adozona.hu
Pénztárgép-megrendelés: határidő és visszaélések
//adozona.hu/adozas_rendje/Penztargepmegrendeles_hatarido_es_visszaele_L2T26C
Pénztárgép-megrendelés: határidő és visszaélések
A pénztárgéppiacon észlelhető visszaélésekre tekintettel, a megrendelés leadásakor fokozott körültekintést javasol az NGM ma megjelent közleménye. A zökkenőmentes átállás érdekében kilenc forgalmazó, az ECR-Trade Kft., a LA Pénztárgép kft., az Alt Cash Kft., a Laurel Számítástechnikai Kft., a Micra-Metripond Kft., a Montel Informatika Kft., a PRIOR CASH Kft., a Szintézis Informatikai Kft., és a Japan Cash Company Kft. kínál pénztárgépeket.
A jogszabályi előírás alapján szeptember 30-áig valamennyi pénztárgépcserére kötelezett kisvállalkozónak rendelkeznie kell a pénztárgép beszerzésére vonatkozó szerződéssel, illetőleg a pénztárgép forgalmazója által visszaigazolt megrendeléssel.
A piaci folyamatokról Pankucsi Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy: „Sajnos egyre több kereskedőnél látjuk azt, hogy olyan pénztárgépet forgalmaz, amely forgalmazójával valójában nincs szerződéses kapcsolatban, tehát semmi garancia nincsen arra, hogy az általa leszállítani ígért gépeket majd ténylegesen is megkapják a megrendelők. Azért, hogy a fogyasztók megtévesztését megakadályozzuk, felvettük a kapcsolatot az illetékes hatóságokkal, ahol soron kívüli eljárást kezdeményeztünk azért, hogy a piacot megtisztítsuk ezektől a visszaélésektől.”
A fentiekre tekintettel a tárca fokozott figyelemre inti a pénztárgépcserével érintett vállalkozásokat, egyúttal javasolja, hogy a megrendelést megelőzően minden érintett győződjön meg arról, hogy az értékesítő által ajánlott pénztárgép valóban rendelkezik e engedéllyel, illetve a megrendelést felvevő kereskedő jogosult-e a választott forgalmazó termékének értékesítésére.
A pénztárgép rendelések leadása kapcsán a minisztérium felhívja a pénztárgépcserére kötelezettek figyelmét arra, hogy a NAV a feltételek teljesítésének igazolására olyan szerződést vagy visszaigazolt megrendelést fogad el, amelyben szerepel az online pénztárgép leszállítására (vagy beüzemelésére) vonatkozó teljesítési határidő. A NAV a szerződésben vagy a visszaigazolt megrendelésben meghatározott időpontig tekinti igazoltnak azokat a feltételeket, amelyek mellett üzemeltethető a hagyományos, elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgép.
A hatályos szabályok szerint az online pénztárgép cseréjéhez nyújtott állami támogatás érvényesítésének feltétele, hogy az online pénztárgép üzembe helyezése 2013. december 31-éig megtörténjen.
A témáról itt olvashat még.
Hozzászólások (0)