hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A számlák ötödét késve rendezik

  • MTI

A számlák 77 százalékát fizetik időben a magyarországi ügyfelek, 19 százalékát késve rendezik, 4 százalékát pedig egyáltalán nem fizetik ki, ami megfelel a tavalyi adatoknak – ismertette Agárdi Marianna, az EOS Magyarország fedezetlen követeléskezelési igazgatója a kintlévőség-kezelő vállalatcsoport legújabb kutatásának eredményét szerdán, Budapesten.

Kiemelte: stabilizálódtak a magyar ügyfelek pozitív fizetési szokásai.

A fizetési morál 2014-hez mérten jelentősen javult, négy évvel ezelőtt a vállalati ügyfelek és magánszemélyek 74 százaléka rendezte pontosan fizetnivalóját, 21 százalék késve, 6 százalék egyáltalán nem fizetett – mutatott rá.

Kelet-Európában 2018-ban a számlák 78 százalékát fizették idejében az ügyfelek, a kutatásban részt vevő 17 európai ország átlaga 79 százalék volt – derült ki a prezentációból.

Agárdi Marianna megjegyezte: a fizetési határidőknél sem látható lényeges változás tavalyhoz képest, a magyarországi vállalatok átlagosan 38 napos fizetési határidővel számláztak. A magánügyfelek számára kiállított számlák átlagos fizetési határideje 30 nap volt.

Ami a késedelmes fizetések és nemfizetések okait illeti, az üzleti ügyfelek elsődleges okként a körbetartozást, a beszállítói hitelek használatát (egyedi megállapodás a későbbi fizetésről) és a csődöt jelölték meg. A magánszemélyek főképp átmeneti pénzügyi problémákra, tartós fizetésképtelenségre és feledékenységre hivatkoztak.

Külső kintlévőség-kezelő céget Európában idén a vállalatok 37 százaléka vett igénybe, ami 4 százalékponttal magasabb a tavalyi értékhez képest. Magyarországon ez az adat sem változott idén tavalyhoz képest, mindkét évben a cégek 48 százaléka vallotta azt, hogy külső szolgáltatót vont be.

A kutatást – amely kizárólag a fedezettel nem rendelkező kintlévőségeket vizsgálta – az EOS idén tavasszal végezte el a TNS Kantar piackutató intézettel közösen 17 európai országban, 3400 pénzügyi szakértő megkérdezésével. A magyar leányvállalat hatodik alkalommal vett részt a felérésben.

A sajtótájékoztatón Thummerer Péter, az EOS egyik ügyvezető igazgatója felidézte, hogy a vállalat tavaly lépett be a fedezettel rendelkező követelések piacára miután megvásároltak egy nem teljesítő jelzálog-hitelekből álló csomagot.  

Lencsés Tamás, a vállalat másik ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy 2017 végére zárták le azt a tranzakciót, amelynek eredményeképpen közel 1300 ügyfél nagyjából 15 milliárd forint összegű tartozása került a kintlévőség kezelőhöz.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink