adozona.hu
A GVH tanácsai fogyasztóknak
//adozona.hu/altalanos/A_GVH_tanacsai_fogyasztoknak_2AXQ19
A GVH tanácsai fogyasztóknak
Mivel sok esetben nem lehet eldönteni egyértelműen, hogy a vállalkozások felelőssége-e egy-egy fogyasztói sérelem, vagy esetleg a fogyasztóktól lenne elvárható nagyobb körültekintés, a Gazdasági Versenyhivatal honlapján rámutat néhány gyakori "figyelmetlenségre", amelyek a fogyasztói tudatosság fejlesztésével könnyen elkerülhetőek.
Mire érdemes odafigyelni, ha
-
új mobilkészüléket vesz: ismerkedjen meg az egyes menüpontokkal, gyorsbillentyűkkel, funkciókkal (pl. wap, GPS, online játékok, keresők, chatfórumok) és győződjön meg, hogy nem vált szándékolatlanul online módba, amiért – ha nincs valamilyen mobilinternet előfizetése – külön díjat kell fizetnie!
-
egy ingyenes online szolgáltatást vesz igénybe: csak akkor adja meg személyes adatait, telefonszámát, nevét, ha meggyőződött arról, hogy nem egy hosszú távú elkötelezettséget jelentő, költséges előfizetésről van szó!
-
regisztrál egy honlapon, hogy letöltsön egy ingyenes csengőhangot, logot, háttérképet: mielőtt elfogadja az ajánlatot, olvassa el az ajánlat tartalmát, és ha nem ért valamit, akár mert bonyolult, akár mert idegen nyelven fogalmazták, kérdezzen vagy olvasson utána – a nem várt előfizetések elkerülése érdekében!
-
felhív egy telefonos játékot, hogy nyerjen egy egyszerűnek tűnő feladvány megoldásával: gondolja át, mit hallott, olvasott a médiában a játékba való bekerülés esélyeiről, módszereiről, és hogy valószínűnek tartja azt, hogy éppen senki nem akar a játékba kerülni önön kívül!
-
kéretlen számlalevelet kap: a számlák kiegyenlítése előtt ellenőrizze, hogy a szolgáltatás ténylegesen megtörtént-e, illetve például előfizetés esetében van-e arra szándéka, hogy a szolgáltatás megvalósuljon. Csak azokat a számlákat egyenlítse ki, amelyek mögött megrendelt vagy megrendelni kívánt szolgáltatások állnak!
Hozzászólások (0)