adozona.hu
Tovább lehet-e hárítani az adót az üzleti partnerekre?
//adozona.hu/Reklamado/Tovabb_lehete_haritani_az_adot_az_uzleti_pa_58U281
Tovább lehet-e hárítani az adót az üzleti partnerekre?
Tovább lehet-e hárítani a reklámadót az üzleti partnerekre? – kérdezte olvasónk. Erdős Gabriella, a Tax Mind Kft. adószakértője válaszolt.
„Egyik partnerünktől olyan levelet kaptuk, amelyben a 2015. évi 5,3 százalékos reklámadó-kötelezettségüket továbbhárítják ránk. A törvényt átolvasva én nem találtam olyan kitételt, hogy nem lehet ezt továbbhárítani, akár az árba beépítve, akár külön tételként felsorolva. Azt szeretném kérdezni, hogy jól látom-e a dolgot, és tényleg továbbháríthatja, valamint ezt a tételt, mi is továbbháríthatjuk az alvállalkozóinknak?” – kérdezte olvasónk.
Az adózás rendjéről szóló törvény 35. paragrafus (1) bekezdése szerint az adót az esedékességekor az köteles megfizetni, akit arra jogszabály kötelez. A 36. paragrafus (1) bekezdése pedig kimondja, hogy az adó megfizetéséért a Polgári törvénykönyv (Ptk.) szerint kezességet lehet vállalni, illetve az adótartozást más átvállalhatja, azonban az csak az adóhatóság hozzájárulásával lehetséges, és akkor is az eredeti adózónak készfizető kezességet kell vállalnia.
A reklámadót csak abban az esetben lehetne továbbhárítani, ha a reklámadótörvény erre kifejezett rendelkezéseket tartalmazna. A reklámadó alanya a reklám közzétevője vagy a megrendelője. Az előfordulhat, hogy a közzétevő nyilatkozata hiányában a megrendelő adóalannyá válik, és ezért reklámadó-fizetési kötelezettsége keletkezik.
Az adót azonban az adóalany nem háríthatja tovább. Természetesen az adó összegét – mint termelési költséget – az árképzésben figyelembe lehet venni a szolgáltatási díj meghatározása során, azonban ez a felek közötti árat befolyásolja csak, az adóhatóságnak teljesítendő adófizetési kötelezettség alanyát nem változtatja meg.
Hozzászólások (0)