adozona.hu
Eredeti vagy másolat: mit kell feltüntetni a nyomtatott számlán?
//adozona.hu/afa/Eredeti_vagy_masolat_mit_kell_feltuntetni_a_8ZLM9B
Eredeti vagy másolat: mit kell feltüntetni a nyomtatott számlán?
A nyomtatott számlán fel kell tüntetni, hogy eredeti vagy másolat? Olvasónk kérdésére dr. Csobánczy Péter, az Adózóna szakértője válaszol.
Szükséges-e a számítógéppel nyomtatott számláknál az "eredeti" és "másolat" feltüntetése, valamint a példányszámok számozása?
Az a számítástechnikai eszköz útján előállított és papírra nyomtatott számlára vonatkozó korábbi előírás, mely szerint „[A] számlázó programnak a számla adattartalmának papírra nyomtatása során biztosítania kell, hogy a számla eredeti és másolati példánya egymástól megkülönböztethető és eredeti példányként csak 1 példányban legyen nyomtatható” (24/1955. (XI. 22.) PM rendelet 1/F. § (1) bekezdés), 2010. szeptember 27-étől kezdve már hatálytalan. Ebből a tényből, valamint egyéb kifejezett előírás hiányából az következik, hogy a kérdésében megjelölt egyik feltétel teljesítése sem kötelező áfás számla esetében.
Hozzászólások (0)