adozona.hu
Bírság áramszolgáltatóknak, mert késve válaszoltak a fogyasztóknak
//adozona.hu/altalanos/Birsag_aramszolgaltatoknak_mert_kesve_valas_7GYA06
Bírság áramszolgáltatóknak, mert késve válaszoltak a fogyasztóknak
A szolgáltatásminőségi követelmények megsértése miatt egy szolgáltatót figyelmeztetésben részesített, háromra pedig összesen 56 millió forintos bírságot szabott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) – közölte a MEKH.
A MEKH villamos energia és földgáz egyetemes szolgáltatókra, valamint elosztókra vonatkozó fogyasztóvédelmi vizsgálatai négy villamosenergia-szolgáltatónál – az MVM Démász Áramhálózati Kft.-nél, az ELMŰ Hálózati Kft.-nél, az OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt.-nél és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-nél – tártak fel hiányosságokat a fogyasztói megkeresések megválaszolásával összefüggésben. Az érintett cégek közül az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. részesült figyelmeztetésben.
Az engedélyesek adatszolgáltatásán alapuló, 2023-ra vonatkozó vizsgálatok megállapították, hogy a szolgáltatók számos esetben késve válaszolták meg a fogyasztók megkereséseit, ezáltal nem tartották a MEKH határozataiban előírt határidőket. Ez utóbbi lényege: a szolgáltatónak 15 napon belül minden dokumentált fogyasztói megkeresésre reagálnia kell.
Kiemelték: a MEKH fogyasztóvédelmi hatáskörében eljárva folyamatosan ellenőrzi a földgáz- és villamosenergia-engedélyesekre vonatkozó szolgáltatásminőségi követelmények teljesítését. A hivatal legutóbb év elején vizsgálta a szolgáltatásminőségi követelmények 2022. évi teljesítését, és tárt fel hiányosságokat: akkor hat engedélyessel szemben összesen 129 millió forint bírságot szabott ki.
Hozzászólások (0)