési módok áttekintése. A legbiztonságosabb fizetési mód az utánvét, emellett előre fizetés esetén biztonságos a webszámla, amelyet elég olyan összeggel feltölteni, amely az adott vásárláshoz elegendő. Bankkártyával történő előre fizetés esetén visszaterhelésre (chargeback) is van lehetőség, ha a kifizetett termék nem érkezik meg.

• A szállítási módok választásakor jó tudni, hogy ha a vásárló a futár jelenlétében szeretne meggyőződni a termék sértetlenségéről, akkor olyan webáruházat kell választania, amely ezt a lehetőséget biztosítja. Ebben az esetben a vásárló aláírásával nemcsak a csomag, hanem a termék sértetlenségét is igazolja. Egyéb esetekben a futár kizárólag a csomag sértetlen átadásáért felel.

• Az online vásárlás esetén a vevőt 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Az elállási jog nem korlátlan, a kereskedőnek egyes termékkörökre nem kell elállási jogot biztosítania (ilyenek például a gyorsan romló élelmiszerek, kibontott csomagolású CD-k/DVD-k/szoftverek, letöltött programok). Az elállási jog többletfeltétekhez, például az eredeti doboz meglétéhez nem köthető. A kereskedőnek a vételárat és a szállítási díjat a termék visszajuttatását követő 14 napon kell visszatérítenie a vásárlónak.

Amennyiben a körültekintő vásárlás ellenére probléma merül fel, és azt a webáruházzal nem sikerül rendezni, a vevő a fogyasztóvédelmi hatósághoz, a békéltető testületekhez, valamint más Európai Uniós tagállamból történő online vásárlás esetén az ITM-en belül működő Európai Fogyasztói Központhoz fordulhat – olvasható a www.fogyasztovedelem.kormany.hu oldalon.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink