hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A NAV-nál 507 betöltetlen állás van

  • MTI

A megnövekedett feladatok ellenére létszámstop van az adóhatóságnál, amit munkaszervezéssel, a hatékonyság növelésével kívánnak ellensúlyozni - tudatta a hatóség. A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) a három fő területen jelenleg összesen 507 betöltetlen álláshely van.

Az adóhatóság közölte: a NAV engedélyezett létszáma 23.059, s a három fő - adóhatósági, vámhatósági, bűnügyi - területen jelenleg összesen 507 betöltetlen álláshely van.
   
A NAV-tól a kormányzat nemcsak azt várja, hogy teljesítse a bevételi előirányzatokat, hanem az idén plusz 40 milliárd forint általános forgalmi adót (áfa) is be kell szednie, s a revizorok kiemelten ellenőrzik majd a kifizetetlen beszerzésekhez kapcsolódó áfára vonatkozó bevallásokat és visszaigényléseket is, aminek összege becslések szerint elérheti a 250 milliárd forintot.
   
A NAV munkatársai a rendelkezésre álló eszközökkel – köztük a lehetőség szerinti legnagyobb hatékonyságot eredményező munkaszervezéssel – mindent megtesznek annak érdekében, hogy az állami költségvetésben meghatározott bevételi előirányzatok – ideértve természetesen a szóban forgó 40 milliárd forintot is – teljesüljenek - válaszolta az adóhatóság az MTI kérdésére, hogy miképpen tudják teljesíteni a plusz feladatokat a létszámstop mellett.
   
Hangsúlyozták ugyanakkor: a NAV végrehajtási szervei az előirányzatok teljesítésén túlmenően valamennyi fennálló kötelezettség behajtása érdekében megteszik a szükséges intézkedéseket. Az adóvégrehajtás eszközeire a törvény nem állít fel kötelező sorrendet, bármelyik alkalmazható (szükség esetén párhuzamosan is), de jellegénél fogva (gyorsaság, kisebb adminisztráció, hatékonyság) az adóhatóság kiemelten él az inkasszó lehetőségével. Mindezek mellett természetesen alkalmazza az ingatlan- és ingófoglalást is.
   
Az adóhatóság írásos válaszában emlékeztetett arra: a NAV 2011. január 1-jével kezdte meg működését, a korábbi Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) valamint a Vám- és Pénzügyőrség (VP) integrációja révén. A teljes körű integráció nem történt meg a NAV egészét érintően, kizárólag a központi irányítás alá tartozó szerveknél (Központi Hivatal, KEKI, Informatikai Intézet), a többi NAV szerv megőrizte viszonylagos önállóságát.
   
"A mögöttünk álló 9 hónap tapasztalatai igazolták, hogy a NAV azonos feladatokat ellátó területei vonatkozásában is szükséges, hogy megvalósuljon az összeolvadás, meginduljon a közös gondolkodás, az egységes feladatellátás érdekében. Ehhez szükség van arra, hogy minden egyes NAV szerv vonatkozásában tiszta képet lássunk a szervek állományában foglalkoztatottakról, a jelenlegi feladatellátás eredményeiről. Ezen tapasztalatok alapján lehet megalapozott döntést hozni egy esetlegesen szükséges NAV szerveken belüli átszervezésről, melyet az egyes területek megerősítése indokolhat" - közölte az adóhatóság.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Őcsg-tagok szocho

Szarvas Imréné

könyvvizsgáló, adószakértő, könyvelő

Kiegészítő kérdés őstermelő iparűzési adójának megosztása korábbi kérdéshez

Szarvas Imréné

könyvvizsgáló, adószakértő, könyvelő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink